Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 3 окт 2019, 10:00, 4284 прочитания

Продажбите на "Т-Маркет" са нараснали с над 15% за първото полугодие

Приходите на литовския собственик Maxima Grupe са скочили с близо четвърт след придобиването на верига в Полша

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Литовската Maxima Grupe, която оперира търговската верига "Т-Маркет" в България, е увеличила приходите си с близо 24% през първата половина на годината, като общият оборот е достигнал 1.9 млрд. евро. Растежът идва основно от силното разширяване на бизнеса в Полша, но данните на групата показват, че при съществуващите магазини най-значителен е ръстът в България - 5.1%. Като се добавят и новите обекти в страната, местният бизнес отчита ръст от 15.2%.

Ефектът от полското придобиване


От съобщението на Maxima става ясно, че 19% увеличението на консолидираните приходи се дължи на разширяването в Полша, където през април миналата година групата придоби веригата магазини на дребно Stokrotka. Така общият оборот там достига 424 млн. евро за първото полугодие. Останалите 5% са резултат от по-високите приходи в прибалтийските държави, най-вече в Латвия, където Maxima вече е пазарен лидер с над 25% дял в продажбите на дребно, както и от ръста в България. Като се изключат новите обекти, растежът на групата е 3.8%.

Оперативната печалба на Maxima обаче към края на юни намалява главно заради по-слабите резултати в Литва и Естония, макар че те се компенсират частично от бизнеса в Латвия, посочват от групата. Като се изключи ефектът от променените счетоводни практики от началото на 2019 г., печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) се понижава с 1.7 млн. евро (1.7%) спрямо същия период на миналата година. По новия стандарт оперативната печалба нараства с 48 млн. евро, а нетната спада с 5 млн. евро.

Разширяване в България



В началото на годината групата обяви, че планира да инвестира 600 млн. евро до 2025 г., като основната част от средствата ще са предназначени за разширяване на мрежата от магазини, както и за модернизиране на съществуващите обекти. Това се очаква да доведе до 7% ръст на оборота през всяка година дотогава. От Maxima не уточниха каква част от инвестицията е предвидена за България. Преди два месеца обаче стана ясно, че местното дружество "Максима България", чрез което групата управлява "Т-Маркет", ще наеме дългосрочно магазините на пловдивската верига "Триумф", която има 11 обекта във всички части на града. Сделката трябва да бъде одобрена от антимонополното ведомство.

Към момента "Т-Маркет" има 74 магазина в 38 града в България и е шестата по големина верига за хранителни стоки. За 2018 г. компанията отчете 260 млн. лв. оборот след двуцифрен ръст (17%) на приходите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цената на борсовия ток в България е най-ниска в цяла Европа Цената на борсовия ток в България е най-ниска в цяла Европа

Днес тарифата е почти 12 евро/мВтч, а вчера беше три пъти по-ниска

5 апр 2020, 701 прочитания

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 748 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Листванията на Уолстрийт вече плашат инвеститорите

Провалът на IPO-то на WeWork показа докъде се простират "страничните" ефекти от политиката на евтино и безгранично финансиране

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10