С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 24 сеп 2019, 15:46, 6107 прочитания

И тротинетките на Hobo се появиха в София

Вече три компании предлагат споделената услуга в столицата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският стартъп Hobo стана третата компания в София, която предлага електрически тротинетки за споделено ползване. Тя беше обявила навлизането си на пазара няколко месеца преди действително да дебютира, като сега започва със 100 тротинетки. Разликата спрямо останалите фирми за тротинетки под наем е, че тези на Hobo ще бъдат оставяни сутрин на определените места за паркиране и вечер в 21 ч. ще бъдат прибирани, коментира изпълнителният директор Теодор Рачев пред "Капитал" през август.

Преди Hobo на пазара се появиха световните лидери Lime и Bird, която обаче оперира в страната чрез свой български подизпълнител - BRUM. Като свое конкурентно предимство Hobo ще заложи на по-ниска цена. При Lime и Bird тарифата е 1.50 лв. за отключване и 30 стотинки на минута след това, докато Hobo ще таксува с 1.60 лв. в началото и 20 стотинки на минута.


През август Рачев коментира още, че скоро след пускането трябва да се появи и опцията за месечен абонамент с "неограничен брой карания за месец, но ограничение от 20 минути на едно каране".

Пълната столица

Както се и очакваше, София бързо се напълни с огромен брой електрически тротинетки за споделено ползване. Според текущите данни броят на тротинетките на Lime надхвърля 300, Hobo пуска по улиците още 100, а тези на Bird/BRUM все още не са уточнени, но вероятно също са около 100. Заради сравнително ограниченото място, с което могат да се ползват в София обаче, те изглеждат дори още повече и днес някои стоянки за тротинетки усъмнаха препълнени.



Остава въпросът какви са възможностите на пазара, защото освен трите компании, които вече предоставят услуга, се очаква навлизането на още две - FLY и VOI. Освен че е възможно столицата бързо да се препълни, ограничения може да има и по съвсем естествени причини - заради есента и зимата, когато тротинетките не са сред най-удобните начини за придвижване.

Липсващи регулации

Все още най-големият проблем пред електрическите тротинетки са липсващите правила за тяхното движение. Преди дни Министерството на вътрешните работи пусна предложенията си за промени в Закона за движение по пътищата, като най-важното от тях е за карането на тротинетка да се изисква книжка. Това обаче се разминава с концепцията на Държавната агенция "Безопасност на вижението по пътищата" и освен това би било удар не само спрямо амбициите на компаниите в София, но и като цяло ще ограничи използването на този алтерантивен транспорт.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Продажбите на електромобили в Европа ще се увеличат Продажбите на електромобили в Европа ще се увеличат

Водещите страни ще увеличат субсидиите за покупка на колите с алтернативен модел на задвижване

16 дек 2019, 262 прочитания

Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България

Досега компанията е инвестирала 15 млн. лева в страната и има 24 обекта

16 дек 2019, 906 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Industry 4.0: Как България да стане R&D център в производството на авточасти

Идеите за това ще бъдат представени в панела "Инвестиции, растеж и иновации в автомобилния сектор" на конференцията на "Капитал" в Пловдив

Още от Капитал
Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10