С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 окт 2019, 11:27, 1802 прочитания

Продажбите на Jumbo в България са нараснали с над 20%

Отчетът на гръцката група показва, че годишният оборот в страната е достигнал 85.6 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Веригата за детски стоки и домашни потреби Jumbo е увеличила продажбите си в България с повече от една пета. Това показва отчетът на гръцкия собственик за последната финансова година, която приключи в края на юни. Българското дружество "Джамбо ЕС.Б" е постигнало оборот от 85.6 млн. евро (167.4 млн. лв.), което е увеличение с 20.4% спрямо предходната година. Ръст има и при печалбата.

Резултати


За финансовата 2018/2019 г. общите продажби на Jumbo са в размер на 812.2 млн. евро или със 7.8% повече от предходната година. Данните показват, че ръстът в България изпреварва средния за групата. В резултат на това делът на страната в общите продажби се е увеличил леко до 10.54%. Печалбата преди данъци на Jumbo нараства с 6.7% средно и с около 8% в България, където достига 22.7 млн. евро.

Към края на юни групата има 79 магазина, повечето от които в Гърция. Извън страната Jumbo има 9 обекта в България (4 в София и по един в Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора), 5 в Кипър и 13 в Румъния, както и онлайн магазин. Чрез стратегически партньорства с други компании веригата присъства в още няколко страни в региона.

До две години групата планира да изгради още един магазин в България. Миналата година "Джъмбо ЕС.Б" представи инвестиционно предложение за търговски обект в промишлената зона на кв. "Илиянци" в столицата. Застроената площ се предвижда да бъде над 12 хил. кв.м общо магазин и склад. Компанията купи земята преди повече от 10 години.



Капитал

На два пъти през последната година - през септември 2018 г. и през януари 2019 г., българската компания намалява капитала си по решение на борда на директорите на групата. Понижението е с общо 44 млн. евро и е направено чрез намаляване на номиналната стойност на акциите от 100 на 65 лв. и връщане на капитала на компанията майка. След тези операции акционерният капитал на българското дружество е 82.62 млн. евро (161.6 млн. лв.), става ясно още от отчета на Jumbo. Справка в Търговския регистър показва, че това е поредната такава операция от 2014 г. насам и е направена по договори още от времето, когато веригата влезе в страната.

"Джъмбо ЕС.Б" е на 12-о място в секторната класация на търговските веригите в К100 с общи приходи от 164.6 млн. лв. (162.27 млн. лв. нетни) за 2018 г. и ръст от близо 11% на годишна база. С печалба от 32.8 млн. лв. "Джъмбо ЕС.Б" е и компанията с втора най-висока рентабилност в сектора (19.95%).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SunTrust и BB&T се сливат в най-голямата банкова сделка след финансовата криза в САЩ SunTrust и BB&T се сливат в най-голямата банкова сделка след финансовата криза в САЩ

Новата структура ще е на шесто място по активи в страната и с депозити за 330 млрд. долара

21 ное 2019, 94 прочитания

На лов за подаръци и награди! На лов за подаръци и награди!

Подгответе се за Коледа и Нова година отрано

21 ное 2019, 545 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Saudi Aramco отново отложи излизането си на борсата

Атаката срещу рафинериите на фирмата през септември може да са изиграли роля

Още от Капитал
Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10