Поръчките на бизнес самолети растат
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Поръчките на бизнес самолети растат

Bombardier's Global 7500 е първият модел бизнес джет със спалня кралски размер и горещ душ.

Поръчките на бизнес самолети растат

През тази година се очаква да бъдат доставени 690 броя, а догодина - 740

2417 прочитания

Bombardier's Global 7500 е първият модел бизнес джет със спалня кралски размер и горещ душ.

© Reuters


Частните самолети, които могат да летят по-бързо и да изминават по-големи разстояния, доведоха до скок на доставките на корпоративни джетове от производителите Gulfstream, Bombardier и Cessna. Иновациите, които стимулираха продажбите, включват по-висока икономия на гориво, по-просторни места за пътуване и оборудвани с технологични джаджи кабини.

Повече доставки

Очаква се доставките на бизнес самолети да нараснат с 9% през тази година до около 690 и през следващата да се повишат до близо 740 самолета, показва проучване на Honeywell International. "Всеки път, когато имаме вълна от нови продукти на пазара, това е положително за всички доставки на бизнес джетове", казва Гаетан Хандфийлд, старши мениджър в аерокосмическото поделение на Honeywell, пред Bloomberg.

Увеличението на доставките идва на фона на търговската война между САЩ и Китай, която разклати глобалната икономика. Доставките на частни самолети ще паднат леко през 2021 г. според доклада на Honeywell, който е най-широкото проучване в сектора и дава оценка на тенденциите в продажбите.

Позитивните очаквания са добре дошли за сектора, чийто годишен обем е 20 млрд. долара. Той все още не може да се доближи до най-добрите си години преди глобалната криза от 2008-2009 г., когато доставките достигнаха пика си от 1300 самолета. Корпоративните самолети платиха висока цена в условията на криза, след като компаниите се съсредоточиха върху намаляване на разходите и използваха парите си за обратно изкупуване на акции. Пазарът се повиши през 2017 г., когато САЩ одобриха нови данъчни облекчения, които стимулираха и продажбите на бизнес джетове.

Негативни ефекти

Глобалните сътресения обаче вече започват да се усещат - собствениците в САЩ и Европа използват по-малко своите самолети според данните за излитане и кацане на авиационните регулатори. А някои брокери виждат охлаждане на продажбите на самолети от миналата година.

Силният американски долар намалява международното търсене, докато политическото напрежение и забавянето на ръста на световната икономика се очаква да понижат поръчките на нови самолети, смята Ролан Винсънт, консултант в американската компания Plano, която прави проучването JetNet IQ заедно с JetNet. Това ще доведе до забавяне на доставките веднага след 2021 г., смята той.

Съединените щати държат около 60% от световния пазар на бизнес авиация. Търсенето през следващото десетилетие се очаква да достигне 7600 бизнес джета на стойност 248 млрд. долара според доклада на Honeywell. Това е по-малко от прогнозата през миналата година за 7700 самолета на стойност 251 млрд. долара. Проучването показа, че плановете за покупки през следващите пет години са спаднали в Европа, която е изправена пред по-бавен растеж и несигурност заради Brexit, и в Близкия изток, който е разтърсен от конфликти и политическо напрежение.

Частните самолети, които могат да летят по-бързо и да изминават по-големи разстояния, доведоха до скок на доставките на корпоративни джетове от производителите Gulfstream, Bombardier и Cessna. Иновациите, които стимулираха продажбите, включват по-висока икономия на гориво, по-просторни места за пътуване и оборудвани с технологични джаджи кабини.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    xyha avatar :-P
    xyha

    Резултат от отрицателните лихви по депозитите .


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK