Amazon със спад на печалбата заради високите разходи за еднодневна доставка
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon със спад на печалбата заради високите разходи за еднодневна доставка

Високите разходи по системата за доставки на гиганта за електронна търговия афектират и прогнозата за предстоящото празнично тримесечие

Amazon със спад на печалбата заради високите разходи за еднодневна доставка

След новините акциите загубиха 9% от стойността си като изтриха близо 80 млрд. долара от пазарната капитализация на компанията

Пламена Кацарова
3224 прочитания

Високите разходи по системата за доставки на гиганта за електронна търговия афектират и прогнозата за предстоящото празнично тримесечие

© Reuters


Гигантът в електронната търговия Amazon отбеляза спад на печалбата през третото тримесечие заради по-високите разходи покрай услугата за еднодневна доставка, с която компанията цели да увеличи броя на поръчките. Приходите бяха над очакванията на Уолстрийт, но въпреки това акциите на Amazon потънаха с 9% след края на сесията в САЩ, като изтриха близо 80 млрд. долара от пазарната капитализация на гиганта.

Резултатите

Общите постъпления за третото тримесечие на годината възлизат на 70 млрд. долара, над очакванията на анализаторите за приходи от 68.8 млрд. долара и с 24% повече, отколкото предходната година. Нетната печалба бележи спад до 3.2 млрд. долара, спрямо 3.7 млрд. за същия период на предходната година.

Високите разходи по системата за доставки на гиганта за електронна търговия афектират и прогнозата за предстоящото празнично тримесечие. Очакваните приходи за месеците от октомври до декември включително са в границите 80-86.5 млрд. долара, което е значително под осреднените очаквания на Уолстрийт за приходи от 87.4 млрд. долара. Спадът в нивото на акциите показва за пореден път тенденцията инвеститорите да се интересуват много повече от бъдещите резултати на технологичните компании като Amazon, Facebook, Apple и Google, отколкото от текущите им.

Продажбите на Amazon в Северна Америка са нараснали до 42.6 млрд. долара, от 34.3 млрд. година по-рано. Международните продажби са се повишили до 18.3 млрд. долара, спрямо 15.5 млрд. за същия период на предходната година.

Облачният бизнес на гиганта Amazon Web Services е реализирал 9 млрд. долара, или 13% от всички приходи за тримесечието. Оперативната печалба на дивизията е в размер на 2.3 млрд. долара и представлява малко над 70% от общата печалба. В това подразделение Amazon също "инвестира много, за да може да обслужва по-голяма клиентска база и да предложи повече продукти". "Тези инвестиции ще започнат да проличават в резултатите за третото и четвъртото тримесечие", коментира главният финансов директор на компанията Брайън Ославски, като добави, че разходи за изграждане на облачна инфраструктура са малко по-високи през тази година.

Скъпо удоволствие

Стратегията на компанията за бързи еднодневни доставки, която стартира през април, активизира растежа на приходите по-рано през годината, но струваше повече, отколкото Amazon очакваше – разходите за услугата натежаха и оказаха ефект върху печалбата през третото тримесечие. Главният изпълнителен директор на групата Джеф Безос защити решението си да инвестира значително в услугата, която позволява на клиентите да получат над 10 млн. артикула в рамките на 24 часа от поръчването им. "Това е голяма инвестиция и смятаме, че е правилното решение в дългосрочен план", каза той.

Безос добави, че освен по-доброто обслужване за клиентите, 24-часовата доставка е част от усилията на Amazon за намаляване на въглеродните емисии. "Най-бързите скорости на доставка генерират най-малко въглеродни емисии, тъй като тези продукти се доставят от центрове за изпълнение много близо до клиента - просто става непрактично да се използват въздушни или дълги наземни маршрути", каза той.

Анализаторът в Moody's Чарли О’Шеа, коментира пред FT, че макар инвестициите в бърза доставка на Amazon да са "стратегически необходими", те "продължават да тежат сериозно върху рентабилността на компанията".

Гигантът в електронната търговия Amazon отбеляза спад на печалбата през третото тримесечие заради по-високите разходи покрай услугата за еднодневна доставка, с която компанията цели да увеличи броя на поръчките. Приходите бяха над очакванията на Уолстрийт, но въпреки това акциите на Amazon потънаха с 9% след края на сесията в САЩ, като изтриха близо 80 млрд. долара от пазарната капитализация на гиганта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    ace1572717518626683 avatar :-|
    Evgeniy Opanasenko

    Собирать все файлы в облаке это довольно таки удобно. Сейчас все полезные сведения стараются собрать в одном месте. Как например отзывы казино с выводом денег на карту <a href="https://otzyvcasino.net/casino-s-vyvodom">https://otzyvcasino.net/casino-s-vyvodom</a> удобно собраны на одном сайте, чтобы реальные игроки казино могли общаться между собой


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK