Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

Нов Терминал 3 до десетата година на концесията, нов карго терминал на мястото на стария Терминал 1, паркинги за автомобили и хотел. Това най-общо предвижда визията на избрания победител за концесията на летище София, фонда Meridiam, който ще си партнира с Strabag и има договор за оператор с летище Мюнхен. Летищните такси пък ще започнат да се вдигат след построяването на третия терминал. Това е резюмето на плана за най-голямото бъдещо летище, който държавата реши, че е най-силен в състезанието за нов стопанин на столичното летище. Той бе представен на първата жива среща на представител на фонда с журналист от "Капитал". Междувременно изборът на държавата се обжалва от останалите четири кандидата.

Идеята на Meridiam е през първите години да обнови Терминал 1 и 2, за да се премахнат тапите и да се подобри преживяването на пътниците. Необходим е и паркинг, като изискването е на всеки 1 млн. пътници да има 300 паркинг места, а изграждането на паркинги ще е непрекъснат процес.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се