С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 30 сеп 2019, 13:37, 2866 прочитания

Веригата за дрехи Forever 21 поиска закрила от кредитори

Компанията е изправена пред фалит заради променящи се тенденции и силна конкуренция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската верига за дрехи Forever 21 е подала искане за защита от кредитори. Компанията, която е насочена основно към по-млади хора и е един от производителите по света, които наложиха лоу-кост модата, сега се оказва жертва на силната конкуренция в сектора, както и на собствените си мащабни планове за разширение по света, които включват и България.

Forever 21 отдавна изпитва затруднения, но сега компанията е практически на прага на фалит. Централата в Калифорния обяви в неделя, че за момента се планира да бъдат затворени 350 от общо 800 магазина в целия свят в опит да бъде преструктурирана компанията и да се избегне пълно затваряне, съобщава Financial Times.


Магазините в България също са застрашени от затваряне, защото според компанията разделението между затворените обекти ще бъде наполовина в САЩ и наполовина в Европа и Азия. В България Forever 21 отвори първия си магазин през 2016 г., а година по-късно отвори и втори.

Жертва на конкуренцията

Forever 21 е основана през 1984 г. от корейските имигранти Ду Уон Чен и Ин Чен, съпруг и съпруга, които се насочват конкретно към аудиторията на тийнейджърите и младите жени. Марката става известна с няколко отличителни черти: големи магазини, ниски цени, както и дрехи с пасажи от Библията, които да подчертаят християнските вярвания на основателите. Forever 21 също така рядко пуска намаления и промоции под претекст, че "първата цена трябва да бъде правилната цена".



Проблемите за Forever 21 започнаха с масовото навлизане на модела на по-ниските цени в модния сектор. Фирми като H&M, Primark, както и някои марки на Inditex превърнаха Forever 21 от иноватор в просто поредната компания. "Forever 21 отдавна има проблеми заради конкуренцията си. Брандът загуби нишата си", коментира Нийл Саундърс, управляваш директор в GlobalData Retail.

Семейство Чен, което все още е собственик на компанията, коментираха в изявление, че се надяват фирмата да се върне "към корените си, което да ѝ позволи отново да се превърне в моден лидер". Това обаче е малко вероятно да се случи със сегашния бизнес модел: Forever 21 разчита на огромни физически магазини и слаба онлайн търговия, докато тенденциите са точно в обратната посока.

За момента няма решение точно кои магазини ще бъдат затворени, нито колко работни места ще бъдат изгубени. Според компанията това зависи от "разговорите с наемодателите". Forever 21 по план трябва да се насочи към излизане на печалба и задържане на клиентите си в големите американски градове, както и Мексико и Латинска Америка.
За момента фирмата е осигурила финансиране от 275 млн. долара от JPMorgan Chase, както и допълнителни 75 млн. долара от TPG Sixth Street Partners.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 1343 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 1024 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Insurance Europe: Българският застрахователен пазар е трети по ръст в Европа за 2018 г.

В навечерието на професионалния си празник секторът отбеляза подобрение в приходите, изплатените обезщетения и здравните продукти

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10