Поевтиняването на алуминия понижи продажбите на "Алкомет"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Поевтиняването на алуминия понижи продажбите на "Алкомет"

Спад от 10% има в производството на домакинско фолио, но обемът на други валцови продукти нараства

Поевтиняването на алуминия понижи продажбите на "Алкомет"

Производството за деветмесечието като цяло остава стабилно, но някои изделия намаляват заради китайския дъмпинг

3087 прочитания

Спад от 10% има в производството на домакинско фолио, но обемът на други валцови продукти нараства

© Алкомет


Шуменският производител на алуминиеви изделия "Алкомет" е понижил приходи си за първите девет месеца на годината. Това става ясно от отчета на публичното дружество за периода. Основната причина за спада е поевтиняването на алуминия с 200 евро/тон, което обаче е намалило и разходите за материали. Производството като цяло е останало стабилно, но от компанията отчитат по-малки обеми на един от основните си продукти - домакинското фолио, в резултат на дъмпингов внос от Китай в Европа.

Производство

Общите данни от отчета показват, че производствените обеми остават почти без промяна през първите девет месеца на 2019 г. спрямо същия период на миналата година. Леко понижение има при продукцията от леярната, докато във валцовото и пресовото производство има малък ръст.

Стабилен се запазва и обемът на продажбите (ръст от 0.6%), като леко се увеличават продажбите на пресови продукти, а намаляват тези на валцови продукти. Общо компанията е продала малко под 51 хил. тона продукция за деветмесечието.

Компанията продължава да увеличава продажбите на по-специални пресови продукти, които са с по-висока добавена стойност, за сметка на обикновените. Макар че стандартните профили остават основната група продукти, те са единствените, които отбелязват спад от близо 4% в количествено изражение. В същото време значително нарастват продажбите на специални, елоксирани и боядисани профили.

При валцовите изделия обаче вече второ поредно тримесечие се усеща ефектът от китайския дъмпингов внос. Макар че компанията увеличава продажбите на продукти като ленти, някои видове фолиа и финсток, спад от 10% има при основния продукт - домакинско фолио, както и при някои други изделия. Според компанията данните показват, че европейските пазари остават незащитени срещу навлизането на китайски продукти на дъмпингови цени.

Близо една четвърт от цялата продукция на завода се изнася в Германия, а други основни пазари са Италия, Испания, Полша и т.н.

Финансови резултати

Балансът на дружеството показва значително (37%) увеличение на машините и оборудването, което е резултат от тригодишната инвестиционна програма за 70 млн. лв., която трябва скоро да приключи и да удвои капацитета на предприятието. Намаляването на несигурността при доставките на алуминий пък е позволило на компанията да понижи материалните си запаси с над 29%. Това от своя страна е довело до намаление на текущото кредитиране с 48%.

Приходите от продажби спадат с близо 5% към края на септември (виж таблицата) заради по-ниската цена на алуминия. По данни на компанията за първите шест месеца на годината суровината се е търгувала за 1606 евро/тон спрямо 1806 евро/тон година по-рано.

Отново заради поевтиняването на метала компанията е понижила и разходите си за материали, които са основно перо, с близо 30 млн. лв. (7%). Увеличение обаче има при разходите за външни услуги и за заплати и осигуровки. В резултат на това компанията намалява нетната си печалбата с над 30% до 8.3 млн. лв.

Шуменският производител на алуминиеви изделия "Алкомет" е понижил приходи си за първите девет месеца на годината. Това става ясно от отчета на публичното дружество за периода. Основната причина за спада е поевтиняването на алуминия с 200 евро/тон, което обаче е намалило и разходите за материали. Производството като цяло е останало стабилно, но от компанията отчитат по-малки обеми на един от основните си продукти - домакинското фолио, в резултат на дъмпингов внос от Китай в Европа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK