Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

Нов Терминал 3 до десетата година на концесията, нов карго терминал на мястото на стария Терминал 1, паркинги за автомобили и хотел. Това най-общо предвижда визията на избрания победител за концесията на летище София, фонда Meridiam, който ще си партнира с Strabag и има договор за оператор с летище Мюнхен. Летищните такси пък ще започнат да се вдигат след построяването на третия терминал. Това е резюмето на плана за най-голямото бъдещо летище, който държавата реши, че е най-силен в състезанието за нов стопанин на столичното летище. Той бе представен на първата жива среща на представител на фонда с журналист от "Капитал". Междувременно изборът на държавата се обжалва от останалите четири кандидата.

Идеята на Meridiam е през първите години да обнови Терминал 1 и 2, за да се премахнат тапите и да се подобри преживяването на пътниците. Необходим е и паркинг, като изискването е на всеки 1 млн. пътници да има 300 паркинг места, а изграждането на паркинги ще е непрекъснат процес.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 1
    • + 6

    От интервюто става ясно, че избраният концесионер дори няма договор с Летище Мюнхен за управлението на Летище София, въпреки че го цитират с такава гордост във всяко изречение. Абсолютна "мижи да те лажам" история, в която победител е този с най-малко опит и намерения за най-малко инвестиции от всички останали кандидати. Само вижте рендера на планирания от тях "нов терминал" - постройка сбутана в малкото пространство между Терминал 2 и Lufthansa Technik, на която не се предвижда да има нито един ръкав за самолети! Очевидно обаче, за да бъдат избрани за концесионер, са бутнали най-големия подкуп, на едно място в Банкя, там където се "отчитат" всички кандидати да правят бизнес в България...

    Нередност?
  • 2
    cezar_cezar avatar :-|
    есе
    • - 2
    • + 6

    До коментар [#1] от "olga_kokoshkina":

    Очевидно е за всички че и този търг беше решен под масата. Дори не се опитаха да замажат очите на хората. Парижкото летище ги водеше по всички критерии, но явно корупцията е върхова. Само че този път става въпрос за един от най-важните стратегически обекти в страната.

    Нередност?
  • 3
    hyp42598301 avatar :-|
    Panda
    • - 2
    • + 6

    Тази автогара, която ни пробутват за летище е скандална.
    Това ли е бъдещето за десетилетия напред на стратегически обект като Летище София???
    Да не говорим за меко казано странния избор на концесионер.
    Прозира Пеевски.

    Нередност?
  • 4
    xfh59608894 avatar :-|
    xfh59608894
    • - 1
    • + 4

    Да спират тая глупава концесия ако още не е късно и да почват проект за ново софийско летище извън околовръстното. Безсмислени инвестиции в нови терминали и писта при едно неподходящо разположение. Строиш ново с частно финансиране/кредити и буташ старото.

    Нередност?
  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 2
    • + 2

    Няма нищо по-лошо от държавното стопанисване. Който и да е инвеститор, при тези условия държавата има в пъти по-големи приходи и в летището ще се инвестират в пъти повече средства.

    Единственото притеснително е връзката с Пеевски. Ако наистина има БГ лоби, това лесно може да свърши с предоговаряне на условията. Дано КЗК се размърда, от поръчката мирише.

    Нередност?
  • 6
    goriza avatar :-|
    barsila
    • + 1

    ами тази меридиам управлявя фондове , тоест някои депозира пари и /им казва от тяхно име как да ги управляват , президента е от третия свят ...чии фонд управляват това не са скрите неща правят ни на прости

    разсипаха страната народен съд

    Нередност?
  • 7
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    До коментар [#4] от "xfh59608894":

    Абсолютно съгласен. Има маса бивши военни летища в радиус от 50-60км.

    Едното за което се сещам е в с. Крайници (до Сапарева Баня). Има доста дълга писта, която сега изобщо не се ползва. Другото е край с. Кондофрей. То има и предимството, че е на жп линия. Него го приватизира първото правителство на Борисов за жълти стотинки, но могат да го отчуждят обратно.

    Предимствата на двете летища е, че могат да поемат чартърите за Боровец и Банско. Тогава Банско действително може да стане дестинация за целогодишен уикенд туризъм щото пътят от летището до града ще е максимум час.

    Другото е, че времето там като цяло е по-слънчево с по-малко мъгли, което ще води до по-редки смущения в трафика. И, не на последно място, районите там са слабо-населени и шумът от самолетите няма да е голям проблем - т.е. ще могат да се ползват и нощни слотове.

    Но, уви, вместо това ще продължат с тази нелепа концесия.

    Нередност?
Нов коментар