С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 24 сеп 2019, 15:46, 6925 прочитания

И тротинетките на Hobo се появиха в София

Вече три компании предлагат споделената услуга в столицата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският стартъп Hobo стана третата компания в София, която предлага електрически тротинетки за споделено ползване. Тя беше обявила навлизането си на пазара няколко месеца преди действително да дебютира, като сега започва със 100 тротинетки. Разликата спрямо останалите фирми за тротинетки под наем е, че тези на Hobo ще бъдат оставяни сутрин на определените места за паркиране и вечер в 21 ч. ще бъдат прибирани, коментира изпълнителният директор Теодор Рачев пред "Капитал" през август.

Преди Hobo на пазара се появиха световните лидери Lime и Bird, която обаче оперира в страната чрез свой български подизпълнител - BRUM. Като свое конкурентно предимство Hobo ще заложи на по-ниска цена. При Lime и Bird тарифата е 1.50 лв. за отключване и 30 стотинки на минута след това, докато Hobo ще таксува с 1.60 лв. в началото и 20 стотинки на минута.


През август Рачев коментира още, че скоро след пускането трябва да се появи и опцията за месечен абонамент с "неограничен брой карания за месец, но ограничение от 20 минути на едно каране".

Пълната столица

Както се и очакваше, София бързо се напълни с огромен брой електрически тротинетки за споделено ползване. Според текущите данни броят на тротинетките на Lime надхвърля 300, Hobo пуска по улиците още 100, а тези на Bird/BRUM все още не са уточнени, но вероятно също са около 100. Заради сравнително ограниченото място, с което могат да се ползват в София обаче, те изглеждат дори още повече и днес някои стоянки за тротинетки усъмнаха препълнени.



Остава въпросът какви са възможностите на пазара, защото освен трите компании, които вече предоставят услуга, се очаква навлизането на още две - FLY и VOI. Освен че е възможно столицата бързо да се препълни, ограничения може да има и по съвсем естествени причини - заради есента и зимата, когато тротинетките не са сред най-удобните начини за придвижване.

Липсващи регулации

Все още най-големият проблем пред електрическите тротинетки са липсващите правила за тяхното движение. Преди дни Министерството на вътрешните работи пусна предложенията си за промени в Закона за движение по пътищата, като най-важното от тях е за карането на тротинетка да се изисква книжка. Това обаче се разминава с концепцията на Държавната агенция "Безопасност на вижението по пътищата" и освен това би било удар не само спрямо амбициите на компаниите в София, но и като цяло ще ограничи използването на този алтерантивен транспорт.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи Български поток Руска фирма все пак може да строи Български поток

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 74 прочитания

Citi и Deutsche Bank ще продадат 9 млрд. долара дълг от дубайското пристанище Citi и Deutsche Bank ще продадат 9 млрд. долара дълг от дубайското пристанище

Кредитът ще се използва за рефинансиране на заеми на държавната логистична компания DP World, която ще бъде свалена от борсата

25 фев 2020, 648 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Industry 4.0: Как България да стане R&D център в производството на авточасти

Идеите за това ще бъдат представени в панела "Инвестиции, растеж и иновации в автомобилния сектор" на конференцията на "Капитал" в Пловдив

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10