С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 окт 2019, 9:43, 2774 прочитания

The Future of Retail: Все още голяма част от търговските вериги инвестира под 5% от своите бюджети в дигитална реклама

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка
Огнян Попов е ритейл маркетинг визионер, основател и изпълнителен директор на "Проспекто Груп", водещата ритейл маркетинг платформа в ЦИЕ с офиси в София, Будапеща и Букурещ. Огнян е силен привърженик на възможностите, които мобилните устройства предоставят на търговските вериги и брандовете да достигнат до потребителите по един натурален начин, съобразен с локацията им и ориентиран към продажбите. Своя опит в дигиталния маркетинг той придобива по време на работата си в някои от водещите компании за афилиейт маркетинг в Европа. Преди да се завърне в България и да основе Prospecto, Попов работи като афилиейт мениджър във водещата дигитална агенция в Холандия, Blue Mango Interactive (част от световния лидер WPP ). Той ще е сред лекторите на конференцията The Future of Retail и ще говори за връзката между човека, мобилния телефон и магазина, и бъдещето на ритейл маркетинга.

Кои са последните глобални тенденции в развитието на ритейл маркетинга? Как според вас ще изглежда бъдещето?

Смятам, че глобалните тенденции не са се променили през 2019 и не очаквам нови и непознати такива през 2020 г. За всички вече е ясно, че дигиталния маркетинг канал предоставя страхотни възможности за ритейл сектора, но за съжаление все още голяма част от търговските вериги инвестира под 5% от своите бюджети в дигитална реклама. В България все още се изпращат над 700 милиона хартиени брошури на година, въпрос на време е това да се промени, особено чрез Европейска регулация. Вярвам, че това клиентите се променят и сме свидетели на този факт и в България, на промяната в нагласите на нашите клиенти от преди 2-3 години и сега. Основните тенденции като нужда от измеримост, все по-голямото разнообразие и достъпност от данни за потребителите, внедряването на интегрирано преживяване през всички точки на контакт с потребителя, всички тези тенденции продължават да държат ритейл сектора на нокти. И с основание: потребителите стават все по-изискващи, конкуренцията все по-ожесточена и все по-международна. Търговците, които разчитат на остарели практики и не реагират на време на тези промени, ги очакват сериозни предизвикателства и борба за оцеляване.


Можете ли да разкажете накратко за технологията, която разработва Prospecto за свързване на потребителите с търговските вериги и брандове?

Връзката между дигитално разгледаната брошура и посещението в търговския обект правим чрез т.нар. geofence технология. Създадохме над 3000 виртуални огради около физически ритейл обекти в страната и когато потребителите на мобилното ни приложение посетят някой от тези обекти, ние използваме множество алгоритми, за да отчетем неговия престой там. Също така бихме могли да изпратим нотификация, която е базирана на локацията на потребителя. Например в момента, в който влиза или излиза от търговския обект. В този смисъл предоставяме като единствени на ритейл сектора в България възможността да маркетират в реално време, спрямо локацията на потребителя в непосредствена близост до техен филиал.

На кои пазари е внедрена тя?



Към момента технологията ни е внедрена на почти всички Европейски пазари, като в България вече измерваме десетки хиляди посещения в търговски обекти месечно чрез потребителите на мобилното приложение на Broshura.bg. На практика разполагаме с дигитална карта на пазаруващите български домакинства, която ясно показва потребителското поведение за различните категории ритейл обекти: от супермаркети до магазини за мебели, дрогерии, дом и градина, както и бяла и черна техника. Всички наши клиенти търговски вериги вече се възползват от тези метрики. В същото време отчитаме и повишен интерес от страна на производителите на потребителски стоки, които искат да промотират своите продукти и промоции пред нашата аудитория в момента на планирането на покупките.

Каква информация ви дава използването на тази технология и какво отношение има тази информация към измерването на резултатите?

На първо място, прякото доказателство за връзката между дигиталната реклама (в случая брошурата) и посещението в търговски обект е революционно. За сравнение, хартиените брошури не предоставят никаква измеримост и е невъзможно да се докаже с точност каква е ефективността на инвестицията в тях. Благодарение на нашата технология, всеки търговец би могъл да измери колко посещения е реализирала дигиталната брошура и спрямо средната конверсия от посещение до касова бележка, както и средната кошница, би могъл да изчисли прихода от този канал (Return on Ad Spend). Други данни, които предоставяме, са свързани със средния престой, кои точно обекти са посетени, с каква честота. Вече започнахме и конкретни тестове за измерване на увеличението на посещенията, в резултат на по-агресивно промотиране на конкретна търговска верига: вярваме, че повече разглеждания на брошурите водят до повече посещения в обектите на клиента.
Повече информация за лекторите и програмата можете да видите на уебсайта на събитието и във фейсбук. Възползвайте се от цената за ранна регистрация до 21 октомври.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициативите Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициативите

Грижи за здравето, природата и общността изместват традиционната благотворителност от кампаниите на веригите за бързооборотни стоки

20 ное 2019, 1621 прочитания

Иван Чернев: Намалението на печалбата ни е планирано 4 Иван Чернев: Намалението на печалбата ни е планирано

Оптимизираме продуктовия микс, развиваме асортимента си и сме в процес на експанзия, казва главният изпълнителен директор на "Кауфланд България"

19 ное 2019, 1537 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10