С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 окт 2019, 16:05, 2180 прочитания

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Компаниите от сектора може да се оттеглят от дългогодишни мултимилионни сделки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големите цигарени компании в света, които доскоро бяха най-мощните спонсори на отборите от Formula 1, се опитват да промотират своите "продукти на бъдещето" - електронните цигари – през вече доказания канал. Вместо да достигне до успех обаче, натискът от страна на регулаторите по света може да се окаже неочакван проблем по отношение на едно от големите спонсорски споразумения в корпоративния свят, пише Financial Times.

В продължение на десетилетия брандовете на цигари бяха и върху колите, и върху екипировката на най-големите състезатели в историята на спорта от Джеймс Хънт до Михаел Шумахер. В главата на почти всички фенове и дори незапознати дълбоко със спорта е запечатано например червеното Ferrari на Шумахер с белия надпис Marlboro върху него.
Тази практика приключи през 2006 г., когато FIA гласува да се забрани спонсорирането от страна на тютюневите фирми.


Главоболията за BAT, PMI, McLaren и Ferrari

Сега цигарените компании искат да преминат от традиционни цигари към електронни, но срещат проблеми пред регулаторите по света. В същото време, British American Tobacco подписа огромна сделка с McLaren, за да промотира по добре утъпкания канал именно електронните цигари. Рекламата на електронни цигари заобикаля наредбата на FIA, но се сблъсква с друг проблем – по време на състезания в страни като Австралия, Канада и Франция отборите трябваше да свалят маркетинговите лога на електронни цигари от колите си.

Сделката е на стойност около 20 млн. паунда на година за McLaren, но е много възможно нейното осъществяване в бъдеще да се окаже невъзможно. Това ще се отрази не само на екипа на McLaren във Formula 1, но и на другите състезателни коли на компанията. BAT например иска да промотира бранда си електронни цигари "Vuse" по време на състезанията Indycar, които са широко популярни в САЩ.



Друга подобна сделка е между Philip Morris International и Ferrari, чиято стойност обаче не е публично оповестена. Това е поредна връзка между цигарената компания и производителя на автомобили и неговите отбори, която през годините става все по-дълбока. През 2018 г. например, след смъртта на Серджо Маркионе, бившият президент на Philip Morris International Луи Камилиери стана изпълнителен директор на Ferrari.

За момента не е ясно какво точно ще се случи със сделките и какви ще са бъдещите връзки между компаниите, защото е неясно и бъдещото отношение на регулаторите към електронните цигари.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати 1 Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати

Китайската компания, известна с приложението WeChat, усеща влиянието на продължаващите протести в Хонконг и забавянето на икономиката

16 ное 2019, 875 прочитания

Трудни времена за SoftBank Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

15 ное 2019, 1403 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите на Jumbo в България са нараснали с над 20%

Отчетът на гръцката група показва, че годишният оборот в страната е достигнал 85.6 млн. евро

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10