С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 окт 2019, 17:50, 1734 прочитания

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият световен производител на храни и напитки - Nestlé, обеща да върне 20.2 млрд. долара на акционерите през следващите три години, след като приключи продажбата на своя бизнес за здраве на кожата. Изкупуването на акции или специални дивиденти, обявени в четвъртък, заедно с резултатите за тримесечието са най-новият резултат от усилията на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер за промяна в швейцарската компания, съобщава Financial Times.

Цел – по-добри резултати


Планът на ръководството има за цел да повиши ръста на продажбите и маржовете на печалба при производителя на Nescafé, шоколада KitKat и детските храни Gerber. Това означаваше разпродажба на някои бизнеси като този за здравето на кожата, които вече не заемат централно място в стратегията за развитие на компанията. Подобно на другите производители на хранителни и потребителски стоки, Nestlé се опитва да бъде в крак с бързо променящите се вкусове, както и с новите тенденции в онлайн пазаруването.

"Трябва да станем по-бързи в нарастващите категории", казва Шнайдер. На въпрос дали предстоят още промени в портфолиото, той каза: "Очаквайте повече в бъдеще", като добавя, че не става въпрос за една голяма сделка, а за процес, при който M&A е част от процеса за стимулиране на органичния растеж.

Заради това Nestlé си остави възможността да преразгледа плана за обратно изкупуване, ако иска да извърши "значителни придобивания" през периода, като подчертава, че ръководството предпочита "инвестиции, създаващи стойност, за да разширят основните храни, напитки и хранителни продукти на компанията и бизнеса със здравни продукти".



По-високи резултати

Под ръководството на Шнайдер Nestlé подобрява резултатите си през тази година, като бизнесите с храни за домашни любимци, бебешки храни и кафе се справят добре, което кара мениджмънтът да потвърди годишните си цели - органичен ръст на продажбите около 3.5% и на основния марж на оперативната печалба за цялата година от или над 17.5%.

Бизнесът с бутилирана вода, който е най-малкият от седемте сегмента, е единствено по-проблемен - приходите са в застой и обемите са спаднали с 2% тази година. Поделението се сблъсква с нарастващата конкуренция и по-високите разходи.

Продажбите през първите девет месеца възлизат на 68.4 млрд. швейцарски франка, което е 2.9% повече спрямо година по-рано. Органичният растеж на продажбите, ключов показател, който премахва ефекта от валутните движения и новите придобивания, достига 3.7%. Това е по-добро представяне от конкурента Unilever, който отбеляза 3.4% органичен ръст на продажбите през същия период.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои са иновативните предприятия на 2019 г. Кои са иновативните предприятия на 2019 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година

5 дек 2019, 1404 прочитания

Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП 3 Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП

Общите приходи на компаниите в сектора за 2018 г. са 3 млрд. лв., а заетите са общо 33 хил. души

5 дек 2019, 1422 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

"Санкциите" за заменките: Възмездие или втори подарък

Сумата, която държавата търси от фирмите, участвали в заменки на гори, изглежда трудносъбираема

Да пишеш в интересни времена

Литовската писателка и носителка на "Златен лъв" Вайва Грайните за нуждата да преценяваме думите си

Army of K-Lovers

След като покори света, корейската поп музика печели все повече фенове и в България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10