Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Office 1 Superstore

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

Мара Георгиева
4630 прочитания

Office 1 Superstore

© Office 1 Superstore


Кооперация "Панда", която през февруари миналата година придоби всички права върху търговските марки от портфолиото на Office 1 Superstore, планира да разшири бизнеса си и зад граница. Тя е единствен притежател и представител на брандовете Office 1, Office 1 Superstore, Office 1 Superstore International и Office 1 e-shop за целия свят, след като ги откупи от американския им собственик Марк Бакаш.

Първо в съседни държави

"Основният ни фокус в средносрочен план ще бъде развитието на бранда в региона и Европа. Не си поставяме за цел конкретен брой нови магазини извън България. За нас е важно качеството на партньорите ни и възможностите им за развитие. Вече финализираме някои преговори за отдаване на франчайз права и най-вероятно първо ще се разширим с магазини в Македония", съобщи за "Капитал" Елка Каменова-Цанкова, председател на кооперация "Панда".

Условията на договорите са индивидуални и зависят най-вече от големината, зрелостта и потенциала на съответния пазар. Размерът на първоначалната инвестиция в оборудване и стокови наличности при откриване на магазин от веригата Office 1 Superstore е 1000 евро на квадратен метър. Получателят на франчайз права плаща еднократна лицензионна такса, както и месечна такса върху оборота, която зависи от населеното място и броя на жителите по статистически данни. Стоките се купуват преимуществено от логистичния център и от централните магазини на кооперацията. Партньорите в чужбина ще могат да се снабдяват и със стоки от регионални производители, обясни Елка Каменова.

Източник: Office 1 Superstore

Логистичен център за 7 млн. евро

Преди една година кооперация "Панда" инвестира 7 млн. евро в нова складово-логистична база в с. Равно поле. Тя е разположена на 8600 квадратни метра площ, разполага с 14 рампи и 6800 палетоместа и поддържа налични 15 000 артикула. Конструкцията е на 22 етажа и работи с модерна австрийска автоматизирана система за складиране и обработка на поръчки. Системата гарантира увеличаване на продуктивността и минимизиране на грешките до 0.1%. В склада се изпълняват над 500 поръчки дневно. Част от логистичния комплекс е печатната база на Office 1 Superstore, която разполага с последно поколение дигитални машини, обясниха от компанията.

80 магазина в България с над 1000 служители

Office 1 Superstore е на пазара от 21 години. По данни на веригата тя е лидер сред конкурентите, предлагащи канцеларски материали и офис оборудване, с 40% пазарен дял в стойност.

Портфолиото на компанията се състои от 14 групи (канцеларски материали, хартия, компютри и техника, тонери, офис мебели, копирни услуги и др.) с над 40 000 продукта. Office 1 Superstore търгува на едро, продава и в 80 магазина на територията на България с над 1000 служители, като си партнира с 45 юридически лица - получатели на франчайз права. Кооперацията има и онлайн магазин, изнася продукти зад граница, участва в търгове за обществени поръчки, предлага и B2B (от бизнеса за бизнеса) доставки. От следващата година компанията ще предложи и дигитални услуги за своите партньори.

Веригата има собствени марки и е ексклузивен представител в България на много брандове, сред които Faber-Castell например. Кооперация "Панда" е група, в която влизат "Кооп Панда" и дъщерните дружества "Транс ко 04", "Юнайтед стейшънъри груп", "Колоп България". Според консолидирания отчет нетните приходи от продажби за 2018 г. са 54.253 млн. лв. (50.805 млн. лв. за 2017 г.), а печалбата след облагане с данъци – 1.180 млн. лв. (2.075 млн. лв. за 2017 г.).

"За 2019 г. очакваме двуцифрен ръст на приходите от продажби между 12 и 18%", каза за "Капитал" Елка Каменова.

Кооперация "Панда", която през февруари миналата година придоби всички права върху търговските марки от портфолиото на Office 1 Superstore, планира да разшири бизнеса си и зад граница. Тя е единствен притежател и представител на брандовете Office 1, Office 1 Superstore, Office 1 Superstore International и Office 1 e-shop за целия свят, след като ги откупи от американския им собственик Марк Бакаш.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK