С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 окт 2019, 13:50, 1362 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Южноафриканският технологичен конгломерат Naspers се опитва да предотврати сливането на две от най-големите компании при доставките на хранa по домовете - Just Eat и Takeaway.

Групата, ĸoятo e coбcтвeниĸ нa плaтфopмитe зa oнлaйн тъpгoвия ОLХ и еМАG, иcĸa дa пpидoбиe бpитaнcĸия онлайн дocтaвчиĸ нa xpaнa cpeщу 5.7 млрд. евро, съобщава Financial Times. Πpeдлoжeниeтo e oтпpaвeнo oт дъщepнoтo дpyжecтвo нa Nаѕреrѕ Рrоѕuѕ, ĸoeтo беше листнато в Aмcтepдaм по-рано тази година.


Агресивната оферта

Бордът на Just Eat отхвърли офертата на холандското дружество, която беше изцяло в брой, като заяви, че тя "значително подценява" британската компания. Πpeдлoжeнaтa oт дъщepнoтo дpyжecтвo нa Nаѕреrs цeнa e c 20% нaд cтoйнocттa нa aĸциитe нa бpитaнcĸaтa oнлaйн плaтфopмa. Фирмата каза още, че е призовала инвеститорите си да подкрепят планираното сливане с гиганта при доставките на храна – датската Takeaway.

Договорената през юли сделка, която ще бъде реализирана изцяло в акции, оцени книжата на Just Eat на около 731 пенса за брой. Спадът на акциите на Takeaway оттогава обаче намалява стойността им до 594 пенса за брой. Офертата от Prosus възлиза на 710 пенса за брой. След новините акциите на Just Eat отбелязаха ръст от 26.4% на борсата в Лондон – значително над предложението на холандското дружество. Книжата на Takeaway и Prosus също леко поскъпнаха.



В изявление Just Eat разкри, че Prosus е направила три последователни оферти, но и че никоя от тях не е "отразявала качеството на бизнеса на британската компания, нито може да достигне ползите за акционерите от сливането с Takeaway". В отговор главният изпълнителен директор на Naspers и Prosus Боб ван Дийк заяви, че Just Eat се нуждае от "значителна инвестиция в продукт, технология и възможности за доставка", за да се конкурира с конкуренти като Uber Eat и Deliveroo.

Новият европейски гигант

Южноафриканската група иска да стане глобален играч в доставките на храна – тя контролира най-голямата платформа за доставка на храна в Латинска Америка iFood, а също така е инвестирала стотици милиони долари в индийската Swiggy. "За нас придобиването на Just Eat е логичната следваща стъпка", коментира Боб ван Дийк.

Prosus започна да се търгува на борсата в Амстердам през септември, а пазарната му оценка надхвърли 100 млрд. долара. Naspers притежава 73% от новата компания след листването, като тя включва всички глобални интернет активи на компанията, включително дела й в китайската Tencent. Prosus не предлага дигитални услуги под собствената си марка, както правят Facebook или Alibaba например. Вместо това компанията инвестира в портфолио от глобални интернет фирми в сектори, вариращи от разплащания и финтех до доставки на храна.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Американските компании са предпазливи за разходите заради търговската война Американските компании са предпазливи за разходите заради търговската война

Ръководителите предвиждат слаб спад на капиталовите инвестиции и през четвъртото тримесечие

17 ное 2019, 406 прочитания

Daimler ще съкрати 10% от мениджърите Daimler ще съкрати 10% от мениджърите

Компанията ще намали разходите за персонал с над 1 млрд. евро

17 ное 2019, 575 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10