Китайският пазар подпомага продажбите на Mercedes-Benz и BMW
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китайският пазар подпомага продажбите на Mercedes-Benz и BMW

Reuters

Китайският пазар подпомага продажбите на Mercedes-Benz и BMW

Германските производители продължават да отчитат макар и минимални ръстове благодарение на представянето си в азиатската страна

Мария Иванова
2521 прочитания

Reuters

© Reuters


Силните продажби в Китай помагат на германските автомобилни производители Mercedes-Benz и BMW да повишат продажбите си към края на септември. В понеделник от компанията майка на Mercedes – Daimler съобщиха, че за третото тримесечие на 2019 г. брандът отчита рекордни месечни продажби въпреки забавянето си на глобалните пазари благодарение на представянето си в азиатската страна. От BMW също посочиха Китай като пазара, на който отчитат най-голям растеж от началото на годината.

Китайският скок на Mercedes

На фона на първото за тази година минимално повишаване на продажбите в Европа от Daimler отбелязват, че на китайския пазар за тримесечието юли-септември са били продадени рекордните 181.2 хил. автомобила, което представлява ръст от 13% на годишна база. Подобен е и ръстът при доставките на леки автомобили по света, като в номинално изражение броят им достига малко над 590 хил. за същия период, предава Financial Times.

Междувременно обаче продажбите на компактната марка Smart, която ще бъде изцяло електрифицирана до следващата година, бележат спад от близо 9% за деветмесечието. На автоизложението във Франкфурт компанията представи новия модел Smart, в резултат на което само за септември продажбите на досегашната модификация на бранда са намалели с над 32%.

Общите продажби на Mercedes за месеца нарастват с 8.2%. Ръстът от началото на годината обаче е символичен – с едва 0.1% до 1.8 млн. автомобила.

Представянето на BMW

Отчетеният от BMW резултат за сходен период е малко по-добър по отношение на динамиката на общите продажби – към август 2019 г. те достигат 1.6 млн. автомобила в световен мащаб, което е с 1.3% повече в сравнение с година по-рано. Доставките само на марката BMW от началото на годината са 1.4 млн., или с 1.9% повече спрямо същия период предходната година. Най-големият единичен пазар е Китай с растеж от 15.7%, съобщават от групата.

При компактния бранд MINI, който също постепенно минава към изцяло електрическа версия, е отчетен малък спад от -2.6% и общо 223.2 хил. доставени автомобила в глобален мащаб. Луксозната марка Rolls-Royce бележи ръст от 42.6% с 3306 продажби благодарение най-вече на модела Cullinan, отбелязват от BMW.

Силните продажби в Китай помагат на германските автомобилни производители Mercedes-Benz и BMW да повишат продажбите си към края на септември. В понеделник от компанията майка на Mercedes – Daimler съобщиха, че за третото тримесечие на 2019 г. брандът отчита рекордни месечни продажби въпреки забавянето си на глобалните пазари благодарение на представянето си в азиатската страна. От BMW също посочиха Китай като пазара, на който отчитат най-голям растеж от началото на годината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK