"ВОСС аутомотив" край Ловеч вече работи за VW и Daimler
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"ВОСС аутомотив" край Ловеч вече работи за VW и Daimler

"ВОСС аутомотив" край Ловеч вече работи за VW и Daimler

Освен SCR системи за пречистване на дизелови газове заводът произвежда и компоненти за електрически автомобили

7815 прочитания

© Иглика Филипова


Към момента заводът има подписани поръчки до 2031 г.

Заводът на германската VOSS Automotive край Ловеч, който започна масово производство през юни, вече доставя автомобилни компоненти на VW и Daimler. Българската компания "ВОСС аутомотив", която беше регистрирана само преди година, ще започне доставки и за Ford през 2022 г., а производство в момента се подготвя и за BMW. Към момента заводът има подписани поръчки до 2031 г. Освен SCR системи, които се използват за пречистване на вредните газове на дизеловите автомобили, предприятието прави и компоненти за електрически коли. Инвестицията в оборудване ще надвиши 15 млн. евро до края на следващата година, като компанията работи под наем в помещенията на бившия завод "Литекс" в село Баховица.

Продукти с бъдеще

Групата VOSS е световен лидер в производството на SCR системи, като продуктите, които се произвеждат в заводите й в момента, ще отговарят и на следващия стандарт – Евро 7. "Това означава, че те ще продължат да имат пазар, което ще осигурява бизнес и на българското предприятие", каза главният изпълнителен директор на VOSS Holding Томас Рьотиг на официалното откриване на завода.

В същото време от 2-3 години групата се подготвя и за все по-масовото навлизане на електрически превозни средства, като вече произвежда и системи за охлаждане на батерии (т.нар. термомениджмънт). "В тази област също сме номер едно в световен мащаб, което ни поставя в много добра позиция за бъдещето", добави Рьотиг. Същите продукти се правят и в българския завод, а продукцията е предназначена за различни страни в Европа.

Анализ на групата показва, че броят на колите с дизелов двигател ще намалява, но бавно. "Дори през 2030 г. делът им все още ще бъде голям, а освен това ние произвеждаме компоненти и за камиони", каза управителят на "ВОСС аутомотив" Роланд Вайс за "Капитал". Пак дотогава се очаква около 30% от автомобилите да са електрически. "За тях обаче ние също правим продукти, така че рискът е малък – ако не си купите дизелова кола с нашия продукт, ще си купите електрическа кола с нашия продукт", добави той.

Работни места

"ВОСС аутомотив" наема хора още от октомври миналата година и вече в завода работят близо 140 души. Основният персонал премина обучение във фабриката на VOSS в Полша и в централата в Германия. До края на следващата година наетите ще достигнат 750, а в края на 2021 г. в Баховица трябва да работят 1000 души. Това е значителна бройка за град като Ловеч, където практически няма останали работещи големи предприятия. От компанията вече имат партньорства с местните училища и с Техническия университет в Габрово и казват, че засега не срещат проблем с наемането на квалифицирани кадри.

Място за разширение

В момента производственото хале е частично заето, но плановете са до края на 2021 г. то да бъде пълно с оборудване и работници. "Когато наехме помещенията, мислехме, че са много големи, но същото се случи и в Полша – две години по-късно цялото пространство беше заето. Същото ще стане и тук", каза Рьотиг. По думите му в момента компанията инвестира в две допълнителни линии за SCR системи, както и за компоненти за термомениджмънт за електрически автомобили на BMW. Същите продукти се произвеждат и за Daimler.

Обявената инвестиция от 15 млн. евро е само първата стъпка. "Имаме планове и за след това, но те първо трябва да бъдат одобрени", каза Вайс.

Групата

Групата VOSS включва VOSS Automotive и VOSS Fluid и има заводи по целия свят – САЩ, Мексико, Бразилия, Китай, Индия, Япония и Полша, и централа в Германия. Компанията има дългогодишни партньорства с автомобилни гиганти като BMW, VW, Audi, Ford и други. Оборотът й за миналата година надхвърля 625 млн. евро, а заетите са над 6000 души.

Фотограф: Иглика Филипова
Към момента заводът има подписани поръчки до 2031 г.

Заводът на германската VOSS Automotive край Ловеч, който започна масово производство през юни, вече доставя автомобилни компоненти на VW и Daimler. Българската компания "ВОСС аутомотив", която беше регистрирана само преди година, ще започне доставки и за Ford през 2022 г., а производство в момента се подготвя и за BMW. Към момента заводът има подписани поръчки до 2031 г. Освен SCR системи, които се използват за пречистване на вредните газове на дизеловите автомобили, предприятието прави и компоненти за електрически коли. Инвестицията в оборудване ще надвиши 15 млн. евро до края на следващата година, като компанията работи под наем в помещенията на бившия завод "Литекс" в село Баховица.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename

    Една хистограма със заплатите в завода ще е чудесно допълнение към статията.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK