"Дискордиа" планира 200 млн. лв. инвестиции в следващите 3 години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Дискордиа" планира 200 млн. лв. инвестиции в следващите 3 години

Собственикът на "Дискордиа" Христо Христов

"Дискордиа" планира 200 млн. лв. инвестиции в следващите 3 години

Компанията е номер едно в сектор транспорт по брой нови служители, като смята да назначи още 1050 души

Калина Горанова
6762 прочитания

Собственикът на "Дискордиа" Христо Христов

© Надежда Чипева


"Дискордиа" планира инвестиции в размер на 200 млн. лв. за три години до края на 2022 г. Броят на служителите ще бъде увеличен с около 1050 души, а приходите на дружеството ще надхвърлят 400 млн. лв. Това съобщи собственикът на автомобилния превозвач Христо Христов.

В момента в компанията, която определя себе си като една от най-растящите в Европа, работят 1052 души. Броят на камионите пък е 680. За тази година новите влекачи са 280, като 110 са подменили стари камиони, а 170 са чист ръст на парка.

Плановете за растеж идват въпреки нестабилната търговска обстановка в глобален план, пакета "Мобилност", тол-системата и най-вече недостига на международни шофьори.

Големият работодател

Компанията е номер едно в сектор транспорт по ръст на служителите си според класацията на ICAP за водещите работодатели в България. През миналата година от общо 477 назначени в топ 20 компании в сектора 230 се падат на "Дискордиа", или това са 48%. В общата класация за всички компании тя е на 121 място в страната, като година по-рано е била на 218-а позиция. В момента в превозвачът работят 1052 души, като 180 от тях са в офиса на компанията, който се разраства.

Основен проблем в сектор транспорт е недостига на международни шофьори, който спира амбициите на много компании за развитие. По думите на Христов компанията трябва да е атрактивна, но не бива и да надскача много пазарните нива, като смята, че заплащането е или колкото, или над това в държави като Франция например. Така възнаграждението на тези, които работят по по-къси курсове с чести връщания до страната, започва от 1700-1800 евро нето, а тези, работещи на по-дългите релации, получават 2800-3000 евро нето.

Основното, с което обаче е атрактивна компанията, са комфортните условия на работа, казват оттам. Средната възраст на камионите е 1 година и 3 месеца, клас Евро 6. Имат различни модерни системи за сигурност. Отдел "Мениджмънт на флота" се занимава с подкрепа на шофьорите и возилата в България преди потегляне и след пристигане, както и по пътищата на Европа. И т.н.

Непредсказуемата среда

Развитието на транспортния бизнес остава непредсказуемо засега, като политическото говорене на глобална основа и търговските войни дават своите отражения върху производството и търговията, а оттам и върху транспорта. Важна роля има и случващото се в Турция и обезценяване на лирата. В България пък се очакват решенията на администрацията по линия на тол-таксите, а в Европа - пакета "Мобилност".

Положително според Христов е, че браншът е успя да стане по-диалогичен, като според него няма да се стигне до прилагане на всички изисквания по пакета, тъй като те са на практика неприложими. Като възможно намаляване на щетите за българския бизнес остава регистрирането на дъщерни дружества в чужбина, от което обаче ще загуби българският бюджет.

"Дискордиа" планира инвестиции в размер на 200 млн. лв. за три години до края на 2022 г. Броят на служителите ще бъде увеличен с около 1050 души, а приходите на дружеството ще надхвърлят 400 млн. лв. Това съобщи собственикът на автомобилния превозвач Христо Христов.

В момента в компанията, която определя себе си като една от най-растящите в Европа, работят 1052 души. Броят на камионите пък е 680. За тази година новите влекачи са 280, като 110 са подменили стари камиони, а 170 са чист ръст на парка.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK