С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 окт 2019, 16:50, 3923 прочитания

"Дискордиа" планира 200 млн. лв. инвестиции в следващите 3 години

Компанията е номер едно в сектор транспорт по брой нови служители, като смята да назначи още 1050 души

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Дискордиа" планира инвестиции в размер на 200 млн. лв. за три години до края на 2022 г. Броят на служителите ще бъде увеличен с около 1050 души, а приходите на дружеството ще надхвърлят 400 млн. лв. Това съобщи собственикът на автомобилния превозвач Христо Христов.

В момента в компанията, която определя себе си като една от най-растящите в Европа, работят 1052 души. Броят на камионите пък е 680. За тази година новите влекачи са 280, като 110 са подменили стари камиони, а 170 са чист ръст на парка.


Плановете за растеж идват въпреки нестабилната търговска обстановка в глобален план, пакета "Мобилност", тол-системата и най-вече недостига на международни шофьори.

Големият работодател

Компанията е номер едно в сектор транспорт по ръст на служителите си според класацията на ICAP за водещите работодатели в България. През миналата година от общо 477 назначени в топ 20 компании в сектора 230 се падат на "Дискордиа", или това са 48%. В общата класация за всички компании тя е на 121 място в страната, като година по-рано е била на 218-а позиция. В момента в превозвачът работят 1052 души, като 180 от тях са в офиса на компанията, който се разраства.



Основен проблем в сектор транспорт е недостига на международни шофьори, който спира амбициите на много компании за развитие. По думите на Христов компанията трябва да е атрактивна, но не бива и да надскача много пазарните нива, като смята, че заплащането е или колкото, или над това в държави като Франция например. Така възнаграждението на тези, които работят по по-къси курсове с чести връщания до страната, започва от 1700-1800 евро нето, а тези, работещи на по-дългите релации, получават 2800-3000 евро нето.

Основното, с което обаче е атрактивна компанията, са комфортните условия на работа, казват оттам. Средната възраст на камионите е 1 година и 3 месеца, клас Евро 6. Имат различни модерни системи за сигурност. Отдел "Мениджмънт на флота" се занимава с подкрепа на шофьорите и возилата в България преди потегляне и след пристигане, както и по пътищата на Европа. И т.н.

Непредсказуемата среда

Развитието на транспортния бизнес остава непредсказуемо засега, като политическото говорене на глобална основа и търговските войни дават своите отражения върху производството и търговията, а оттам и върху транспорта. Важна роля има и случващото се в Турция и обезценяване на лирата. В България пък се очакват решенията на администрацията по линия на тол-таксите, а в Европа - пакета "Мобилност".

Положително според Христов е, че браншът е успя да стане по-диалогичен, като според него няма да се стигне до прилагане на всички изисквания по пакета, тъй като те са на практика неприложими. Като възможно намаляване на щетите за българския бизнес остава регистрирането на дъщерни дружества в чужбина, от което обаче ще загуби българският бюджет.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

France Air Management купува "Ес Ай Джи еър хендлинг" France Air Management купува "Ес Ай Джи еър хендлинг"

Смяната на собствеността на фирмата за отопление и вентилация е част от международна сделка за 222.7 млн. евро

10 дек 2019, 920 прочитания

"Трансметрикс" ще прави софтуер за транспортни компании с еврофинансиране "Трансметрикс" ще прави софтуер за транспортни компании с еврофинансиране

Компанията за логистични решения спечели грант от 3.25 млн. лв. от EIC Accelerator

10 дек 2019, 652 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност

Компанията системно е нарушавала задълженията си по оздравителния план и дължи на държавата над 102 млн. лв.

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10