Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 24 сеп 2019, 15:46, 7587 прочитания

И тротинетките на Hobo се появиха в София

Вече три компании предлагат споделената услуга в столицата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският стартъп Hobo стана третата компания в София, която предлага електрически тротинетки за споделено ползване. Тя беше обявила навлизането си на пазара няколко месеца преди действително да дебютира, като сега започва със 100 тротинетки. Разликата спрямо останалите фирми за тротинетки под наем е, че тези на Hobo ще бъдат оставяни сутрин на определените места за паркиране и вечер в 21 ч. ще бъдат прибирани, коментира изпълнителният директор Теодор Рачев пред "Капитал" през август.

Преди Hobo на пазара се появиха световните лидери Lime и Bird, която обаче оперира в страната чрез свой български подизпълнител - BRUM. Като свое конкурентно предимство Hobo ще заложи на по-ниска цена. При Lime и Bird тарифата е 1.50 лв. за отключване и 30 стотинки на минута след това, докато Hobo ще таксува с 1.60 лв. в началото и 20 стотинки на минута.


През август Рачев коментира още, че скоро след пускането трябва да се появи и опцията за месечен абонамент с "неограничен брой карания за месец, но ограничение от 20 минути на едно каране".

Пълната столица

Както се и очакваше, София бързо се напълни с огромен брой електрически тротинетки за споделено ползване. Според текущите данни броят на тротинетките на Lime надхвърля 300, Hobo пуска по улиците още 100, а тези на Bird/BRUM все още не са уточнени, но вероятно също са около 100. Заради сравнително ограниченото място, с което могат да се ползват в София обаче, те изглеждат дори още повече и днес някои стоянки за тротинетки усъмнаха препълнени.



Остава въпросът какви са възможностите на пазара, защото освен трите компании, които вече предоставят услуга, се очаква навлизането на още две - FLY и VOI. Освен че е възможно столицата бързо да се препълни, ограничения може да има и по съвсем естествени причини - заради есента и зимата, когато тротинетките не са сред най-удобните начини за придвижване.

Липсващи регулации

Все още най-големият проблем пред електрическите тротинетки са липсващите правила за тяхното движение. Преди дни Министерството на вътрешните работи пусна предложенията си за промени в Закона за движение по пътищата, като най-важното от тях е за карането на тротинетка да се изисква книжка. Това обаче се разминава с концепцията на Държавната агенция "Безопасност на вижението по пътищата" и освен това би било удар не само спрямо амбициите на компаниите в София, но и като цяло ще ограничи използването на този алтерантивен транспорт.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предизвикателства за преминаване към публичния облак - теория и практика Предизвикателства за преминаване към публичния облак - теория и практика

Компаниите увеличават разходите си за ИТ средно с 30%, с масовото навлизане на облачните услуги

28 май 2020, 345 прочитания

Нови правила в бизнеса с хранителни продукти 1 Нови правила в бизнеса с хранителни продукти

Парламентът прие окончателно Закона за храните с нови регулации в превоза на продукти и онлайн търговията и по-високи санкции за нарушителите

27 май 2020, 1323 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Industry 4.0: Как България да стане R&D център в производството на авточасти

Идеите за това ще бъдат представени в панела "Инвестиции, растеж и иновации в автомобилния сектор" на конференцията на "Капитал" в Пловдив

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10