С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 окт 2019, 11:22, 1850 прочитания

The Future of Retail: Роботите вече са тук и променят правилата

Ръководителят на отдел продажби на SoftBank Robotics Europe Джонатан Бойрия ще говори за това как хуманиодите оформят ново преживяване в магазина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Те вече са тук и ще ги виждаме все по-често в магазините, хотелите, аптеките, банките и заведенията за хранене. Те са бързи, умни и работят с изключителна ефективност. Роботите могат да чистят, да подреждат стоки, да сканират щандовете, за да търсят и намират грешки в етикетите, да наблюдават наличностите и да планират доставките, да помагат на купувачите да намерят локацията на търсените стоки, да говорят и да ни забавляват, докато пазаруваме. Хуманоидите притежават интелект и способност да анализират голям обем от информация, различават емоциите ни и демонстрират чувство за хумор.

Ролята им в ритейла ще нараства все повече не само заради възможността да бъдат съкращавани разходи, без това да влияе върху качеството на обслужването, но и защото те предлагат едно ново ниво на преживяване на потребителите.


Революцията на роботите, разбира се, има своите технологични водачи. Когато говорим за хуманоидите, сред лидерите се нарежда компанията SoftBank Robotics, част от японската група SoftBank. През 2012 г. тя придоби френския технологичен производител Aldebaran Robotics, а две години след това представи на пазара първия в света робот, изпитващ емоции. Това е хуманоидът Pepper, който може да разпознава човешки лица, да общува, информира и забавлява хората по един иновативен начин. Силата на Pepper са неговите комуникационни способности, които го правят подходящ асистент за множество индустрии, сред които финансите, здравеопазването, туризмът. Роботът вече е добре познат и в сектора на ритейла. Той направи пазарния си дебют през 2015 г., а до май 2018 г. роботи от серията са били инсталирани в 12 хил. магазина в Европа. Популярността му в Япония е още по-голяма. Там той се ползва не само от бизнеса, но и от хиляди потребители, за които е домашен компаньон.

Запознайте се с Pepper

Pepper говори 21 езика. В магазина той помага на потребителите, давайки богата информация за продуктите и сравнения между тях. Той може да предостави данни за наличностите, специалните предложения и местоположението на стоки в търговския обект. Роботът е изключително приятелски настроен и се възприема лесно от хората, защото предизвиква любопитство и емпатия и е проактивен в разговора с тях.



Хуманоидът събра данни от тях през различни сензори и генерира добавена стойност за ритейлърите.

Pepper ще бъде представен на конференцията The Future of Retail на вестник "Капитал", която ще се проведе на 5 ноември в Sofia Event Center.

Лектор на събитието ще бъде ръководителят на продажбите на SoftBank Robotics в Европа, Близкия изток и Азия Джонатан Бойрия. Той управлява бизнес стратегията на компанията за внедряване на хуманоидни роботи в магазините. От 2016 г. разработва партньорската мрежа на SoftBank Robotics, за да повиши стойността на роботите в ритейла чрез иновативни решения. В рамките на програмата Бойрия ще говори по темата "Как хуманоидните роботи формират преживяването във физическите магазини".
Повече информация за лекторите и програмата на форума The Future of Retail можете да видите на уебсайта на събитието и във фейсбук. Регистрационната форма е достъпна тук.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

На лов за подаръци и награди! На лов за подаръци и награди!

Подгответе се за Коледа и Нова година отрано

21 ное 2019, 535 прочитания

"Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв. "Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв.

Последният голям проект от тригодишната програма е модернизация на завода за санитарна арматура за 22 млн. лв.

20 ное 2019, 1154 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
БТК е оттеглила молбата си КЗК да разследва Apple

Българският телеком е започнал преговори за продажба на iPhone

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10