С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 10 окт 2019, 17:04, 1653 прочитания

General Motors отчете 17.5% спад на продажбите си в Китай

Американските автомобилни производители губят пазарен дял в азиатската страна заради продължаващата търговска война

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският автомобилен производител General Motors (GM) отчете 17.5% спад на продажбите си в Китай за третото тримесечие. За периода на азиатския пазар са били доставени 689.5 хил. автомобила, като това е петото поредно тримесечие, в което компания бележи свиване на бизнеса си на най-големия световен автопазар, пише Reuters. По изчисления на агенцията от началото на година до края на септември GM е доставила 2.26 млн. автомобила в Китай.

На фона на германските и японските производители, които отчитат ръст на продажбите си в Китай, американският автомобилен бизнес отстъпва от позициите си в резултат на забавящата се икономика и продължаващата търговска война между САЩ и Китай. За по-слабите резултати на GM фактор е и растящата конкуренция в ключовия за компанията среден ценови сегмент на SUV моделите, отбелязва Reuters.


Американско отстъпление

По данни на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) към края на първите осем месеца на 2019 г. пазарният дял на американските автомобилни производители на местния пазар се е свил до 9.5% в сравнение с 10.7% година по-рано.

За същия период германските им конкуренти са увеличили дела си от 21.6% до 23.8%, а при японските автокомпании ръстът е още по-осезаем – от 18.3% до 21.7%. В началото на месеца Mercedes-Benz и BMW отчетоха двуцифрени темпове на растеж на продажбите си в Китай за последното тримесечие.



Скромното представяне на GM

General Motors има две съвместни дружества (joint venture) с местни производители, през които работи на китайския пазар. Едното е със SAIC Motor Corp и в него се произвеждат марките Buick, Chevrolet и Cadillac. В другото освен SAIC участва и Guangxi Automobile Group – то произвежда базови модели миниванове без екстри, а отскоро и по-висок клас автомобили.

За миналата година GM, който е вторият най-голям международен автопроизводител в Китай според обема на продажбите си, реализира на местния пазар 3.64 млн. автомобила в сравнение с 4.04 млн. за 2017 г., припомня Reuters.

През последното тримесечие продажбите на достъпния местен модел Baojun са се сринали с 34.9%, а тези на предназначения за масовия пазар Buick – с 20.6%. Луксозният бранд Cadillac обаче бележи 10.9% ръст в продажбите за периода.

През 2018 г. годишните продажби на автомобили в Китай отчетоха спад за пръв път от 90-те години на миналия век насам, а очакванията са през тази година да продължат да се свиват. По данни на CAAM през август понижението им на годишна база е с 6.9%, а числата за септември ще бъдат публикувани следващата седмица, пише още Reuters.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 511 прочитания

Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud

Решението идва след оплакване на ФБР, че шифроването на информация ще попречи на разследвания

22 яну 2020, 783 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Още от Капитал
Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10