С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 21 окт 2019, 14:57, 1686 прочитания

Поръчките на бизнес самолети растат

През тази година се очаква да бъдат доставени 690 броя, а догодина - 740

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Частните самолети, които могат да летят по-бързо и да изминават по-големи разстояния, доведоха до скок на доставките на корпоративни джетове от производителите Gulfstream, Bombardier и Cessna. Иновациите, които стимулираха продажбите, включват по-висока икономия на гориво, по-просторни места за пътуване и оборудвани с технологични джаджи кабини.

Повече доставки


Очаква се доставките на бизнес самолети да нараснат с 9% през тази година до около 690 и през следващата да се повишат до близо 740 самолета, показва проучване на Honeywell International. "Всеки път, когато имаме вълна от нови продукти на пазара, това е положително за всички доставки на бизнес джетове", казва Гаетан Хандфийлд, старши мениджър в аерокосмическото поделение на Honeywell, пред Bloomberg.

Увеличението на доставките идва на фона на търговската война между САЩ и Китай, която разклати глобалната икономика. Доставките на частни самолети ще паднат леко през 2021 г. според доклада на Honeywell, който е най-широкото проучване в сектора и дава оценка на тенденциите в продажбите.

Позитивните очаквания са добре дошли за сектора, чийто годишен обем е 20 млрд. долара. Той все още не може да се доближи до най-добрите си години преди глобалната криза от 2008-2009 г., когато доставките достигнаха пика си от 1300 самолета. Корпоративните самолети платиха висока цена в условията на криза, след като компаниите се съсредоточиха върху намаляване на разходите и използваха парите си за обратно изкупуване на акции. Пазарът се повиши през 2017 г., когато САЩ одобриха нови данъчни облекчения, които стимулираха и продажбите на бизнес джетове.



Негативни ефекти

Глобалните сътресения обаче вече започват да се усещат - собствениците в САЩ и Европа използват по-малко своите самолети според данните за излитане и кацане на авиационните регулатори. А някои брокери виждат охлаждане на продажбите на самолети от миналата година.
Силният американски долар намалява международното търсене, докато политическото напрежение и забавянето на ръста на световната икономика се очаква да понижат поръчките на нови самолети, смята Ролан Винсънт, консултант в американската компания Plano, която прави проучването JetNet IQ заедно с JetNet. Това ще доведе до забавяне на доставките веднага след 2021 г., смята той.

Съединените щати държат около 60% от световния пазар на бизнес авиация. Търсенето през следващото десетилетие се очаква да достигне 7600 бизнес джета на стойност 248 млрд. долара според доклада на Honeywell. Това е по-малко от прогнозата през миналата година за 7700 самолета на стойност 251 млрд. долара. Проучването показа, че плановете за покупки през следващите пет години са спаднали в Европа, която е изправена пред по-бавен растеж и несигурност заради Brexit, и в Близкия изток, който е разтърсен от конфликти и политическо напрежение.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За кожата на един гайджин За кожата на един гайджин

Бившият автомагнат Карлос Гон избра да е беглец от японската правосъдна система, но животът му тепърва ще става по-сложен

17 яну 2020, 592 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 663 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро

Новата структура ще предоставя алтернатива на банковия кредит за малки и средни предприятия

Още от Капитал
Горещите строителни територии на 2019 г. са "Хладилника" и "Изгрев"

В познатите дестинации ще се налива още бетон, забързва се развитието на периферните райони на София

Новите фабрики на България

През 2019 г. бяха обявени близо 500 млн. лв. повече инвестиции от предишната година

Как ще изглежда светът през 2050 г.

Уроци от предишни опити, за да гледаме далеч напред

Трескава политика, залитаща икономика

Започващата година ще бъде доминирана от президентските избори в САЩ и глобалното забавяне

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10