Philip Morris International и Altria се отказаха от сливане
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Philip Morris International и Altria се отказаха от сливане

Reuters

Philip Morris International и Altria се отказаха от сливане

Двете компании щяха да създадат табаков гигант за 200 млрд. долара

2279 прочитания

Reuters

© Reuters


Международните гиганти в производството на цигари Philip Morris International и Altria се отказаха от разговорите за сливане, които щяха да създадат пазарен гигант за 200 млрд. долара, пише Financial Times.

Поводът

Причината се крие в друга компания, много по-малка от двете, но свързана с Altria: производителят на ароматизирани електронни цигари Juul Labs. Juul стана жертва на регулаторите в САЩ заради неясната тежест на вредите от този вид електронни цигари, както и маркетингови кампании, насочени към тийнейджъри.

Проблемът в случая е, че Altria е собственик на 35% от Juul Labs. Компанията закупи дела срещу 12.8 млрд. долара през декември 2018 г. Сега Juul Labs се опитва да смекчи натиска чрез смяната на изпълнителния си директор, промяна на маркетинговите си стратегии, но Philip Morris International се е отказала от потенциалната сделка с Altria, защото очаква допълнително развитие на проблемите на Juul, които да се отразят негативно на всички замесени.

Андре Каланцопулос, изпълнителният директор на Philip Morris International, коментира, че компанията е решила да се фокусира върху пускането на IQOS на американския пазар. IQOS е нагряващ продукт, който не се класифицира като електронна цигара и е одобрен от регулаторните органи в САЩ. "Продуктът ни беше одобрен след тежки научно базирани проверки", коментира Каланцопулос.

Проблемът с Juul

Juul влезе в полезрението на регулаторите в САЩ преди всичко с маркетинговите си кампании, на които се представят младежи. Те бяха фокусирани към канали като Instagram и без значение дали това е било желанието на фирмата, са се оказали успешни, защото статистиките показват все повече пушачи на електронни цигари сред тийнейджърите в САЩ.

Електронните цигари все още не са преминали стриктни тестове, какъвто е случаят с нагряващите устройства като IQOS, и тяхната вреда не е напълно установена. На пазара в САЩ също така има и огромен брой фалшиви или небрандирани електронни цигари, което допълнително утежнява регулаторната ситуация около тях.

Сделката между Philip Morris и Altria беше насочена именно към това компаниите да се консолидират в момент, в който навиците на пушачите се променят и те преминават все повече към нагряващи устройства или електронни цигари. Заради лошата репутация и потенциалните допълнителни промени за Juul и съответно за Altria сделката няма да бъде осъществена.

Международните гиганти в производството на цигари Philip Morris International и Altria се отказаха от разговорите за сливане, които щяха да създадат пазарен гигант за 200 млрд. долара, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK