С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 31 окт 2019, 11:57, 3854 прочитания

Fiat Chrysler и Peugeot се сливат

Сделката ще създаде четвъртата по големина група в сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сливането оценява новото дружество на 50 млрд. долара.
Италианската автомобилна компания Fiat Chrysler и френската PSA (Peugeot) обявиха, че са постигнали съгласие да се слеят. Така се създава четвъртата по големина компания в сектора, който в момента преминава през процес на сериозна трансформация.

Акционерите на двете групи ще държат по 50% от капитала на новото дружество, чиято централа ще бъде в Холандия. Управителният съвет ще се състои от единайсет членове - петима назначени от Fiat Chrysler, петима - от PSA, а сегашният главен изпълнителен директор на френската група - Карлос Таварес, ще бъде генерален директор.


След обявяването на новината акциите на италианската компания поскъпнаха в началото на търговията в четвъртък с над 10%, а книжата на френската се понижиха с над
9%. Анализаторът от Jefferies Филип Хушоа коментира, че причината за това несъответствие е, че "PSA на практика плаща 32% по-висока цена, за да поеме контрол върху Fiat Chrysler. Дори и така, това е най-логичната и атрактивна комбинация в автомобилния сектор".

Бърза развръзка

Решението за сделката идва само ден след като двете компании официално обявиха, че преговарят. Сливането, което оценява новото дружество на 50 млрд. долара, ще даде по-големи възможности и на двете компании да се справят с технологичните и регулаторни предизвикателства, които стоят пред автомобилните производители.



Идеята на Fiat Chrysler за сливане с друга компания идва от бившия изпълнителен директор на компанията Серджо Маркионе, който почина през 2018 г. По-рано италианският производител, който преди няколко години придоби американската Chrysler, преговаряше да купи и френската Renault. До сделка не се стигна, но тогава президентът на Fiat Chrysler Джон Елкан потвърди, че компанията търси и други опции за сливане заради огромните инвестиции, които предстоят на целия сектор: походът към електрифициране, минимални вредни емисии и автономни коли.

"
В тази бързо променяща се среда, с нови предизвикателства като свързани, електрически и автономни автомобили, обединената компания ще има много повече предимства по отношение на развойната дейност в екосистемата", пише в общото изявление на двете компании.

Четвърти по големина

Ако сделката бъде одобрена и получи разрешение от регулаторите, новата група ще бъде четвъртата по големина в сектора след Volkswagen, Renault-Nissan и Tоyota.

Общият брой автомобили, които компаниите продават в момента, възлиза на 8.7 млн. на година – 4.7 млн. за италианския производител и 3.9 млн. за френския. Първите три групи в сектора пласират годишно по над 10 млн. автомобила. Приходите през миналата година на Fiat Chrysler са били 100 млрд. евро, а на PSA – 74 млрд.

Пред сливането между двете компании стоят пречки. Вчера френското правителство обяви, че следи внимателно сделката, защото е акционер в PSA
, но сигналите поне засега са положителни и френският министър на финансите Брюно льо Мер приветства сделката като важна стъпка към по-висока конкурентоспособност спрямо останалите играчи в индустрията. Франция държи 12% от акциите в PSA и до голяма степен носи и отговорността за проваленото сливане между Fiat Chrysler и Renault, където правителството има 15%. Китай също притежава акции в PSA.

Сделката идва в момент, когато прогнозите са, че търсенето на автомобили ще се понижи, когато компаниите имат най-голяма нужда от капитал заради технологичните промени, което е и основна причина за сливането.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 973 прочитания

Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud 1 Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud

Решението идва след оплакване на ФБР, че шифроването на информация ще попречи на разследвания

22 яну 2020, 1123 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple с добри резултати през тримесечието въпреки по-слабите продажби на iPhone

Представянето отразява общата тенденция при технологичния гигант през последната година за увеличаване на приходите от услуги

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10