Шест от най-големите търговски вериги са инвестирали 16.5 млн. лв. в устойчив бизнес и екология
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Шест от най-големите търговски вериги са инвестирали 16.5 млн. лв. в устойчив бизнес и екология

СМТ

Шест от най-големите търговски вериги са инвестирали 16.5 млн. лв. в устойчив бизнес и екология

През последната година компаниите са дарили и над 1 млн. лв. за над 50 социални инициативи

Мара Георгиева
3453 прочитания

СМТ

© СМТ


През последната година шест от най-големите търговски вериги в България - Billa, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T Market, са инвестирали 16.5 млн. лв. в опазване на околната среда и устойчив бизнес, отчете Сдружението за модерна търговия (СМТ).

Икономия на енергия, по-малко пластмаса

Веригите са инвестирали в намаляване на потреблението на електроенергия чрез използване на последно поколение осветителни, хладилни и климатични системи; в замяна на служебните автомобили с по-чисти, хибридни коли; в инсталиране на фотоволтаични панели за "зелена" енергия. Част от инициативите включват също замяна на пластмасови изделия за еднократна употреба с биоразградими продукти; инсталиране на станции за безплатно зареждане на електромобили; събиране на пластмасови капачки за рециклиране.

"Kaufland България" е първата компания в ритейл сектора на глобално ниво, която сертифицира всеки свой хипермаркет по EDGE стандарта на Световната банка, стимулиращ изграждането на енергийно ефективни сгради. Всеки новоизграден или модернизиран обект на веригата разполага със система за комбинирано отопление и охлаждане, модерна енергийноефективна хладилна инсталация, както и изцяло енергийноефективно осветление.

Всички 99 филиала и 2 складови бази на "Lidl България" са сертифицирани по ISO 50001 и EDGE за енергийна ефективност и зелено строителство. Освен това всички новопостроени филиали са оборудвани със сградни инсталации BMS (Building Management System) и консумират до 30% по-малко енергия.

В началото на 2019 г. T Market замени служебните леки автомобили с хибридни. В магазините на веригата в цялата страна са инсталирани и специални преси за хартия, с помощта на които отпадъкът от транспортните опаковки на стоките се оползотворява оптимално.

"Billa България" оползотворява над 50% от биоразградимите отпадъци. В резултат на инвестициите си в енергийна ефективност компанията е сертифицирана по стандарт ISO 50001 за отговорно управление на енергията.

dm предлага собствена марка сертифицирана натурална козметика alverde, а от 2015 г. - и сертифицираните биохрани dmBio. От 2014 г. във всички dm марки не се съдържа микропаластмаса - един от основните замърсители на реките и океаните.

Mr. Bricolage инсталира ново поколение осветление, климатизация и изолация на магазините си, с което намалява въздействието на дейността си върху околната среда. Компанията разширява асортимента от енергийно ефективни решения и за домашния майстор.

В подкрепа на хората и местните общности

През последната година шестте вериги са дарили над 1 млн. лв. за над 50 социални инициативи.

"Kaufland България" дари повече от 350 хил. лв. за проекти в подкрепа на талантливи деца и в помощ на уязвими групи. "Lidl България" провежда за трета поредна година инициативата "Ти и Lidl за по-добър живот", в рамките на която финансира местни неправителствени организации със суми до 10 хил. лв. за проекти, водещи до подобряване на средата на живот.

"Billa България" подкрепя фондация "Искам бебе" и е партньор на Съюза на слепите и на Съюза на глухите в България. "dm България" е дарила апаратура на специализираната болница за лечение на детски болести "Проф. Иван Митев" в София и е инициатор на кампания за събиране на средства за "SOS Детски селища".

Mr. Bricolage е помогнала със стоки и средства за реализацията на 12 проекта на местни общности и детски градини и за провеждането на младежки фестивали и други благотворителни инициативи.

През последната година шест от най-големите търговски вериги в България - Billa, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T Market, са инвестирали 16.5 млн. лв. в опазване на околната среда и устойчив бизнес, отчете Сдружението за модерна търговия (СМТ).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    pjk56622270 avatar :-|
    pjk56622270

    Разработчики МаксБет https://maxbetcasino.net грамотно поделили веб-сайт на разделы для того, чтобы пользователи имели возможность максимально быстро найти нужную информацию. Тут имеется информация об изготовителях использующегося софта, о выгодных бонусах и акциях, о процессе прохождения игр. Вы можете увидеть какие эмуляторы наиболее востребованы и много другой актуальной информации, которая касается МаксБет.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK