С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 30 сеп 2019, 17:15, 2020 прочитания

"Монбат" очаква над 38 млн. лв. оперативна печалба за 2019 г.

Петгодишната програма на дружеството предвижда както органичен растеж, така и нови придобивания и продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на батерии "Монбат" очаква да увеличи консолидираната си оперативна печалба до над 38 млн. лв. през 2019 г. Макар че сумата е с около 2 млн. лв. по-малка от първоначалните планове, резултатът все пак е с 57% по-висок от миналогодишния. Това става ясно от презентацията, подготвена за срещата с инвеститорите в края на миналата седмица.

От компанията посочват, че "Монбат" е успяла да постигне отново резултатите си от 2017 г. след изпълнената с предизвикателства 2018 г. и поема по пътя на растежа. Петгодишната програма на дружеството предвижда значителен ръст до края на 2023 г., който ще бъде както органичен, така и резултат от нови придобивания и продукти.


Прогноза

Консолидираната печалба преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) за 2019 г. ще бъде в размер на 19.6 млн. евро (38 млн. лв.), прогнозират от компанията. По-ниските от първоначалните очаквания се дължат почти изцяло на по-слабото представяне на поделението за производство на батерии, макар че до края на годината групата очаква да произведе близо 3.2 млн. батерии, което е ръст 11.5% на годишна база. В същото време другият основен бизнес - дивизията за рециклиране, ще отчете по-добри резултати за 2019 г.

Консервативната оценка за печалбата тази година е 18.9 млн. евро, което все пак е 32% повече от миналата година. Ръстът ще дойде главно от основния бизнес, а не от сегмента на литиево-йонните батерии, в който групата работи след придобиването на развойната германска компания EAS преди няколко години, заради дългия период, необходим за пускане на пазарен продукт.



Двигатели на растежа

До 2023 г. "Монбат" планира да произвежда 4.5 млн. броя батерии годишно. Успоредно с това ще нарастват и консолидираните приходи, които след пет години трябва да достигнат 226 млн. евро. В края на периода EBITDA се прогнозира да е в размер на 36.6 млн. евро.

Част от по-високия резултат ще бъде органичен растеж, който ще дойде по няколко основни линии. Очакват се допълнителни групови синергии от завода за рециклиране в Италия, който компанията придоби през 2017 г., като намеренията са в него да се извършва само първата част от преработката, а получените странични продукти да се транспортират до другите рециклиращи заводи на "Монбат", които имат свободен производствен капацитет. Около 5.2 млн. евро от ръста ще дойде от увеличаване обема на производство на стартерни батерии и оптимизиране на разходите, като за целта компанията планира да инвестира 4 млн. евро през 2021 г. Принос от около 5 млн. евро към повишената печалба ще има и увеличаването на производствения обем на батерии за търговски превозни средства.

Извън това групата очаква допълнителни около 33 млн. евро EBITDA от неорганичен растеж, а за стратегически са определени два проекта. Единият е свързан с почти приключилото придобиване на неназован завод в Тунис, което ще осигури на "Монбат" директен достъп до разширяващия се африкански пазар, както и с интеграцията на италианската инженерингова компания STC, в която "Монбат" наскоро купи мажоритарен дял. Другият ключов проект е свързан с продуктови иновации и изграждането на пилотни заводи за производство на новите продукти (нанотуби и биполярни батерии).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 361 прочитания

"България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways 1 "България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways

Пътниците на близкоизточната авиокомпания ще се възползват от 2 дестинации на българската - Варна и Бургас

18 фев 2020, 657 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Специалното издание "Тежка индустрия" излиза този петък

Вижте каква беше изминалата 2018 г. за българската тежка индустрия и какви са очакванията на бизнеса за следващите години

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10