Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 окт 2019, 15:17, 2796 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Топ 10 (в млрд. долара)

1. Apple, 234.1
2. Google, 167.7
3. Amazon, 125.3
4. Microsoft, 108.8
5. Coca-Cola, 63.4
6. Samsung, 61.1
7. Toyota, 56.2
8. Mercedes-Benz, 50.8
9. McDonald’s, 45.4
10. Disney, 44.4
За пръв път от три години насам най-голямата социална мрежа Facebook отпада от първата десетка на най-скъпите световни марки. Годишната класация Best Global Brands на Interbrand, част от комуникационната група Omnicom Group, отчита при подреждането постигнатите от компаниите финансови резултати през годината влиянието на бранда върху избора на потребителите и способността му да създава лоялност.

Липса на доверие


В класацията на Interbrand Facebook заема 14-о място, което е с пет позиции по-надолу в сравнение с 2018 г. Така за една година стойността на марката е намаляла с 12% до 39.9 млрд. долара. До 2017 г. цената на бранда на интернет гиганта постоянно нарастваше, като тогава достигна 8-а позиция в класацията с 48.2 млрд. евро. Година по-късно Facebook падна с една позиция надолу, а за 2019 г. излезе от топ 10 на най-скъпите марки в света.

Спадът на социалната мрежа вероятно до голяма степен се дължи на скандала с консултантска фирма Cambridge Analytica, която неправомерно е получила достъп до данните на 87 млн. потребители на Facebook. "Липсата на доверие в дадена марка, ако стигне до сърцевината на нейния бизнес модел, наистина се отразява на марката", коментира пред WSJ глобалният изпълнителен директор на Interbrand Чарлс Тривейл.

Отново начело



Първите места в класацията на Best Global Brands за поредна година заемат гигантите Apple и Google, чиято стойност продължава да расте. Марките им се оценяват на съответно 234.2 млрд. долара (9% ръст за годината) и 167.7 млрд. долара (8% ръст за годината).

На трета позиция се класира Amazon, който запазва мястото си от миналата година. Стойността на бранда е 125.3 млрд. долара, с 24% повече в сравнение с 2018 г., което е и сред най-значителните ръстове измежду всички 100 марки в класацията.

В топ 10 на най-скъпите брандове тази година влиза Disney, който се изкачва с четири позиции, или 11% за годината, до стойност 44.4 млрд. долара. "Компаниите, които се справят добре, са тези, които правят големи залози", казва още Тревал пред WSJ по повод предстоящото лансиране на стрийминг услугата на Disney.

Според анализа на Interbrand стойностите на марките в луксозния сегмент и ритейл сектора са най-бързо растящите за втора поредна година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Amazon може да купи стартъпа за автономни коли Zoox Amazon може да купи стартъпа за автономни коли Zoox

Компаниите са в напреднал етап на преговори

27 май 2020, 280 прочитания

Делът на фирмите, които планират съкращения, намалява Делът на фирмите, които планират съкращения, намалява

Повече компании отчитат спад на приходите през април, но очакванията за май и юни са оптимистични

27 май 2020, 468 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10