С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 окт 2019, 17:50, 1853 прочитания

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият световен производител на храни и напитки - Nestlé, обеща да върне 20.2 млрд. долара на акционерите през следващите три години, след като приключи продажбата на своя бизнес за здраве на кожата. Изкупуването на акции или специални дивиденти, обявени в четвъртък, заедно с резултатите за тримесечието са най-новият резултат от усилията на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер за промяна в швейцарската компания, съобщава Financial Times.

Цел – по-добри резултати


Планът на ръководството има за цел да повиши ръста на продажбите и маржовете на печалба при производителя на Nescafé, шоколада KitKat и детските храни Gerber. Това означаваше разпродажба на някои бизнеси като този за здравето на кожата, които вече не заемат централно място в стратегията за развитие на компанията. Подобно на другите производители на хранителни и потребителски стоки, Nestlé се опитва да бъде в крак с бързо променящите се вкусове, както и с новите тенденции в онлайн пазаруването.

"Трябва да станем по-бързи в нарастващите категории", казва Шнайдер. На въпрос дали предстоят още промени в портфолиото, той каза: "Очаквайте повече в бъдеще", като добавя, че не става въпрос за една голяма сделка, а за процес, при който M&A е част от процеса за стимулиране на органичния растеж.

Заради това Nestlé си остави възможността да преразгледа плана за обратно изкупуване, ако иска да извърши "значителни придобивания" през периода, като подчертава, че ръководството предпочита "инвестиции, създаващи стойност, за да разширят основните храни, напитки и хранителни продукти на компанията и бизнеса със здравни продукти".



По-високи резултати

Под ръководството на Шнайдер Nestlé подобрява резултатите си през тази година, като бизнесите с храни за домашни любимци, бебешки храни и кафе се справят добре, което кара мениджмънтът да потвърди годишните си цели - органичен ръст на продажбите около 3.5% и на основния марж на оперативната печалба за цялата година от или над 17.5%.

Бизнесът с бутилирана вода, който е най-малкият от седемте сегмента, е единствено по-проблемен - приходите са в застой и обемите са спаднали с 2% тази година. Поделението се сблъсква с нарастващата конкуренция и по-високите разходи.

Продажбите през първите девет месеца възлизат на 68.4 млрд. швейцарски франка, което е 2.9% повече спрямо година по-рано. Органичният растеж на продажбите, ключов показател, който премахва ефекта от валутните движения и новите придобивания, достига 3.7%. Това е по-добро представяне от конкурента Unilever, който отбеляза 3.4% органичен ръст на продажбите през същия период.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 1102 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 6 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 2603 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10