Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

Nestlé подобрява резултатите си през тази година, като бизнесите с храни за домашни любимци, бебешки храни и кафе се справят добре
Nestlé подобрява резултатите си през тази година, като бизнесите с храни за домашни любимци, бебешки храни и кафе се справят добре    ©  Reuters
Nestlé подобрява резултатите си през тази година, като бизнесите с храни за домашни любимци, бебешки храни и кафе се справят добре
Nestlé подобрява резултатите си през тази година, като бизнесите с храни за домашни любимци, бебешки храни и кафе се справят добре    ©  Reuters

Най-големият световен производител на храни и напитки - Nestlé, обеща да върне 20.2 млрд. долара на акционерите през следващите три години, след като приключи продажбата на своя бизнес за здраве на кожата. Изкупуването на акции или специални дивиденти, обявени в четвъртък, заедно с резултатите за тримесечието са най-новият резултат от усилията на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер за промяна в швейцарската компания, съобщава Financial Times.

Цел – по-добри резултати

Планът на ръководството има за цел да повиши ръста на продажбите и маржовете на печалба при производителя на Nescafé, шоколада KitKat и детските храни Gerber. Това означаваше разпродажба на някои бизнеси като този за здравето на кожата, които вече не заемат централно място в стратегията за развитие на компанията. Подобно на другите производители на хранителни и потребителски стоки, Nestlé се опитва да бъде в крак с бързо променящите се вкусове, както и с новите тенденции в онлайн пазаруването.

"Трябва да станем по-бързи в нарастващите категории", казва Шнайдер. На въпрос дали предстоят още промени в портфолиото, той каза: "Очаквайте повече в бъдеще", като добавя, че не става въпрос за една голяма сделка, а за процес, при който M&A е част от процеса за стимулиране на органичния растеж.

Заради това Nestlé си остави възможността да преразгледа плана за обратно изкупуване, ако иска да извърши "значителни придобивания" през периода, като подчертава, че ръководството предпочита "инвестиции, създаващи стойност, за да разширят основните храни, напитки и хранителни продукти на компанията и бизнеса със здравни продукти".

По-високи резултати

Под ръководството на Шнайдер Nestlé подобрява резултатите си през тази година, като бизнесите с храни за домашни любимци, бебешки храни и кафе се справят добре, което кара мениджмънтът да потвърди годишните си цели - органичен ръст на продажбите около 3.5% и на основния марж на оперативната печалба за цялата година от или над 17.5%.

Бизнесът с бутилирана вода, който е най-малкият от седемте сегмента, е единствено по-проблемен - приходите са в застой и обемите са спаднали с 2% тази година. Поделението се сблъсква с нарастващата конкуренция и по-високите разходи.

Продажбите през първите девет месеца възлизат на 68.4 млрд. швейцарски франка, което е 2.9% повече спрямо година по-рано. Органичният растеж на продажбите, ключов показател, който премахва ефекта от валутните движения и новите придобивания, достига 3.7%. Това е по-добро представяне от конкурента Unilever, който отбеляза 3.4% органичен ръст на продажбите през същия период.

Още от Капитал