С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 31 окт 2019, 11:57, 4029 прочитания

Fiat Chrysler и Peugeot се сливат

Сделката ще създаде четвъртата по големина група в сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сливането оценява новото дружество на 50 млрд. долара.
Италианската автомобилна компания Fiat Chrysler и френската PSA (Peugeot) обявиха, че са постигнали съгласие да се слеят. Така се създава четвъртата по големина компания в сектора, който в момента преминава през процес на сериозна трансформация.

Акционерите на двете групи ще държат по 50% от капитала на новото дружество, чиято централа ще бъде в Холандия. Управителният съвет ще се състои от единайсет членове - петима назначени от Fiat Chrysler, петима - от PSA, а сегашният главен изпълнителен директор на френската група - Карлос Таварес, ще бъде генерален директор.


След обявяването на новината акциите на италианската компания поскъпнаха в началото на търговията в четвъртък с над 10%, а книжата на френската се понижиха с над
9%. Анализаторът от Jefferies Филип Хушоа коментира, че причината за това несъответствие е, че "PSA на практика плаща 32% по-висока цена, за да поеме контрол върху Fiat Chrysler. Дори и така, това е най-логичната и атрактивна комбинация в автомобилния сектор".

Бърза развръзка

Решението за сделката идва само ден след като двете компании официално обявиха, че преговарят. Сливането, което оценява новото дружество на 50 млрд. долара, ще даде по-големи възможности и на двете компании да се справят с технологичните и регулаторни предизвикателства, които стоят пред автомобилните производители.



Идеята на Fiat Chrysler за сливане с друга компания идва от бившия изпълнителен директор на компанията Серджо Маркионе, който почина през 2018 г. По-рано италианският производител, който преди няколко години придоби американската Chrysler, преговаряше да купи и френската Renault. До сделка не се стигна, но тогава президентът на Fiat Chrysler Джон Елкан потвърди, че компанията търси и други опции за сливане заради огромните инвестиции, които предстоят на целия сектор: походът към електрифициране, минимални вредни емисии и автономни коли.

"
В тази бързо променяща се среда, с нови предизвикателства като свързани, електрически и автономни автомобили, обединената компания ще има много повече предимства по отношение на развойната дейност в екосистемата", пише в общото изявление на двете компании.

Четвърти по големина

Ако сделката бъде одобрена и получи разрешение от регулаторите, новата група ще бъде четвъртата по големина в сектора след Volkswagen, Renault-Nissan и Tоyota.

Общият брой автомобили, които компаниите продават в момента, възлиза на 8.7 млн. на година – 4.7 млн. за италианския производител и 3.9 млн. за френския. Първите три групи в сектора пласират годишно по над 10 млн. автомобила. Приходите през миналата година на Fiat Chrysler са били 100 млрд. евро, а на PSA – 74 млрд.

Пред сливането между двете компании стоят пречки. Вчера френското правителство обяви, че следи внимателно сделката, защото е акционер в PSA
, но сигналите поне засега са положителни и френският министър на финансите Брюно льо Мер приветства сделката като важна стъпка към по-висока конкурентоспособност спрямо останалите играчи в индустрията. Франция държи 12% от акциите в PSA и до голяма степен носи и отговорността за проваленото сливане между Fiat Chrysler и Renault, където правителството има 15%. Китай също притежава акции в PSA.

Сделката идва в момент, когато прогнозите са, че търсенето на автомобили ще се понижи, когато компаниите имат най-голяма нужда от капитал заради технологичните промени, което е и основна причина за сливането.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Веригата Lafka затвори 10 Веригата Lafka затвори

На пазара прогнозират, че държавата в лицето на спортния тотализатор или "Български пощи", ще придобие веригата до седмици

22 фев 2020, 10654 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple с добри резултати през тримесечието въпреки по-слабите продажби на iPhone

Представянето отразява общата тенденция при технологичния гигант през последната година за увеличаване на приходите от услуги

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10