С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 окт 2019, 9:43, 2787 прочитания

The Future of Retail: Все още голяма част от търговските вериги инвестира под 5% от своите бюджети в дигитална реклама

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка
Огнян Попов е ритейл маркетинг визионер, основател и изпълнителен директор на "Проспекто Груп", водещата ритейл маркетинг платформа в ЦИЕ с офиси в София, Будапеща и Букурещ. Огнян е силен привърженик на възможностите, които мобилните устройства предоставят на търговските вериги и брандовете да достигнат до потребителите по един натурален начин, съобразен с локацията им и ориентиран към продажбите. Своя опит в дигиталния маркетинг той придобива по време на работата си в някои от водещите компании за афилиейт маркетинг в Европа. Преди да се завърне в България и да основе Prospecto, Попов работи като афилиейт мениджър във водещата дигитална агенция в Холандия, Blue Mango Interactive (част от световния лидер WPP ). Той ще е сред лекторите на конференцията The Future of Retail и ще говори за връзката между човека, мобилния телефон и магазина, и бъдещето на ритейл маркетинга.

Кои са последните глобални тенденции в развитието на ритейл маркетинга? Как според вас ще изглежда бъдещето?

Смятам, че глобалните тенденции не са се променили през 2019 и не очаквам нови и непознати такива през 2020 г. За всички вече е ясно, че дигиталния маркетинг канал предоставя страхотни възможности за ритейл сектора, но за съжаление все още голяма част от търговските вериги инвестира под 5% от своите бюджети в дигитална реклама. В България все още се изпращат над 700 милиона хартиени брошури на година, въпрос на време е това да се промени, особено чрез Европейска регулация. Вярвам, че това клиентите се променят и сме свидетели на този факт и в България, на промяната в нагласите на нашите клиенти от преди 2-3 години и сега. Основните тенденции като нужда от измеримост, все по-голямото разнообразие и достъпност от данни за потребителите, внедряването на интегрирано преживяване през всички точки на контакт с потребителя, всички тези тенденции продължават да държат ритейл сектора на нокти. И с основание: потребителите стават все по-изискващи, конкуренцията все по-ожесточена и все по-международна. Търговците, които разчитат на остарели практики и не реагират на време на тези промени, ги очакват сериозни предизвикателства и борба за оцеляване.


Можете ли да разкажете накратко за технологията, която разработва Prospecto за свързване на потребителите с търговските вериги и брандове?

Връзката между дигитално разгледаната брошура и посещението в търговския обект правим чрез т.нар. geofence технология. Създадохме над 3000 виртуални огради около физически ритейл обекти в страната и когато потребителите на мобилното ни приложение посетят някой от тези обекти, ние използваме множество алгоритми, за да отчетем неговия престой там. Също така бихме могли да изпратим нотификация, която е базирана на локацията на потребителя. Например в момента, в който влиза или излиза от търговския обект. В този смисъл предоставяме като единствени на ритейл сектора в България възможността да маркетират в реално време, спрямо локацията на потребителя в непосредствена близост до техен филиал.

На кои пазари е внедрена тя?



Към момента технологията ни е внедрена на почти всички Европейски пазари, като в България вече измерваме десетки хиляди посещения в търговски обекти месечно чрез потребителите на мобилното приложение на Broshura.bg. На практика разполагаме с дигитална карта на пазаруващите български домакинства, която ясно показва потребителското поведение за различните категории ритейл обекти: от супермаркети до магазини за мебели, дрогерии, дом и градина, както и бяла и черна техника. Всички наши клиенти търговски вериги вече се възползват от тези метрики. В същото време отчитаме и повишен интерес от страна на производителите на потребителски стоки, които искат да промотират своите продукти и промоции пред нашата аудитория в момента на планирането на покупките.

Каква информация ви дава използването на тази технология и какво отношение има тази информация към измерването на резултатите?

На първо място, прякото доказателство за връзката между дигиталната реклама (в случая брошурата) и посещението в търговски обект е революционно. За сравнение, хартиените брошури не предоставят никаква измеримост и е невъзможно да се докаже с точност каква е ефективността на инвестицията в тях. Благодарение на нашата технология, всеки търговец би могъл да измери колко посещения е реализирала дигиталната брошура и спрямо средната конверсия от посещение до касова бележка, както и средната кошница, би могъл да изчисли прихода от този канал (Return on Ad Spend). Други данни, които предоставяме, са свързани със средния престой, кои точно обекти са посетени, с каква честота. Вече започнахме и конкретни тестове за измерване на увеличението на посещенията, в резултат на по-агресивно промотиране на конкретна търговска верига: вярваме, че повече разглеждания на брошурите водят до повече посещения в обектите на клиента.
Повече информация за лекторите и програмата можете да видите на уебсайта на събитието и във фейсбук. Възползвайте се от цената за ранна регистрация до 21 октомври.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициативите Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициативите

Грижи за здравето, природата и общността изместват традиционната благотворителност от кампаниите на веригите за бързооборотни стоки

20 ное 2019, 2073 прочитания

Иван Чернев: Намалението на печалбата ни е планирано 4 Иван Чернев: Намалението на печалбата ни е планирано

Оптимизираме продуктовия микс, развиваме асортимента си и сме в процес на експанзия, казва главният изпълнителен директор на "Кауфланд България"

19 ное 2019, 1763 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

На източния фронт всичко е ново

Американският фотограф Едуард Серота, един от първите, които документират падането на комунистическата власт в Източна Европа

"Празникът" в МГТ "Зад канала"

Премиера на театралната адаптация на Дейвид Елдридж по киносценария на Томас Винтерберг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10