Nespresso представи своята нова капсула, изработена от 80% рециклиран алуминий
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nespresso представи своята нова капсула, изработена от 80% рециклиран алуминий

Nespresso представи своята нова капсула, изработена от 80% рециклиран алуминий

И в България се рециклират използваните кафе капсули, напомнят от бранда

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
1543 прочитания

Рециклирането на капсули е само част от дългогодишните усилия на Nespresso за устойчиво развитие. До края на 2021 г. компанията се ангажира алуминият, използван в производството на всички капсули, да е 80% рециклиран.

И в България се рециклират използваните кафе капсули, напомнят от бранда. Българските потребители могат да предават използваните си Nespresso капсули в магазините на марката, където започва процесът на рециклиране.

За Nespresso създаването на първокласно кафе и доставянето му до дома или офиса на потребителите се свързва с голяма отговорност и отчетност. Затова компанията започва да измерва въглеродния отпечатък на всяка чаша Nespresso още през 2005 г. Международният производител продължава с редица иновации и стратегически промени в стремежа си да достигне неутрален въглероден отпечатък.

Швейцарската компания, която отвори първия си бутик у нас през 2019 г., споделя за своите постижения в международен план, както и конкретно на българския пазар. Част от усилията й са насочени към това да направи рециклирането лесно за потребителите. "За нас рециклирането е отговорност" - това е един от принципите на марката, която вече години наред търси ефективни решения за управление на устойчив и отговорен бизнес.

От 2017 г. бизнесът на Nespresso е с неутрален въглероден отпечатък, a неотдавна компанията се ангажира да постигне пълна въглеродна неутралност по своята верига на доставки и през целия жизнен цикъл на своите продукти до 2022 г. Една от практиките в тази посока е именно производството и рециклирането на капсулите от алуминий. Този материал на практика може да бъде рециклиран до безкрай. Алуминият запазва съвършено добре аромата и вкуса на кафето. Тази година Nespresso представи своята нова капсула, изработена от 80% рециклиран алуминий, като до края на 2021 г. компанията се ангажира алуминият, използван в производството на всички капсули, да е 80% рециклиран.

Компанията приканва българските потребители да предадат своите употребени Nespresso капсули в бутиците на бранда, където започва процесът на рециклиране. Първата стъпка е отделянето на кафето от капсулата. Кафето се използва за компост, а капсулата бива рециклирана отделно.

Рециклираният алуминий намира много и разнообразни приложения. Така например, Nespresso в сътрудничество с шведската марка Vélosophy създава велосипед, изработен от рециклирани капсули Nespresso. Сътрудничеството има за цел да насърчи потребителите на Nespresso да рециклират, както и да илюстрира потенциала на рециклирания алуминий. Велосипедът е част от усилията на компанията да популяризира своята визия за нов живот за използваните материали и може да бъде видян в бутика на марката на бул. "Ситняково" 48 в София.

Сред инициативите на Nespresso да постигне въглеродна неутралност се включват още: намаляване на въглеродните емисии; засаждането на дървета във и около кафе плантациите, където се произвежда кафе за Nespresso, както и чрез подкрепа и инвестиции във висококачествени компенсиращи проекти. Този ангажимент се основава на повече от 10 години работа, през които Nespresso намали въглеродните си емисии и компенсира останалата част чрез агролесовъдство.

"Климатичните промени са реалност и нашето бъдеще зависи от това да ускорим резултатите от своите усилия за постигане на устойчиво развитие. Ето защо ние засилваме своя ангажимент, като си поставяме за цел до 2022 г. чашата кафе, която ще пият нашите потребители, да е с неутрален въглероден отпечатък - кафе, направено от най-добрите и редки зърна, добити по устойчив начин. Искрено вярвам, че както нашият бизнес, така и кафе индустрията, могат да бъдат световна сила за правене на добро", каза Гийом Льо Кунф, главен изпълнителен директор на Nespresso.

Ангажиментът, поет от Nespresso, в посока постигане на неутрален въглероден отпечатък, е част от дългогодишните усилия за устойчиво развитие: да се запазят изключителни сортове кафе, да се създаде устойчива и регенеративна система за отглеждане на кафе, да се осигури устойчив поминък за фермерите и да се изгради цикличен бизнес.

Планът за постигане на въглероден неутралитет до 2022 г. е одобрен от членовете на "Консултативния съвет за устойчиво развитие на Nespresso" (NSAB). Един от тях е и глобалният посланик на марката - Джордж Клуни. Световно признатият актьор и активист напомни: "Климатичните промени се случват сега, което означава, че всички трябва да поемем отговорност и да действаме бързо. Ясно е, че Nespresso разбира тази спешност и поставя нашата планета и хората в центъра на изборите, които прави. Тези амбиции и визия доведоха до изграждането на ангажимент за устойчивост, в който имах привилегията да участвам през последните седем години. Видях докъде сме стигнали през това време и съм развълнуван да видя доброто, което Nespresso може да направи през следващите 10 години."

Официалните магазини на Nespresso в България се намират в София на бул. "Черни връх" 100 в Paradise Center и бул. "Ситняково" 48 в Сердика Център.

Рециклирането на капсули е само част от дългогодишните усилия на Nespresso за устойчиво развитие. До края на 2021 г. компанията се ангажира алуминият, използван в производството на всички капсули, да е 80% рециклиран.

И в България се рециклират използваните кафе капсули, напомнят от бранда. Българските потребители могат да предават използваните си Nespresso капсули в магазините на марката, където започва процесът на рециклиране.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK