General Motors отчете 17.5% спад на продажбите си в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

General Motors отчете 17.5% спад на продажбите си в Китай

През последното тримесечие продажбите на произвеждания от GM за китайския пазар достъпен модел Baojun са се сринали с 34.9%

General Motors отчете 17.5% спад на продажбите си в Китай

Американските автомобилни производители губят пазарен дял в азиатската страна заради продължаващата търговска война

Мария Иванова
2051 прочитания

През последното тримесечие продажбите на произвеждания от GM за китайския пазар достъпен модел Baojun са се сринали с 34.9%

© Reuters


Американският автомобилен производител General Motors (GM) отчете 17.5% спад на продажбите си в Китай за третото тримесечие. За периода на азиатския пазар са били доставени 689.5 хил. автомобила, като това е петото поредно тримесечие, в което компания бележи свиване на бизнеса си на най-големия световен автопазар, пише Reuters. По изчисления на агенцията от началото на година до края на септември GM е доставила 2.26 млн. автомобила в Китай.

На фона на германските и японските производители, които отчитат ръст на продажбите си в Китай, американският автомобилен бизнес отстъпва от позициите си в резултат на забавящата се икономика и продължаващата търговска война между САЩ и Китай. За по-слабите резултати на GM фактор е и растящата конкуренция в ключовия за компанията среден ценови сегмент на SUV моделите, отбелязва Reuters.

Американско отстъпление

По данни на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) към края на първите осем месеца на 2019 г. пазарният дял на американските автомобилни производители на местния пазар се е свил до 9.5% в сравнение с 10.7% година по-рано.

За същия период германските им конкуренти са увеличили дела си от 21.6% до 23.8%, а при японските автокомпании ръстът е още по-осезаем – от 18.3% до 21.7%. В началото на месеца Mercedes-Benz и BMW отчетоха двуцифрени темпове на растеж на продажбите си в Китай за последното тримесечие.

Скромното представяне на GM

General Motors има две съвместни дружества (joint venture) с местни производители, през които работи на китайския пазар. Едното е със SAIC Motor Corp и в него се произвеждат марките Buick, Chevrolet и Cadillac. В другото освен SAIC участва и Guangxi Automobile Group – то произвежда базови модели миниванове без екстри, а отскоро и по-висок клас автомобили.

За миналата година GM, който е вторият най-голям международен автопроизводител в Китай според обема на продажбите си, реализира на местния пазар 3.64 млн. автомобила в сравнение с 4.04 млн. за 2017 г., припомня Reuters.

През последното тримесечие продажбите на достъпния местен модел Baojun са се сринали с 34.9%, а тези на предназначения за масовия пазар Buick – с 20.6%. Луксозният бранд Cadillac обаче бележи 10.9% ръст в продажбите за периода.

През 2018 г. годишните продажби на автомобили в Китай отчетоха спад за пръв път от 90-те години на миналия век насам, а очакванията са през тази година да продължат да се свиват. По данни на CAAM през август понижението им на годишна база е с 6.9%, а числата за септември ще бъдат публикувани следващата седмица, пише още Reuters.

Американският автомобилен производител General Motors (GM) отчете 17.5% спад на продажбите си в Китай за третото тримесечие. За периода на азиатския пазар са били доставени 689.5 хил. автомобила, като това е петото поредно тримесечие, в което компания бележи свиване на бизнеса си на най-големия световен автопазар, пише Reuters. По изчисления на агенцията от началото на година до края на септември GM е доставила 2.26 млн. автомобила в Китай.

На фона на германските и японските производители, които отчитат ръст на продажбите си в Китай, американският автомобилен бизнес отстъпва от позициите си в резултат на забавящата се икономика и продължаващата търговска война между САЩ и Китай. За по-слабите резултати на GM фактор е и растящата конкуренция в ключовия за компанията среден ценови сегмент на SUV моделите, отбелязва Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    grayeagle avatar :-|
    grayeagle

    Който сее ветрове, жъне бури. Отделно, никой народ не иска да го обиждат непрекъснато и злобно.

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Китай е рай за луксозните стоки, защото поради демографската им политика има много повече мъже в цели региони от държавата. Сега тези мъже трябва да прожектират или поне симулират статус, за да имат шанс.

    Освен това растежа на заплатите и образуването на капитали сред китайците включва огромно количество хора към по-висок стандарт на живот и те бързат да го демонстрират.

    Вижте кои марки растат - все луксозни брандове. Странен пазар, ама какво да се прави.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK