PayPal стана първата чуждестранна компания с лиценз за плащания в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

PayPal стана първата чуждестранна компания с лиценз за плащания в Китай

Придобиването на GoPay от страна на PayPal дава право на американската компания да предлага онлайн, мобилни и трансгранични плащания в юани, както и да издава дебитни карти

PayPal стана първата чуждестранна компания с лиценз за плащания в Китай

Това се случи с придобиването на 70-процентов дял в китайската Gopay

Пламена Кацарова
2076 прочитания

Придобиването на GoPay от страна на PayPal дава право на американската компания да предлага онлайн, мобилни и трансгранични плащания в юани, както и да издава дебитни карти

© Reuters


Американската платформа за разплащания PayPal е първата чуждестранна компания, която навлиза на китайския пазар за цифрови платежни услуги, съобщава Financial Times. Това се случи, след като централната банка даде разрешение за придобиване на мажоритарен дял в местната Gopay. Сделката е осъществена за неразкрита сума и се случва след две години обещания от страна на Пекин за това, че нейната индустрия за финансови услуги ще бъде отворена и за чуждестранни компании.

САЩ настояват за по-голям достъп до пазара като част от търговските си преговори с най-голямата азиатска икономика, а Народната банка на Китай миналата година обеща "да третира еднакво" местните и чуждестранните групи, предлагащи финансови услуги. От Белия дом отдавна имат оплаквания, че Китай използва неформални бариери, за да спре навлизането на чужди компании на пазара си, дори когато на теория законите позволяват равнопоставеност.

Какво следва

Visa и Mastercard се опитват да навлязат на китайския пазар от над десет години, като последната заявка за лиценз беше направена преди близо две години. Тогава Китайската централна банка формално ги допусна и се очакваше, че в крайна сметка западните компании ще получат достъп до пазара. В крайна сметка обаче това няма да стане и случаят може да бъде използван за допълнително обтягане на разговорите между Вашингтон и Пекин. Те наред с други чуждестранни компании за разплащания все още чакат одобрение за лиценз.

Според собствените си правила централната банка трябва да вземе решение за заявленията в рамките на 90 дни от получаването им. Финансовата институция е най-големият акционер в China UnionPay, който на практика притежава монопол върху плащанията с банкови карти в местна валута.

Придобиването на GoPay от страна на PayPal дава право на американската компания да предлага онлайн, мобилни и трансгранични плащания в юани, както и да издава дебитни карти. Очакваме с нетърпение да работим с китайските финансови институции и технологични платформи, за да предоставим по-цялостни решения за разплащане на бизнеса и потребителите както в Китай, така и в световен мащаб", заяви изпълнителният директор на PayPal Дан Шулман.

Американската платформа за разплащания навлиза на бързо растящия китайски пазар за онлайн плащания, който е доминиран от два технологични гиганта - Tencent, който управлява WeChat, и Alibaba, чийто филиал за плащания Ant Financial притежава Alipay. През 2018 г. онлайн плащанията към трети страни са нараснали с 45% спрямо предходната година, достигайки 29 трлн. долара, показват данни на централната банка на Китай.

"Китайската вътрешна разплащателна индустрия има големи възможности, но препятствията, пред които ще се сблъскат чуждестранните компании, не са малки", коментира анализаторът от Zhongguancun Internet Finance Institute Донг Ксимиао.

PayPal се разраства в процъфтяващия пазар на мобилни плащания в Азия, тъй като растежът се забавя в САЩ и Европа. Компанията проби в Индия в края на 2017 г., където се конкурира с мобилните платежни услуги на Alibaba, Walmart, Google, Amazon и Facebook.

Американската платформа за разплащания PayPal е първата чуждестранна компания, която навлиза на китайския пазар за цифрови платежни услуги, съобщава Financial Times. Това се случи, след като централната банка даде разрешение за придобиване на мажоритарен дял в местната Gopay. Сделката е осъществена за неразкрита сума и се случва след две години обещания от страна на Пекин за това, че нейната индустрия за финансови услуги ще бъде отворена и за чуждестранни компании.

САЩ настояват за по-голям достъп до пазара като част от търговските си преговори с най-голямата азиатска икономика, а Народната банка на Китай миналата година обеща "да третира еднакво" местните и чуждестранните групи, предлагащи финансови услуги. От Белия дом отдавна имат оплаквания, че Китай използва неформални бариери, за да спре навлизането на чужди компании на пазара си, дори когато на теория законите позволяват равнопоставеност.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK