С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 30 окт 2019, 12:40, 2368 прочитания

Fiat Chrysler и Peugeot преговарят за сливане

Двете компании могат да създадат гигант за 50 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Fiat Chrysler и PSA, компанията, собственик на Peugeot, официално обявиха, че преговарят за сливане, което може да създаде гигант на стойност 50 млрд. долара. Двете компании излязоха в сряда с отделни изявления, в които признават за преговорите, пише Reuters. Евентуалното сливане на Fiat Chrysler и PSA би довело до компания с по-големи шансове да се справи с технологичните и регулаторните предизвикателства, които стоят пред производителите на автомобили.

Малко преди това Fiat Chrysler водеше разговори с Renault за сливане, което в крайна сметка не се случи. Тогава президентът на Fiat Chrysler Джон Елкан потвърди, че водената от него компания търси и други опции за сливане заради огромните инвестиции, които предстоят на целия сектор: походът към електрифициране, минимални вредни емисии и автономни коли.


Акциите на Fiat Chrysler вдигнаха цената си с 10% в началото на сесията в сряда, докато тези на PSA се повишиха с 6% и достигнаха най-високото си ниво от 11 години насам.


Не е толкова просто

Пред сливането между двете компании стоят редица проблеми. Първият от тях би била политическа: самата Fiat Chrysler е плод на обединение между италианската Fiat и американската Chrysler, докато в PSA дялове имат както френското, така и китайското правителство.



Вторият проблем са анализите и прогнозите, които сочат, че търсенето на автомобили ще претърпи спад точно в момента, в който компаниите имат най-голяма нужда от капитал заради технологичните промени.

Ричард Хилгърт, анализатор в Morningstar, коментира, че общият брой автомобили, които компаниите продават в момента, възлиза на 8.7 млн. на година, което би направило обединението четвъртата по големина фирма в света след Volkswagen, Toyota и Renault-Nissan, които продават по над 10 млн. автомобили годишно.

"Комбинацията между двете компании е логична,
предвид конкуренцията на световно ниво, високите капиталови инвестиции, които са нужни, както и новите технологии, които завладяват сектора – от електрифицирането до автономните технологии", коментира той.

Сливането с Peugeot изглежда като втори избор за Fiat Chrysler, която прекара голяма част от първата половина на 2019 г. в преговори с Renault. Сделката щеше да бъде на стойност 35 млрд. долара, но в крайна сметка не се случи. Идеята на Fiat Chrysler за сливане с друга компания идва от Серджо Маркионе, бившия изпълнителен директор на фирмата, който почина през 2018 г.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За кожата на един гайджин За кожата на един гайджин

Бившият автомагнат Карлос Гон избра да е беглец от японската правосъдна система, но животът му тепърва ще става по-сложен

17 яну 2020, 944 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 838 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 3204 прочитания

17 яну 2020, 2713 прочитания

17 яну 2020, 1972 прочитания

17 яну 2020, 1910 прочитания

17 яну 2020, 1862 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Противоречива обява изкара Spaghetti Kitchen за продажба

Частен съдебен изпълнител организира търг, но собственикът на заведението твърди, че си плаща дълговете към общината

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10