Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 сеп 2019, 9:45, 5946 прочитания

Моят дом в България е Grand Mall

Израелският бизнесмен Офер Миретцки, несменяем собственик на един от най-успешните търговски центрове в страната, за уроците от израстването на мола и правенето на бизнес във Варна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Офер Миретцки е главен изпълнителен директор на Bellport Corp – дружеството, притежаващо Grand Mall във Варна, инвеститор, предприемач и лидер в областта на недвижимите имоти. Роден е през 1955 г. в Тел Авив, в историческия квартал Яфа. Завършва Университета по икономика в Тел Авив. Бизнесът му започва през 1988 г. със строителни обекти в Израел, сега включва търговски център, жилищни, бизнес и офис сгради в София и Варна и опериране на хотели по Северното Черноморие. Член е на борда на Асоциацията на предприемачите и строителите на Израел от 1988 г. Владее иврит, английски, арабски и български. Семеен, има четири дъщери.
Офер Миретцки има съществено присъствие в сферата на недвижимите имоти в България и Израел като строител, главен съставител на планове, главен предприемач и инвеститор в дългосрочен период. Лидер и иноватор в областта на недвижимите имоти, експерт в сферата на планиране, проектиране, строителство, маркетинг и финанси. Известен и като щедър филантроп както в България, така и в Израел.


Моят дом в България е Grand Mall



Grand Mall

Grand Mall отваря врати на 27 май 2010 г. Това е най-големият мол във Варна, комплекс с иновативен архитектурен дизайн, с разгъната застроена площ 152 215 кв.м, площ за търговски обекти 50 000 кв.м, с над 1750 паркоместа, над 180 магазина. Общата инвестиция в обекта е 130 млн. евро.
Сред световните и местните марки, представени в Grand Mall, са брандовете на Inditex Group - Zara, Massimo Dutti, Pull&Bear, Stradivarius, Bershka, Oysho; водещите марки H&M и Boss, брандовете на LPP Group – Reserved и Mohito; както и LC Waikiki; "Техномаркет"; супермаркет BulMag, Arena Cinema и Arena IMAX с 9 кинозали. Присъстват също и спортните магазини Intersport, Sport Vision, както и монобранд магазините на Adidas, Nike, Under Armour, магазините за обувки Humanic, Deichmann, Camper, както и модните G Star, Replay, Scotch & Soda, Terranova, Calliope, Pierre Cardin, Baldessarini. Представени са и магазините за бижута на Assos и Жаклин Хугасян, също и парфюмериите Duglass. Най-големият в България food court с 1670 седящи места в 3 ресторанта и 15 ресторанта за бързо хранене.




Израснали сте в колоритния старинен град Тел Авив, който е прочут с микса си от култури. Как Вашето детство ви подготви за живота на предприемач по-късно?

- Израснал съм заедно с другите деца на Тел Авив. По онова време имахме много игри на улицата, живеехме в постоянно общуване. Точно общуването с хора от различен произход ми даде възможност от малък да опозная нравите и обичаите на семейства с друга етническа идентичност, с различни култури. Уважавахме празниците си, родителите ни се подкрепяха. На нашата улица имаше деца от семействата на спасените български евреи, на поляци. Знаехме по малко от езика на всеки от нас – по няколко думи български, руски, полски, арабски – разбирахме се. За мен е естествено да съм възприемчив към културите на другите хора, смятам, че това ми помага и в бизнеса.

Г-н Миретцки, Grand Mall навлезе в своята 10-а година, ще отбележите кръгла годишнина през 2020 г. Когато започвахте, каква беше Вашата идея за развитието на проекта? Какво беше началото? И какво промениха годините?

- Започнах с идеята да създадем един мултифункционален търговски център в сърцето на града, в който да се предлагат качествени стоки и услуги на жителите и гостите на Варна. Архитектите на комплекса са от Израел, те се отнесоха много иновативно към моите идеи, развиха ги и проектираха един мащабен, светъл, пълен с въздух и усещане за широта комплекс. Като всяко начало - беше трудно, още от обединяването на терена, после създаването на комуникации, финансирането, привличането на водещите световни и национални марки. Още по-сложно - всичко това се случваше при наличието на функциониращ конкурент, намиращ се недалеч от нашата локация. И не само това - началото съвпадна и със световната икономическа криза, това доведе до структурирането на няколко етапа в изграждането на нашия мултифункционален комплекс. Grand Mall е първият етап от тях. На различните етапи от развитието на проекта отчитахме конкретните реалности от развитието на града, на българската икономика и различните потребности на нашите клиенти. Всичко се променяше през тези години – икономическият облик на България, икономическият облик на Варна, променяше се и профилът на нашия клиент. Съвместно с нашите наематели и партньори ние търсехме и продължаваме да търсим най-верния и най-прекия, но и най-емоционален път до нашите клиенти. Много емоция вложихме и продължаваме да влагаме в работата си, много. Сигурно тя помогна да спечелим сърцата на варненци и хората от Североизточна България, които редовно идват за своя голям шопинг при нас. Но ние направихме още нещо – работихме да наложим мола и като туристическа дестинация за всички туристи от курортите по Северното Черноморие, и смятам, че успяхме.

Това е един от най-успешните търговски центрове в България. Може би е единственият мол у нас, който не си е сменял собственика. На какво се дължи устойчивото развитие на Grand Mall?

- Устойчив проект се оказа, да, и смятам, че това се дължи на няколко фактора - амбицията и желанието на екипа, с който работя, борбеността и постоянство на нашите наематели и добрата координация с държавната и местната власт на територията на Варна и областта. И нещо много съществено - доверието на нашите клиенти, на варненци и гостите на Варна. Има вече и сантимент – варненци припознават Grand Mall като свое място. И още нещо – за устойчивостта според мен се иска и смелост. Затова ние се старахме и продължаваме да се стараем да бъдем пионери в налагането на търговски практики. Организирахме първия в България масов Черен петък, в който се включиха 150 магазина. 60 000 души посетиха мола в този ден. Беше велик момент за нас. После с всяка година развивахме и обогатявахме тази практика. Постоянен е нашият стремеж да превърнем Grand Mall в място не само за търговия, но и за развлечения, при това не елементарни, а уникални, ангажиращи, емоционални. Направихме първото автомобилно изложение в търговски център в България, проведохме и единственото изложение за яхти и скутери, имахме Бирен град и ефектно цветно изложение – "Гранд Флора". Исках да оформим специфична само за нашия търговски център среда, затова винаги при нас има вътрешна декорация, която създава една по-топла, човешка атмосфера и обгръща хората с усещане за празник. А и ние ценим своите клиенти, затова правим големи подаръци. За тези 10 години вече 3-ти автомобил чака своя нов собственик, всеки от нашите посетители може да опита късмета си, победителят ще стане известен в края на октомври.

През какви премеждия премина молът през тези години, какви уроци научихте от тях?

- Без премеждия не може, ежедневно в търговския център преминават десетки хиляди хора. За тези 10 години сме имали и спиране на тока, и наводнение, пожар в кухнята на ресторант, "самозапалване" на коли. За голямо съжаление се наложи да изживеем и по-тежки, чисто човешки моменти като загуба на човешки живот. Заедно с моя екип се калихме в тези тежки моменти, станахме по-близки и по-силни. Увеличиха се приятелите ни, сигурно има и хора, които не споделят нашата емоция и възгледи. Но във всеки от тези тежки моменти ние бяхме искрени с варненци и честно си признавахме грешките. Научихме нашите уроци, продължаваме да учим и с всяка следваща година сме по-готови да посрещаме нови предизвикателства.

Какво да очакваме от Grand Mall в следващите години? Каква е посоката?

- Всъщност ние непрекъснато променяме комплекса, постоянно се обновяват съществуващите магазини, привличаме нови брандове, стараем се да бъдем актуални на пазара. Важна стъпка напред за нас е вторият етап от развитието на нашия мултифункционален проект - изграждането на двете сгради Grand Towers, които ще включат бизнес офиси и бизнес хотел. Това е голямото предизвикателство пред нас в следващите години.

Как оценявате бизнес средата в България? Какво бихте казали на голям инвеститор, който идва за пръв път да прави бизнес в страната?

- Фискалната политика на държавата е създала предпоставки инвеститоритe да се радват на сравнително по-ниски данъци. България има умни хора с интелект, който може да се използва, проблемът е те да бъдат задържани, а това може да стане само като се стимулират тези ценни кадри – с добро заплащане, с добро отношение. Моите 14 години във Варна ме правят и малко българин и като такъв аз се чувствам посланик на България в международните бизнес среди. Затова бих казал на един бъдещ инвеститор: "Въоръжете се с търпение, уважавайте културата на българите, бъдете постоянен, подкрепяйте екипа си и резултатите няма да закъснеят."

С какво Варна е по-различна за вас? Вие лично и търговският център подкрепяте редица социални и културни инициативи в града. Чувствате ли се част от общността на морската столица? Станахте ли варненец със сърцето си?

- През тези години съм намирал подкрепа от местната власт за всички мои начинания, реализирали сме съвместно редица проекти в сферата на културата, инфраструктурата и бизнеса. Заедно с почетното консулство на Израел съдействахме за побратимяването и развитието на отношенията между Варна и Хайфа. За нас беше удоволствие заедно с почетното консулство на Израел да дарим автомобил на варненската болница "Св. Анна". Подкрепяме с готовност големите културни събития в града с пълното съзнание, че Варна е фестивалната столица на България и ние искаме да бъдем част от това. Често и самият мол е сцена, на която се изявяват участниците във фестивалите, които ние с наши партньори организираме – фолклорни и танцови конкурси, които пълнят с млада енергия комплекса.

- Как минават за Вас и Вашето семейство дните, в които живеете във Варна? Имате ли любими места край морето?

- Моето семейство често е във Варна, винаги съпругата ми и децата идват с удоволствие. Дъщерите ми са доста критични, правят ми бележки – казват ми кое в мола да се поправи, кое да стане по-хубаво, да се обнови. Обичаме българската кухня, българските СПА центрове. Разхождаме се по крайбрежните алеи по един по-скромен и по-незабележим начин. Харесваме тихите, спокойни места. Любимото място на всички ни е Grand Mall. За мен това е моят втори дом.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Компанията за лесни онлайн разплащания Stripe влиза в България Компанията за лесни онлайн разплащания Stripe влиза в България

Технологичният стартъп се разширява към Централна и Източна Европа

30 май 2020, 238 прочитания

Здравата организация поставя хората на първо място Здравата организация поставя хората на първо място

Компаниите, които подхождат с грижа към служителите си, следват наложените превантивни мерки и успешно дефинират новата дистанционна култура на работа, са тези, които продължават напред

29 май 2020, 993 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Бившият шеф на естонските операции на Danske Bank е открит мъртъв

Айвар Рехе беше управител на клона, който стоеше в основата на скандала с пране на пари на стойност над 200 млрд. евро, разкрит миналата година

Още от Капитал
Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10