С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 окт 2019, 13:07, 1402 прочитания

Saudi Aramco отново отложи излизането си на борсата

Атаката срещу рафинериите на фирмата през септември може да са изиграли роля

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата петролна компания в света, Saudi Aramco, за пореден път ще отложи излизането си на борсата, пише Financial Times. Изданието се позовава на трима вътрешни източници. Планът за Saudi Aramco беше компанията да се появи първо на борсата в Рияд през ноември, с цел да достигне пазарна капитализация от 2 трлн. долара и да открие пътя към масова икономическа реформа в Саудитска Арабия. Наследникът на престола и де факто управляващ принц Мохамед бин Салман иска страната да спре да зависи толкова много от продажбата на петрол.

Според един от източниците на Financial Times компанията иска да изчака, за да даде на инвеститорите повече яснота относно последните тримесечни резултати, както и да потуши притесненията след атаките с дронове върху рафинерии през септември. Други източници на изданието казват, че става дума за забавяне от няколко седмици и Saudi Aramco все пак ще се появи на борсата.


Не пак, а отново

Това не е първият път, при който Saudi Aramco отлага дебюта си на борсата. Вече няколко пъти фирмата не се появява на фондовия пазар. Според някои анализатори това се дължи преди всичко на страх, че фирмата няма да достигне заветната цел от пазарна капитализация 2 трлн. долара. Източниците на Financial Times твърдят, че при излизането на последните финансови резултати на компанията, ще отпаднат всякакви съмнения за щети от атаката, вината за която според Саудитска Арабия и САЩ е на Иран. Дори и такова развитие обаче няма да спре анализаторите да си задават въпроса дали дори най-голямата петролна компания в света може да достигне пазарна оценка от 2 трлн. долара, или два пъти повече, отколкото е оценката на най-голямата публична компания в света днес – Microsoft.

Пред FT банкери са коментирали, че Saudi Aramco търси инвестиции от банкови институции от около 1 млрд. долара за между 1 и 2% от компанията при пазарна оценка 1.5 до 2 трлн. долара. Тази оценка обаче изглежда прекалено висока за външните инвеститори. "Институциите не се интересуват от каквато и да било оценка над 1.2 трлн. долара", коментира банкерът, който остава анонимен.



Също според източниците на изданието правителството се опитва да накара голяма част от заможните семейства в Саудитска Арабия да участват в IPO-то, за да бъде подсигурен успехът на предлагането.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Alibaba подобри рекорда си по продажби в "Деня на самотните сърца" Alibaba подобри рекорда си по продажби в "Деня на самотните сърца"

Темпът на нарастване на оборота обаче продължава да се забавя

12 ное 2019, 49 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 461 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Американската Global Foundries придобива половината екип на "Смартком"

Компанията взима при себе си отдел от 125 души, работещ в сектора на нано чиповете

Още от Капитал
Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10