Fiat Chrysler и PSA, компанията, собственик на Peugeot, официално обявиха, че преговарят за сливане, което може да създаде гигант на стойност 50 млрд. долара. Двете компании излязоха в сряда с отделни изявления, в които признават за преговорите, пише Reuters. Евентуалното сливане на Fiat Chrysler и PSA би довело до компания с по-големи шансове да се справи с технологичните и регулаторните предизвикателства, които стоят пред производителите на автомобили.
Малко преди това Fiat Chrysler водеше разговори с Renault за сливане, което в крайна сметка не се случи. Тогава президентът на Fiat Chrysler Джон Елкан потвърди, че водената от него компания търси и други опции за сливане заради огромните инвестиции, които предстоят на целия сектор: походът към електрифициране, минимални вредни емисии и автономни коли.
Акциите на Fiat Chrysler вдигнаха цената си с 10% в началото на сесията в сряда, докато тези на PSA се повишиха с 6% и достигнаха най-високото си ниво от 11 години насам.
Не е толкова просто
Пред сливането между двете компании стоят редица проблеми. Първият от тях би била политическа: самата Fiat Chrysler е плод на обединение между италианската Fiat и американската Chrysler, докато в PSA дялове имат както френското, така и китайското правителство.
Вторият проблем са анализите и прогнозите, които сочат, че търсенето на автомобили ще претърпи спад точно в момента, в който компаниите имат най-голяма нужда от капитал заради технологичните промени.
Ричард Хилгърт, анализатор в Morningstar, коментира, че общият брой автомобили, които компаниите продават в момента, възлиза на 8.7 млн. на година, което би направило обединението четвъртата по големина фирма в света след Volkswagen, Toyota и Renault-Nissan, които продават по над 10 млн. автомобили годишно.
"Комбинацията между двете компании е логична, предвид конкуренцията на световно ниво, високите капиталови инвестиции, които са нужни, както и новите технологии, които завладяват сектора - от електрифицирането до автономните технологии", коментира той.
Сливането с Peugeot изглежда като втори избор за Fiat Chrysler, която прекара голяма част от първата половина на 2019 г. в преговори с Renault. Сделката щеше да бъде на стойност 35 млрд. долара, но в крайна сметка не се случи. Идеята на Fiat Chrysler за сливане с друга компания идва от Серджо Маркионе, бившия изпълнителен директор на фирмата, който почина през 2018 г.
Fiat Chrysler и PSA, компанията, собственик на Peugeot, официално обявиха, че преговарят за сливане, което може да създаде гигант на стойност 50 млрд. долара. Двете компании излязоха в сряда с отделни изявления, в които признават за преговорите, пише Reuters. Евентуалното сливане на Fiat Chrysler и PSA би довело до компания с по-големи шансове да се справи с технологичните и регулаторните предизвикателства, които стоят пред производителите на автомобили.
Малко преди това Fiat Chrysler водеше разговори с Renault за сливане, което в крайна сметка не се случи. Тогава президентът на Fiat Chrysler Джон Елкан потвърди, че водената от него компания търси и други опции за сливане заради огромните инвестиции, които предстоят на целия сектор: походът към електрифициране, минимални вредни емисии и автономни коли.
1 коментар
Накрая ще е като в комунизма - ще има 1 марка кола, 1 марка хладилник, 1 марка мебели... Антимонополните комисии май не им се работи много-много.