"Довиждане "стар свят", здравей, "земя на възможностите"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Довиждане "стар свят", здравей, "земя на възможностите"

"Довиждане "стар свят", здравей, "земя на възможностите"

Президентът на P&G Европа Луи Тасел: "Следващото поколение предизвиква положителни катализатори за възраждане на Европа"

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
1153 прочитания

© Procter and Gamble


Когато поех ръководната позиция в P&G Европа, постоянно чувах едно и също отрицателно изказване: "Европа е сложен регион" За P&G това означаваше сложни пазари, езици, правни системи, бизнес операции, култури, търговци на дребно и т.н. Второто ми наблюдение беше, че основна пречка за обединението на хората е поколенческия разлом между младите и утвърдените. Оттогава приех за своя мисия да подновя доверието в P&G Европа чрез сътрудничество между хората от различните поколения. С тази статия отправям предложение към лидерите да променят наратива и да очертаят ново десетилетие позитивизъм, което да предизвика второ възраждане на Европа.

Европа е красива

За мен Европа е голяма и красива. Континент със 750 милиона жители, люлка на историята и културата, родното място на хуманизма, където е открита демокрацията и се развива съвременен бизнес. Дом е и на повече от половината обекти от световното наследство на ЮНЕСКО. Европа е богата на всичко, за което човек би могъл да копнее. Европа обаче често се възприема като сложен регион. Аз не го възприемам така. Като европейски бизнес лидер работя със страст и отдаденост, за да променя нагласите на хората в моята компания, за да се създаде един по-силен бизнес, воден от горди и уверени граждани. Сега призовавам всички ни да променим наратива за Европа като цяло.

Европейското благоденствие, заплашено от объркването

Ако разгледате новините за Европа, те са преобладаващо отрицателни. Разгорещени дебати за застаряващото население, намаляващата динамика, спорове между общности за равенство, устойчивост, миграция, идентичност, Брекзит - всичко това кара Европа да изглежда като слаб играч. А кулминацията е в разлома между поколенията, при който младите и статуквото на пръв поглед нямат допирни точки.

Аз твърдо оспорвам тази идея. Винаги "виждам чашата наполовина пълна". Европа има значение - дори повече, отколкото предполагаме. По отношение на БВП европейската икономика е 2-ра по големина в света (18,7 трилиона щ.д. за 2018 г.), значително по-голяма от тази на Китай (13,6 трилиона щ.д. за 2018 г.), и догонва САЩ (20,5 трилиона щ.д. през 2018 г.). През 2019 г. за първи път в историята в ЕС се осъществяват повече иновации, отколкото в САЩ. Отчитайки, че САЩ и Китай водят по научни разработки за изкуствения интелект, Европа инвестира 1,5 млрд. евро до 2020 г. и получи челната позиция в тази област. Що се отнася до европейците, те имат положителна нагласа към Европа: през 2018 г. 60% от гражданите вярват, че членството в ЕС е нещо добро. Това е най-високата оценка от 1983 г. насам.

Не казвам, че няма предизвикателства. Но твърдя, че повечето от тях могат да бъдат решени чрез засилено партньорство. Това, което трябва да се промени, е наративът: От "Сложната, стара Европа" на "Красива и пращяща от енергия Европа".

Европа - на прохождащо дете, което има нужда от напътствия и подкрепа

В централата на P&G в Женева сме свидетели на продуктивно сътрудничество между хора от повече от 60 държави, на възраст между 16 и 66, че и повече години - при това до голяма степен без конфликти. Двигателите на това единство са уважението, общите ценности, които всички сме възприели (никой не се е родил с тях) и позитивизма. При ЕС положението е сходно, само че в много по-голям мащаб. Колкото и разединен да изглежда сега, това си остава най-големият мирен проект в историята на света. А публично-частните партньорства между бизнеса, публичния сектор и гражданското общество позволиха създаването на ценностите, на които се крепи нашата Европейска общност днес. Чрез изграждането на партньорства между установените институции и младите хора, Европа скоро може отново да се открои като красива възможност за всички.

Възраждането е невъзможно без младостта

Креативността, иновациите и предприемачеството до голяма степен се развиват от младите. Светът се промени с появата на социалните мрежи, движени от младите хора, а не от институции. Следващото поколение европейци ще използват тези онлайн мрежи, за да се чуе гласът им и така да предизвикат промени. Вземете за пример движението "Петъци за бъдещето" (Friday for Future) или "Граждани на света" (Global Citizens). Младите вестители на промените използват социалните мрежи, за да мобилизират връстниците си в големи мащаби. Това означава, че не се нуждаят от институции, за да бъдат чути. Мисля, че трябва да създадем партньорства между поколенията, за да се преодолеят съществуващите конфликти. Затова не се опитвайте да ги спрете - предоставете им възможности и ще печелите заедно.

В P&G работата с младите за намиране на решения за бъдещето е задължителна. Имаме принцип, който наричаме "Растеж отвътре",защото имаме нужда от талантливи млади хора. С това обаче не се слага точка на дебатите по света. Те се водят и в P&G:

  • Дебатът за околната среда: Следващото поколение настоява за решения от днешните лидери за защита на планетата ни.
  • Дебатът за приобщаването: Те са първото поколение, което до голяма степен поставя под съмнение концепцията за изкачване на социалната стълбица чрез работа.

Дебатът за подхода към работата: Те настояват бизнесът да създаде нова стойност в дигитализирания свят.

Вярвам, че трябва да направим крачка към младото поколение. И в миналото е имало бунтове на младите, но който е искал да постигне успех, е трябвало да премине през институциите. Новото поколение е различно. Те създадоха средствата и имат увереността да създават свои собствени реалности. С екипа ми намерихме начини за партньорство в рамките на организацията - създадохме Младежки съвет - многообразен орган от млади лидери под 30 години, с които се срещам редовно, както и с моите бизнес лидери. Слушам ги - те ме консултират по отношение на технологиите, дигитализацията, многообразието и приобщаването и устойчивостта. Това ни помага да преодолеем разделението между поколенията и да ускорим растежа, но по устойчив и отговорен начин, тъй като следващото поколение изтласква границите на възможното до краен предел. Което е добре.

Преодолявайки пропастта между поколенията, ще овластим Европа

Аз съм бизнесмен, а не психолог, но вярвам, че ключът към решаването на предизвикателствата на Европа е да променим наратива и да преодолеем пропастта между поколенията. Аз съм убеден европеец. Нека създадем нова епоха на сътрудничество между поколенията, за да превърнем Европа в най-доброто място за живеене и работа за всички.

Когато поех ръководната позиция в P&G Европа, постоянно чувах едно и също отрицателно изказване: "Европа е сложен регион" За P&G това означаваше сложни пазари, езици, правни системи, бизнес операции, култури, търговци на дребно и т.н. Второто ми наблюдение беше, че основна пречка за обединението на хората е поколенческия разлом между младите и утвърдените. Оттогава приех за своя мисия да подновя доверието в P&G Европа чрез сътрудничество между хората от различните поколения. С тази статия отправям предложение към лидерите да променят наратива и да очертаят ново десетилетие позитивизъм, което да предизвика второ възраждане на Европа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK