С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 10 окт 2019, 17:04, 1312 прочитания

General Motors отчете 17.5% спад на продажбите си в Китай

Американските автомобилни производители губят пазарен дял в азиатската страна заради продължаващата търговска война

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският автомобилен производител General Motors (GM) отчете 17.5% спад на продажбите си в Китай за третото тримесечие. За периода на азиатския пазар са били доставени 689.5 хил. автомобила, като това е петото поредно тримесечие, в което компания бележи свиване на бизнеса си на най-големия световен автопазар, пише Reuters. По изчисления на агенцията от началото на година до края на септември GM е доставила 2.26 млн. автомобила в Китай.

На фона на германските и японските производители, които отчитат ръст на продажбите си в Китай, американският автомобилен бизнес отстъпва от позициите си в резултат на забавящата се икономика и продължаващата търговска война между САЩ и Китай. За по-слабите резултати на GM фактор е и растящата конкуренция в ключовия за компанията среден ценови сегмент на SUV моделите, отбелязва Reuters.


Американско отстъпление

По данни на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) към края на първите осем месеца на 2019 г. пазарният дял на американските автомобилни производители на местния пазар се е свил до 9.5% в сравнение с 10.7% година по-рано.

За същия период германските им конкуренти са увеличили дела си от 21.6% до 23.8%, а при японските автокомпании ръстът е още по-осезаем – от 18.3% до 21.7%. В началото на месеца Mercedes-Benz и BMW отчетоха двуцифрени темпове на растеж на продажбите си в Китай за последното тримесечие.



Скромното представяне на GM

General Motors има две съвместни дружества (joint venture) с местни производители, през които работи на китайския пазар. Едното е със SAIC Motor Corp и в него се произвеждат марките Buick, Chevrolet и Cadillac. В другото освен SAIC участва и Guangxi Automobile Group – то произвежда базови модели миниванове без екстри, а отскоро и по-висок клас автомобили.

За миналата година GM, който е вторият най-голям международен автопроизводител в Китай според обема на продажбите си, реализира на местния пазар 3.64 млн. автомобила в сравнение с 4.04 млн. за 2017 г., припомня Reuters.

През последното тримесечие продажбите на достъпния местен модел Baojun са се сринали с 34.9%, а тези на предназначения за масовия пазар Buick – с 20.6%. Луксозният бранд Cadillac обаче бележи 10.9% ръст в продажбите за периода.

През 2018 г. годишните продажби на автомобили в Китай отчетоха спад за пръв път от 90-те години на миналия век насам, а очакванията са през тази година да продължат да се свиват. По данни на CAAM през август понижението им на годишна база е с 6.9%, а числата за септември ще бъдат публикувани следващата седмица, пише още Reuters.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Компаниите от сектора може да се оттеглят от дългогодишни мултимилионни сделки

19 окт 2019, 886 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 1358 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Още от Капитал
Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10