Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Reuters

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Компаниите от сектора може да се оттеглят от дългогодишни мултимилионни сделки

2513 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-големите цигарени компании в света, които доскоро бяха най-мощните спонсори на отборите от Formula 1, се опитват да промотират своите "продукти на бъдещето" - електронните цигари – през вече доказания канал. Вместо да достигне до успех обаче, натискът от страна на регулаторите по света може да се окаже неочакван проблем по отношение на едно от големите спонсорски споразумения в корпоративния свят, пише Financial Times.

В продължение на десетилетия брандовете на цигари бяха и върху колите, и върху екипировката на най-големите състезатели в историята на спорта от Джеймс Хънт до Михаел Шумахер. В главата на почти всички фенове и дори незапознати дълбоко със спорта е запечатано например червеното Ferrari на Шумахер с белия надпис Marlboro върху него. Тази практика приключи през 2006 г., когато FIA гласува да се забрани спонсорирането от страна на тютюневите фирми.

Главоболията за BAT, PMI, McLaren и Ferrari

Сега цигарените компании искат да преминат от традиционни цигари към електронни, но срещат проблеми пред регулаторите по света. В същото време, British American Tobacco подписа огромна сделка с McLaren, за да промотира по добре утъпкания канал именно електронните цигари. Рекламата на електронни цигари заобикаля наредбата на FIA, но се сблъсква с друг проблем – по време на състезания в страни като Австралия, Канада и Франция отборите трябваше да свалят маркетинговите лога на електронни цигари от колите си.

Сделката е на стойност около 20 млн. паунда на година за McLaren, но е много възможно нейното осъществяване в бъдеще да се окаже невъзможно. Това ще се отрази не само на екипа на McLaren във Formula 1, но и на другите състезателни коли на компанията. BAT например иска да промотира бранда си електронни цигари "Vuse" по време на състезанията Indycar, които са широко популярни в САЩ.

Друга подобна сделка е между Philip Morris International и Ferrari, чиято стойност обаче не е публично оповестена. Това е поредна връзка между цигарената компания и производителя на автомобили и неговите отбори, която през годините става все по-дълбока. През 2018 г. например, след смъртта на Серджо Маркионе, бившият президент на Philip Morris International Луи Камилиери стана изпълнителен директор на Ferrari.

За момента не е ясно какво точно ще се случи със сделките и какви ще са бъдещите връзки между компаниите, защото е неясно и бъдещото отношение на регулаторите към електронните цигари.

Най-големите цигарени компании в света, които доскоро бяха най-мощните спонсори на отборите от Formula 1, се опитват да промотират своите "продукти на бъдещето" - електронните цигари – през вече доказания канал. Вместо да достигне до успех обаче, натискът от страна на регулаторите по света може да се окаже неочакван проблем по отношение на едно от големите спонсорски споразумения в корпоративния свят, пише Financial Times.

В продължение на десетилетия брандовете на цигари бяха и върху колите, и върху екипировката на най-големите състезатели в историята на спорта от Джеймс Хънт до Михаел Шумахер. В главата на почти всички фенове и дори незапознати дълбоко със спорта е запечатано например червеното Ferrari на Шумахер с белия надпис Marlboro върху него. Тази практика приключи през 2006 г., когато FIA гласува да се забрани спонсорирането от страна на тютюневите фирми.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK