The Future of Retail: "В днешната икономика марките продават смислено преживяване, целящо да установи ценни взаимоотношения"
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

The Future of Retail: "В днешната икономика марките продават смислено преживяване, целящо да установи ценни взаимоотношения"

The Future of Retail: "В днешната икономика марките продават смислено преживяване, целящо да установи ценни взаимоотношения"

Експертът по дизайн на преживяването Андреа Пики, консултирал дигиталните и физически екосистеми на Apple, Google и eBay, за новата парадигма в ритейла

2516 прочитания

© Капитал


Визитка

Андреа Пики е познат от работата си за глобални лидери, среди които Google, Apple, Samsung, eBay, Nokia, Sony и Ryanair. В момента заема позиция на ръководител на дизайна на преживяването на модния бранд River Island.

Той има над 20-годишен опит в областта на дизайна, а в последните 10 години ръководи екипи и допринася за създаването на продукти и услуги, използвани от милиони потребители по света. Фокус на неговата работа са взаимодействията между психологическите импулси и поведение при пазаруване и решаването на проблемите, които възникват в дигитална и физическа среда, за да бъдат удовлетворени тези нужди. Андреа Пики има образование в сферата на когнитивната психология и компютърните науки. Учил е Design Thinking & Innovation в MIT Sloan School of Management и Human Computer Interaction в Stanford University.

Той смята, че решаването на проблеми е дълбоко вкоренено в човешката природа и казва са себе си, че работата му е точно в това - да използва данните в един ориентиран към човека подход, който дава решения на смислени проблеми, кръстосвайки нуждите на хората и бизнеса и развитието на технологиите.

Пики пристига в България по покана на вестник "Капитал" и е лектор в програмата на конференцията The Future of Retail, който ще се проведе на 5. ноември в Sofia Event Center. Темата на неговата презентация е "Новата парадигма в ритейла: Как психологическата основа на потребителското поведение предефинира изискванията на бизнеса".

Бихте ли описали накратко какво се крие зад израза "потребителското преживяване"?

Преживяването идва от процесите, които се случват в човешкия мозък, от това как човек възприема света. Преживяването е когнитивния процес, който човекът използва, за да разбере заобикалящия го свят. В нашия случай, в дигиталното пространство това се случва, когато потребителят трябва да разбере продукт или услуга и се опитва да научи как да я използва. За мен това е психологически движен процес. Дизайнерите не могат да контролират преживяването, което създават, защото не могат да манипулират човешкия ум, но могат да го задействат и провокират с добър дизайн и добри преживявания.

Кои са най-важните и големи трендове в ритейла?

На хоризонта има много вълнуващи събития, но несъмнено използването на AI и големите масиви данни (Big Data) е най-ключовото. На полето на меркетплейса, където персонализацията се превърна в изискване за устойчивост на бизнеса, възможността за извличане на значение и полза от големия набор от данни е изключително важна.

Кои ще са следващите важни трендове по отношение на потребителското преживяване? Как ще се отрази това на бъдещето на индустрията?

Дизайнът на преживяването (Experience Design) играе първостепенна роля в съвременния ритейл бизнес. Пазарът се променя от място за продажба на продукти и услуги към сцена на преживяванията и място за установяване на отношения.

Способността да се създават връзки и отношения, отговарящи както на човешките, така и на бизнес нуждите, скоро ще бъде жизнено важно.

В днешната икономика марките продават смислено преживяване, целящо да установи ценни взаимоотношения. В бъдеще на пазара няма да има място за онези компании, които не са напълно отдадени на тази нова парадигма.

Повече информация за лекторите и програмата можете да видите на уебсайта на събитието и във фейсбук. Регистрационната форма за форума е достъпна тук.

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK