Веригата за детски стоки и домашни потреби Jumbo е увеличила продажбите си в България с повече от една пета. Това показва отчетът на гръцкия собственик за последната финансова година, която приключи в края на юни. Българското дружество "Джамбо ЕС.Б" е постигнало оборот от 85.6 млн. евро (167.4 млн. лв.), което е увеличение с 20.4% спрямо предходната година. Ръст има и при печалбата.
Резултати
За финансовата 2018/2019 г. общите продажби на Jumbo са в размер на 812.2 млн. евро или със 7.8% повече от предходната година. Данните показват, че ръстът в България изпреварва средния за групата. В резултат на това делът на страната в общите продажби се е увеличил леко до 10.54%. Печалбата преди данъци на Jumbo нараства с 6.7% средно и с около 8% в България, където достига 22.7 млн. евро.
Към края на юни групата има 79 магазина, повечето от които в Гърция. Извън страната Jumbo има 9 обекта в България (4 в София и по един в Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора), 5 в Кипър и 13 в Румъния, както и онлайн магазин. Чрез стратегически партньорства с други компании веригата присъства в още няколко страни в региона.
До две години групата планира да изгради още един магазин в България. Миналата година "Джъмбо ЕС.Б" представи инвестиционно предложение за търговски обект в промишлената зона на кв. "Илиянци" в столицата. Застроената площ се предвижда да бъде над 12 хил. кв.м общо магазин и склад. Компанията купи земята преди повече от 10 години.
Капитал
На два пъти през последната година - през септември 2018 г. и през януари 2019 г., българската компания намалява капитала си по решение на борда на директорите на групата. Понижението е с общо 44 млн. евро и е направено чрез намаляване на номиналната стойност на акциите от 100 на 65 лв. и връщане на капитала на компанията майка. След тези операции акционерният капитал на българското дружество е 82.62 млн. евро (161.6 млн. лв.), става ясно още от отчета на Jumbo. Справка в Търговския регистър показва, че това е поредната такава операция от 2014 г. насам и е направена по договори още от времето, когато веригата влезе в страната.
"Джъмбо ЕС.Б" е на 12-о място в секторната класация на търговските веригите в К100 с общи приходи от 164.6 млн. лв. (162.27 млн. лв. нетни) за 2018 г. и ръст от близо 11% на годишна база. С печалба от 32.8 млн. лв. "Джъмбо ЕС.Б" е и компанията с втора най-висока рентабилност в сектора (19.95%).
Веригата за детски стоки и домашни потреби Jumbo е увеличила продажбите си в България с повече от една пета. Това показва отчетът на гръцкия собственик за последната финансова година, която приключи в края на юни. Българското дружество "Джамбо ЕС.Б" е постигнало оборот от 85.6 млн. евро (167.4 млн. лв.), което е увеличение с 20.4% спрямо предходната година. Ръст има и при печалбата.
0 коментара