С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 окт 2019, 15:17, 2228 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Топ 10 (в млрд. долара)

1. Apple, 234.1
2. Google, 167.7
3. Amazon, 125.3
4. Microsoft, 108.8
5. Coca-Cola, 63.4
6. Samsung, 61.1
7. Toyota, 56.2
8. Mercedes-Benz, 50.8
9. McDonald’s, 45.4
10. Disney, 44.4
За пръв път от три години насам най-голямата социална мрежа Facebook отпада от първата десетка на най-скъпите световни марки. Годишната класация Best Global Brands на Interbrand, част от комуникационната група Omnicom Group, отчита при подреждането постигнатите от компаниите финансови резултати през годината влиянието на бранда върху избора на потребителите и способността му да създава лоялност.

Липса на доверие


В класацията на Interbrand Facebook заема 14-о място, което е с пет позиции по-надолу в сравнение с 2018 г. Така за една година стойността на марката е намаляла с 12% до 39.9 млрд. долара. До 2017 г. цената на бранда на интернет гиганта постоянно нарастваше, като тогава достигна 8-а позиция в класацията с 48.2 млрд. евро. Година по-късно Facebook падна с една позиция надолу, а за 2019 г. излезе от топ 10 на най-скъпите марки в света.

Спадът на социалната мрежа вероятно до голяма степен се дължи на скандала с консултантска фирма Cambridge Analytica, която неправомерно е получила достъп до данните на 87 млн. потребители на Facebook. "Липсата на доверие в дадена марка, ако стигне до сърцевината на нейния бизнес модел, наистина се отразява на марката", коментира пред WSJ глобалният изпълнителен директор на Interbrand Чарлс Тривейл.

Отново начело



Първите места в класацията на Best Global Brands за поредна година заемат гигантите Apple и Google, чиято стойност продължава да расте. Марките им се оценяват на съответно 234.2 млрд. долара (9% ръст за годината) и 167.7 млрд. долара (8% ръст за годината).

На трета позиция се класира Amazon, който запазва мястото си от миналата година. Стойността на бранда е 125.3 млрд. долара, с 24% повече в сравнение с 2018 г., което е и сред най-значителните ръстове измежду всички 100 марки в класацията.

В топ 10 на най-скъпите брандове тази година влиза Disney, който се изкачва с четири позиции, или 11% за годината, до стойност 44.4 млрд. долара. "Компаниите, които се справят добре, са тези, които правят големи залози", казва още Тревал пред WSJ по повод предстоящото лансиране на стрийминг услугата на Disney.

Според анализа на Interbrand стойностите на марките в луксозния сегмент и ритейл сектора са най-бързо растящите за втора поредна година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати 1 Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати

Китайската компания, известна с приложението WeChat, усеща влиянието на продължаващите протести в Хонконг и забавянето на икономиката

16 ное 2019, 874 прочитания

Трудни времена за SoftBank Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

15 ное 2019, 1402 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10