Fiat Chrysler и Peugeot преговарят за сливане
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Fiat Chrysler и Peugeot преговарят за сливане

Акциите и на двете компании се изстреляха нагоре след новините

Fiat Chrysler и Peugeot преговарят за сливане

Двете компании могат да създадат гигант за 50 млрд. долара

2793 прочитания

Акциите и на двете компании се изстреляха нагоре след новините

© Reuters


Fiat Chrysler и PSA, компанията, собственик на Peugeot, официално обявиха, че преговарят за сливане, което може да създаде гигант на стойност 50 млрд. долара. Двете компании излязоха в сряда с отделни изявления, в които признават за преговорите, пише Reuters. Евентуалното сливане на Fiat Chrysler и PSA би довело до компания с по-големи шансове да се справи с технологичните и регулаторните предизвикателства, които стоят пред производителите на автомобили.

Малко преди това Fiat Chrysler водеше разговори с Renault за сливане, което в крайна сметка не се случи. Тогава президентът на Fiat Chrysler Джон Елкан потвърди, че водената от него компания търси и други опции за сливане заради огромните инвестиции, които предстоят на целия сектор: походът към електрифициране, минимални вредни емисии и автономни коли.

Акциите на Fiat Chrysler вдигнаха цената си с 10% в началото на сесията в сряда, докато тези на PSA се повишиха с 6% и достигнаха най-високото си ниво от 11 години насам.

Не е толкова просто

Пред сливането между двете компании стоят редица проблеми. Първият от тях би била политическа: самата Fiat Chrysler е плод на обединение между италианската Fiat и американската Chrysler, докато в PSA дялове имат както френското, така и китайското правителство.

Вторият проблем са анализите и прогнозите, които сочат, че търсенето на автомобили ще претърпи спад точно в момента, в който компаниите имат най-голяма нужда от капитал заради технологичните промени.

Ричард Хилгърт, анализатор в Morningstar, коментира, че общият брой автомобили, които компаниите продават в момента, възлиза на 8.7 млн. на година, което би направило обединението четвъртата по големина фирма в света след Volkswagen, Toyota и Renault-Nissan, които продават по над 10 млн. автомобили годишно.

"Комбинацията между двете компании е логична, предвид конкуренцията на световно ниво, високите капиталови инвестиции, които са нужни, както и новите технологии, които завладяват сектора - от електрифицирането до автономните технологии", коментира той.

Сливането с Peugeot изглежда като втори избор за Fiat Chrysler, която прекара голяма част от първата половина на 2019 г. в преговори с Renault. Сделката щеше да бъде на стойност 35 млрд. долара, но в крайна сметка не се случи. Идеята на Fiat Chrysler за сливане с друга компания идва от Серджо Маркионе, бившия изпълнителен директор на фирмата, който почина през 2018 г.

Fiat Chrysler и PSA, компанията, собственик на Peugeot, официално обявиха, че преговарят за сливане, което може да създаде гигант на стойност 50 млрд. долара. Двете компании излязоха в сряда с отделни изявления, в които признават за преговорите, пише Reuters. Евентуалното сливане на Fiat Chrysler и PSA би довело до компания с по-големи шансове да се справи с технологичните и регулаторните предизвикателства, които стоят пред производителите на автомобили.

Малко преди това Fiat Chrysler водеше разговори с Renault за сливане, което в крайна сметка не се случи. Тогава президентът на Fiat Chrysler Джон Елкан потвърди, че водената от него компания търси и други опции за сливане заради огромните инвестиции, които предстоят на целия сектор: походът към електрифициране, минимални вредни емисии и автономни коли.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Накрая ще е като в комунизма - ще има 1 марка кола, 1 марка хладилник, 1 марка мебели... Антимонополните комисии май не им се работи много-много.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK