С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 25 сеп 2019, 14:41, 1976 прочитания

Шест от най-големите търговски вериги са инвестирали 16.5 млн. лв. в устойчив бизнес и екология

През последната година компаниите са дарили и над 1 млн. лв. за над 50 социални инициативи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През последната година шест от най-големите търговски вериги в България - Billa, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T Market, са инвестирали 16.5 млн. лв. в опазване на околната среда и устойчив бизнес, отчете Сдружението за модерна търговия (СМТ).

Икономия на енергия, по-малко пластмаса


Веригите са инвестирали в намаляване на потреблението на електроенергия чрез използване на последно поколение осветителни, хладилни и климатични системи; в замяна на служебните автомобили с по-чисти, хибридни коли; в инсталиране на фотоволтаични панели за "зелена" енергия. Част от инициативите включват също замяна на пластмасови изделия за еднократна употреба с биоразградими продукти; инсталиране на станции за безплатно зареждане на електромобили; събиране на пластмасови капачки за рециклиране.

"Kaufland България" е първата компания в ритейл сектора на глобално ниво, която сертифицира всеки свой хипермаркет по EDGE стандарта на Световната банка, стимулиращ изграждането на енергийно ефективни сгради. Всеки новоизграден или модернизиран обект на веригата разполага със система за комбинирано отопление и охлаждане, модерна енергийноефективна хладилна инсталация, както и изцяло енергийноефективно осветление.

Всички 99 филиала и 2 складови бази на "Lidl България" са сертифицирани по ISO 50001 и EDGE за енергийна ефективност и зелено строителство. Освен това всички новопостроени филиали са оборудвани със сградни инсталации BMS (Building Management System) и консумират до 30% по-малко енергия.



В началото на 2019 г. T Market замени служебните леки автомобили с хибридни. В магазините на веригата в цялата страна са инсталирани и специални преси за хартия, с помощта на които отпадъкът от транспортните опаковки на стоките се оползотворява оптимално.

"Billa България" оползотворява над 50% от биоразградимите отпадъци. В резултат на инвестициите си в енергийна ефективност компанията е сертифицирана по стандарт ISO 50001 за отговорно управление на енергията.

dm предлага собствена марка сертифицирана натурална козметика alverde, а от 2015 г. - и сертифицираните биохрани dmBio. От 2014 г. във всички dm марки не се съдържа микропаластмаса - един от основните замърсители на реките и океаните.

Mr. Bricolage инсталира ново поколение осветление, климатизация и изолация на магазините си, с което намалява въздействието на дейността си върху околната среда. Компанията разширява асортимента от енергийно ефективни решения и за домашния майстор.

В подкрепа на хората и местните общности

През последната година шестте вериги са дарили над 1 млн. лв. за над 50 социални инициативи.

"Kaufland България" дари повече от 350 хил. лв. за проекти в подкрепа на талантливи деца и в помощ на уязвими групи. "Lidl България" провежда за трета поредна година инициативата "Ти и Lidl за по-добър живот", в рамките на която финансира местни неправителствени организации със суми до 10 хил. лв. за проекти, водещи до подобряване на средата на живот.
"
Billa България" подкрепя фондация "Искам бебе" и е партньор на Съюза на слепите и на Съюза на глухите в България. "dm България" е дарила апаратура на специализираната болница за лечение на детски болести "Проф. Иван Митев" в София и е инициатор на кампания за събиране на средства за "SOS Детски селища".
Mr. Bricolage е помогнала със стоки и средства за реализацията на 12 проекта на местни общности и детски градини и за провеждането на младежки фестивали и други благотворителни инициативи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Веригите за храни: Най-силен е ръстът при регионалните магазини Веригите за храни: Най-силен е ръстът при регионалните магазини

Силна конкуренция в София, потенциал в Северна България, насищане в Южна и слаби приходи по морето, показва анализът на топ 30

12 ное 2019, 1709 прочитания

Билки и подправки Kotanyi Билки и подправки Kotanyi

Продуктите са познати и обичани в над 25 страни от Централна и Източна Европа, Русия, Китай, Америка

12 ное 2019, 1141 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
The Future of Retail: "Ерата на индивидуализацията, в която търговците ще се ангажират с всеки от нас поотделно, не е далеч"

Сред лекторите на конференцията ще е една от 20те най-влиятелни фигури в ритейла - Андрю Бъсби

Още от Капитал
Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10