LVMH намалява страховете за ефекта на протестите в Хонконг върху пазара на луксозни стоки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

LVMH намалява страховете за ефекта на протестите в Хонконг върху пазара на луксозни стоки

Reuters

LVMH намалява страховете за ефекта на протестите в Хонконг върху пазара на луксозни стоки

Книжата на производителя на луксозни стоки поскъпнаха с близо 4% в четвъртък

Пламена Кацарова
2066 прочитания

Reuters

© Reuters


Акциите на френския производител на луксозни стоки LVMH поскъпнаха с 4-5% на Парижката фондова борса в края на седмицата, след като продажбите на компанията през третото тримесечие скочиха с 17% до 13.3 млрд. евро, съобщава Reuters. Резултатът е с близо милиард над очакванията на анализаторите. Новината подкрепи и другите компании от сектора, като акциите на Kering, Burberry и Moncler поскъпнаха съответно с между 2 и 3%. Книжата на германския лидер в луксозния сегмент Hugo Boss също леко поскъпнаха в деня на обявяването на резултатите - четвъртък.

Притесненията

По-добрите от очакваните продажби на собственика на Louis Vuitton намалиха опасенията от евентуално големи спадове при марките от висок клас заради протестите в Хонконг. Луксозните брандове разчитат на града за част от приходите си, тъй като той е магнит за купувачи от цяла Азия. Протестите, които продължават вече няколко месеца, принудиха някои търговци на дребно да затворят временно обектите си.

Подкрепен от бума на продажбите в модната си единица и на тези при чантите, наред с доброто представяне в останалата част от Азия, Европа и САЩ LVMH компенсира в голяма степен ефектите от ситуацията в Хонконг. Компанията ще даде данни за нетната си печалба по-късно този месец, когато представи окончателните си резултати за третото тримесечие.

Конкуренцията се увеличава

Сред най-силно засегнатите от събитията в китайския регион са Cartier, както и производителите на часовници Richemont (собственик на бранда IWC) и швейцарската Swatch Group. Ръстът в продажбите в звеното за часовници на LVMH, който е дом на марки като Hublot, се забави по-малко от очакваното. Въпреки това обаче някои анализатори предупреждават, че собственикът на Louis Vuitton е по-скоро изключение.

Компанията инвестира значително в маркетинг, както и в наемането на нови дизайнери, които да работят за най-добрите й брандове, и се възползва от процъфтяващото търсене на луксозни стоки от страна на китайските купувачи през последните години.

Gucci, Hermes и италианската Moncler също са сред по-силните играчи, но са в силна конкуренция помежду си за спечелването на по-млади клиенти, както и за пробива на нови пазари като континентален Китай. "Смятаме, че е повече от вероятно LVMH да превъзхожда съществено своите преки конкуренти", коментират анализатори от Morgan Stanley.

Производителите на луксозни стоки се сблъскват и с последствията от търговската война между САЩ и Китай. Голяма част от тях произвеждат вина и спиртни напитки – стоки, които са в списъка с продукти, на които се налагат мита. Някои от компаниите в сектора обаче посочиха и по-тежката икономическа ситуация в Съединените щати през последните тримесечия като един от проблемите, с които индустрията се бори.

Акциите на френския производител на луксозни стоки LVMH поскъпнаха с 4-5% на Парижката фондова борса в края на седмицата, след като продажбите на компанията през третото тримесечие скочиха с 17% до 13.3 млрд. евро, съобщава Reuters. Резултатът е с близо милиард над очакванията на анализаторите. Новината подкрепи и другите компании от сектора, като акциите на Kering, Burberry и Moncler поскъпнаха съответно с между 2 и 3%. Книжата на германския лидер в луксозния сегмент Hugo Boss също леко поскъпнаха в деня на обявяването на резултатите - четвъртък.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK