С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 окт 2019, 11:39, 2043 прочитания

The Future of Retail: "В днешната икономика марките продават смислено преживяване, целящо да установи ценни взаимоотношения"

Експертът по дизайн на преживяването Андреа Пики, консултирал дигиталните и физически екосистеми на Apple, Google и eBay, за новата парадигма в ритейла

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Андреа Пики е познат от работата си за глобални лидери, среди които Google, Apple, Samsung, eBay, Nokia, Sony и Ryanair. В момента заема позиция на ръководител на дизайна на преживяването на модния бранд River Island.

Той има над 20-годишен опит в областта на дизайна, а в последните 10 години ръководи екипи и допринася за създаването на продукти и услуги, използвани от милиони потребители по света. Фокус на неговата работа са взаимодействията между психологическите импулси и поведение при пазаруване и решаването на проблемите, които възникват в дигитална и физическа среда, за да бъдат удовлетворени тези нужди. Андреа Пики има образование в сферата на когнитивната психология и компютърните науки. Учил е Design Thinking & Innovation в MIT Sloan School of Management и Human Computer Interaction в Stanford University.

Той смята, че решаването на проблеми е дълбоко вкоренено в човешката природа и казва са себе си, че работата му е точно в това - да използва данните в един ориентиран към човека подход, който дава решения на смислени проблеми, кръстосвайки нуждите на хората и бизнеса и развитието на технологиите.

Пики пристига в България по покана на вестник "Капитал" и е лектор в програмата на конференцията The Future of Retail, който ще се проведе на 5. ноември в Sofia Event Center. Темата на неговата презентация е "Новата парадигма в ритейла: Как психологическата основа на потребителското поведение предефинира изискванията на бизнеса".

Бихте ли описали накратко какво се крие зад израза "потребителското преживяване"?

Преживяването идва от процесите, които се случват в човешкия мозък, от това как човек възприема света. Преживяването е когнитивния процес, който човекът използва, за да разбере заобикалящия го свят. В нашия случай, в дигиталното пространство това се случва, когато потребителят трябва да разбере продукт или услуга и се опитва да научи как да я използва. За мен това е психологически движен процес. Дизайнерите не могат да контролират преживяването, което създават, защото не могат да манипулират човешкия ум, но могат да го задействат и провокират с добър дизайн и добри преживявания.


Кои са най-важните и големи трендове в ритейла?

На хоризонта има много вълнуващи събития, но несъмнено използването на AI и големите масиви данни (Big Data) е най-ключовото. На полето на меркетплейса, където персонализацията се превърна в изискване за устойчивост на бизнеса, възможността за извличане на значение и полза от големия набор от данни е изключително важна.

Кои ще са следващите важни трендове по отношение на потребителското преживяване? Как ще се отрази това на бъдещето на индустрията?



Дизайнът на преживяването (Experience Design) играе първостепенна роля в съвременния ритейл бизнес. Пазарът се променя от място за продажба на продукти и услуги към сцена на преживяванията и място за установяване на отношения.

Способността да се създават връзки и отношения, отговарящи както на човешките, така и на бизнес нуждите, скоро ще бъде жизнено важно.

Какво всъщност продават брандовете?

В днешната икономика марките продават смислено преживяване, целящо да установи ценни взаимоотношения. В бъдеще на пазара няма да има място за онези компании, които не са напълно отдадени на тази нова парадигма.
Повече информация за лекторите и програмата можете да видите на уебсайта на събитието и във фейсбук. Регистрационната форма за форума е достъпна тук.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати 1 Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати

Китайската компания, известна с приложението WeChat, усеща влиянието на продължаващите протести в Хонконг и забавянето на икономиката

16 ное 2019, 897 прочитания

Трудни времена за SoftBank Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

15 ное 2019, 1415 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Бордът на WeWork приема спасителната сделка на SoftBank

Японският конгломерат се опитва да спечели пълен контрол върху компанията в опит да спаси инвестиция, която струва на групата и нейният фонд Vision Fund над 10 млрд. долара

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10