С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 24 сеп 2019, 15:46, 4764 прочитания

И тротинетките на Hobo се появиха в София

Вече три компании предлагат споделената услуга в столицата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският стартъп Hobo стана третата компания в София, която предлага електрически тротинетки за споделено ползване. Тя беше обявила навлизането си на пазара няколко месеца преди действително да дебютира, като сега започва със 100 тротинетки. Разликата спрямо останалите фирми за тротинетки под наем е, че тези на Hobo ще бъдат оставяни сутрин на определените места за паркиране и вечер в 21 ч. ще бъдат прибирани, коментира изпълнителният директор Теодор Рачев пред "Капитал" през август.

Преди Hobo на пазара се появиха световните лидери Lime и Bird, която обаче оперира в страната чрез свой български подизпълнител - BRUM. Като свое конкурентно предимство Hobo ще заложи на по-ниска цена. При Lime и Bird тарифата е 1.50 лв. за отключване и 30 стотинки на минута след това, докато Hobo ще таксува с 1.60 лв. в началото и 20 стотинки на минута.


През август Рачев коментира още, че скоро след пускането трябва да се появи и опцията за месечен абонамент с "неограничен брой карания за месец, но ограничение от 20 минути на едно каране".

Пълната столица

Както се и очакваше, София бързо се напълни с огромен брой електрически тротинетки за споделено ползване. Според текущите данни броят на тротинетките на Lime надхвърля 300, Hobo пуска по улиците още 100, а тези на Bird/BRUM все още не са уточнени, но вероятно също са около 100. Заради сравнително ограниченото място, с което могат да се ползват в София обаче, те изглеждат дори още повече и днес някои стоянки за тротинетки усъмнаха препълнени.



Остава въпросът какви са възможностите на пазара, защото освен трите компании, които вече предоставят услуга, се очаква навлизането на още две - FLY и VOI. Освен че е възможно столицата бързо да се препълни, ограничения може да има и по съвсем естествени причини - заради есента и зимата, когато тротинетките не са сред най-удобните начини за придвижване.

Липсващи регулации

Все още най-големият проблем пред електрическите тротинетки са липсващите правила за тяхното движение. Преди дни Министерството на вътрешните работи пусна предложенията си за промени в Закона за движение по пътищата, като най-важното от тях е за карането на тротинетка да се изисква книжка. Това обаче се разминава с концепцията на Държавната агенция "Безопасност на вижението по пътищата" и освен това би било удар не само спрямо амбициите на компаниите в София, но и като цяло ще ограничи използването на този алтерантивен транспорт.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 90 прочитания

Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква

EBay, Stripe, Mastercard и Visa обявиха, че се оттеглят от него, след като това вече направи PayPal

14 окт 2019, 469 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Industry 4.0: Как България да стане R&D център в производството на авточасти

Идеите за това ще бъдат представени в панела "Инвестиции, растеж и иновации в автомобилния сектор" на конференцията на "Капитал" в Пловдив

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света