С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 30 сеп 2019, 17:01, 2028 прочитания

Insurance Europe: Българският застрахователен пазар е трети по ръст в Европа за 2018 г.

В навечерието на професионалния си празник секторът отбеляза подобрение в приходите, изплатените обезщетения и здравните продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският застрахователен пазар е трети по ръст на премийния приход в Европа за миналата година по данни на Insurance Europe. Това се дължи основно на динамиките в общото застраховане, в което основен дял заемат автомобилните застраховки, при които имаше чувствително поскъпване. Близо три пъти по-високо от средното за страните от общото икономическо пространство е нивото на изплатените обезщетения, показват още данните на съсловната федерация, оповестени в навечерието на професионалния празник на застрахователите в България - 1 октомври.

Сред първенците в няколко класации


При среден ръст на премийния приход на европейския застрахователен пазар от 6.2% за 2018 година България отчита над 13% скок, което я нарежда на трето място след Турция и Великобритания, показват данните на Insurance Europe, който е орган на националните застрахователни асоциации в 37 страни. Според статистиката на Комисията за финансов надзор (КФН) премийният приход от застраховане в България през миналата година е бил 2.5 млрд. лв., като над 82% от него се държи на общото застраховане, където преобладават полиците "Гражданска отговорност на автомобилистите". През миналата година при тях имаше съществени корекции нагоре, включително след като финансовият регулатор в лицето на КФН алармира, че цените на застраховката не са достатъчни, за да покрият обхванатите рискове, което поставя под риск платежоспособността на компаниите.

По данни на Insurance Europe скокът в премийния приход от общо застраховане в България за миналата година е четири пъти по-голям от регистрирания ръст от 5.7% средно за държавите на континента. Страната изпъква и с три пъти по-висок ръст на изплащаните обезщетения - при средно подобрение от 4.8% за Европа за България показателят е 12.8%, а по данни на КФН сумата на изплатените обезщетения само в общото застраховане е над 957 млн. лв. За това би могла да допринася и активността в изчистване на задълженията на местни застрахователи по линия на катастрофите в системата "Зелена карта".

Сред отбелязаните като силните резултати на българските застрахователи за 2018 година е здравното застраховане, което в класацията на Insurance Europe увеличава приходите си с 24.7% при среден темп на нарастване за Европа от 4.8%.



Оценка от потребителите

"Свикнали сме българският бизнес да е традиционно с един от най-скромните показатели в сравнение с европейските си конкуренти, а положителните примери да се приемат по-скоро като изключение. Затова за застрахователния сектор е значим повод за гордост в навечерието на празника на застрахователя да се появи в челните места на престижната класация на Insurance Europe по няколко показателя", коментира председателят на Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) Константин Велев. Според него данните показват повишаващо се доверие в сектора и създаването на стойностни за потребителите продукти и услуги.

Деня на застрахователя 1 октомври се чества от 1981 година, когато в Русе е основано Първото българско застрахователно дружество "България".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1051 прочитания

Ryanair става Buzz в София 3 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 4322 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Монбат" очаква над 38 млн. лв. оперативна печалба за 2019 г.

Петгодишната програма на дружеството предвижда както органичен растеж, така и нови придобивания и продукти

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10