Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 25 сеп 2019, 14:41, 3170 прочитания

Шест от най-големите търговски вериги са инвестирали 16.5 млн. лв. в устойчив бизнес и екология

През последната година компаниите са дарили и над 1 млн. лв. за над 50 социални инициативи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През последната година шест от най-големите търговски вериги в България - Billa, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T Market, са инвестирали 16.5 млн. лв. в опазване на околната среда и устойчив бизнес, отчете Сдружението за модерна търговия (СМТ).

Икономия на енергия, по-малко пластмаса


Веригите са инвестирали в намаляване на потреблението на електроенергия чрез използване на последно поколение осветителни, хладилни и климатични системи; в замяна на служебните автомобили с по-чисти, хибридни коли; в инсталиране на фотоволтаични панели за "зелена" енергия. Част от инициативите включват също замяна на пластмасови изделия за еднократна употреба с биоразградими продукти; инсталиране на станции за безплатно зареждане на електромобили; събиране на пластмасови капачки за рециклиране.

"Kaufland България" е първата компания в ритейл сектора на глобално ниво, която сертифицира всеки свой хипермаркет по EDGE стандарта на Световната банка, стимулиращ изграждането на енергийно ефективни сгради. Всеки новоизграден или модернизиран обект на веригата разполага със система за комбинирано отопление и охлаждане, модерна енергийноефективна хладилна инсталация, както и изцяло енергийноефективно осветление.

Всички 99 филиала и 2 складови бази на "Lidl България" са сертифицирани по ISO 50001 и EDGE за енергийна ефективност и зелено строителство. Освен това всички новопостроени филиали са оборудвани със сградни инсталации BMS (Building Management System) и консумират до 30% по-малко енергия.



В началото на 2019 г. T Market замени служебните леки автомобили с хибридни. В магазините на веригата в цялата страна са инсталирани и специални преси за хартия, с помощта на които отпадъкът от транспортните опаковки на стоките се оползотворява оптимално.

"Billa България" оползотворява над 50% от биоразградимите отпадъци. В резултат на инвестициите си в енергийна ефективност компанията е сертифицирана по стандарт ISO 50001 за отговорно управление на енергията.

dm предлага собствена марка сертифицирана натурална козметика alverde, а от 2015 г. - и сертифицираните биохрани dmBio. От 2014 г. във всички dm марки не се съдържа микропаластмаса - един от основните замърсители на реките и океаните.

Mr. Bricolage инсталира ново поколение осветление, климатизация и изолация на магазините си, с което намалява въздействието на дейността си върху околната среда. Компанията разширява асортимента от енергийно ефективни решения и за домашния майстор.

В подкрепа на хората и местните общности

През последната година шестте вериги са дарили над 1 млн. лв. за над 50 социални инициативи.

"Kaufland България" дари повече от 350 хил. лв. за проекти в подкрепа на талантливи деца и в помощ на уязвими групи. "Lidl България" провежда за трета поредна година инициативата "Ти и Lidl за по-добър живот", в рамките на която финансира местни неправителствени организации със суми до 10 хил. лв. за проекти, водещи до подобряване на средата на живот.
"
Billa България" подкрепя фондация "Искам бебе" и е партньор на Съюза на слепите и на Съюза на глухите в България. "dm България" е дарила апаратура на специализираната болница за лечение на детски болести "Проф. Иван Митев" в София и е инициатор на кампания за събиране на средства за "SOS Детски селища".
Mr. Bricolage е помогнала със стоки и средства за реализацията на 12 проекта на местни общности и детски градини и за провеждането на младежки фестивали и други благотворителни инициативи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ресторанти на корона диета Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

29 май 2020, 6950 прочитания

Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година

Управителят на "Терминал 1" и "Строежа" в интервю за "Капитал" за проблемите, предизвикателствата и бъдещето на нощните клубове и барове

28 май 2020, 5743 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
The Future of Retail: "Ерата на индивидуализацията, в която търговците ще се ангажират с всеки от нас поотделно, не е далеч"

Сред лекторите на конференцията ще е една от 20те най-влиятелни фигури в ритейла - Андрю Бъсби

Още от Капитал
Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

СССР: една одисея в Космоса

Книга събира най-добрия руски графичен дизайн от годините на студената война

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10