// K2: Бизнесът / Компании
Fiat Chrysler и Peugeot се сливат
Сделката ще създаде четвъртата по големина група в сектора
Сливането оценява новото дружество на 50 млрд. долара. |
Акционерите на двете групи ще държат по 50% от капитала на новото дружество, чиято централа ще бъде в Холандия. Управителният съвет ще се състои от единайсет членове - петима назначени от Fiat Chrysler, петима - от PSA, а сегашният главен изпълнителен директор на френската група - Карлос Таварес, ще бъде генерален директор.
Бърза развръзка
Решението за сделката идва само ден след като двете компании официално обявиха, че преговарят. Сливането, което оценява новото дружество на 50 млрд. долара, ще даде по-големи възможности и на двете компании да се справят с технологичните и регулаторни предизвикателства, които стоят пред автомобилните производители.
Идеята на Fiat Chrysler за сливане с друга компания идва от бившия изпълнителен директор на компанията Серджо Маркионе, който почина през 2018 г. По-рано италианският производител, който преди няколко години придоби американската Chrysler, преговаряше да купи и френската Renault. До сделка не се стигна, но тогава президентът на Fiat Chrysler Джон Елкан потвърди, че компанията търси и други опции за сливане заради огромните инвестиции, които предстоят на целия сектор: походът към електрифициране, минимални вредни емисии и автономни коли.
"В тази бързо променяща се среда, с нови предизвикателства като свързани, електрически и автономни автомобили, обединената компания ще има много повече предимства по отношение на развойната дейност в екосистемата", пише в общото изявление на двете компании.
Четвърти по големина
Ако сделката бъде одобрена и получи разрешение от регулаторите, новата група ще бъде четвъртата по големина в сектора след Volkswagen, Renault-Nissan и Tоyota.
Общият брой автомобили, които компаниите продават в момента, възлиза на 8.7 млн. на година – 4.7 млн. за италианския производител и 3.9 млн. за френския. Първите три групи в сектора пласират годишно по над 10 млн. автомобила. Приходите през миналата година на Fiat Chrysler са били 100 млрд. евро, а на PSA – 74 млрд.
Пред сливането между двете компании стоят пречки. Вчера френското правителство обяви, че следи внимателно сделката, защото е акционер в PSA, но сигналите поне засега са положителни и френският министър на финансите Брюно льо Мер приветства сделката като важна стъпка към по-висока конкурентоспособност спрямо останалите играчи в индустрията. Франция държи 12% от акциите в PSA и до голяма степен носи и отговорността за проваленото сливане между Fiat Chrysler и Renault, където правителството има 15%. Китай също притежава акции в PSA.
Сделката идва в момент, когато прогнозите са, че търсенето на автомобили ще се понижи, когато компаниите имат най-голяма нужда от капитал заради технологичните промени, което е и основна причина за сливането.
Още по темата
Nissan очаква най-ниска печалба от 11 години
Японската автомобилна компания отчете 70% срив на оперативния си финансов резултат за тримесечието
14 ное 2019Fiat Chrysler и PSA Peugeot Citroen ще се слеят. Така ще са по-силни, но ще отсъстват от топ пазара в Китай
8 ное 2019Германия планира да увеличи с 50% субсидиите за купуване на електрически автомобили
Амбицията на Берлин е до 2030 г. по пътищата в страната да има 10 млн. такива коли
5 ное 2019Разумна инвестиция с дългосрочен ефект
Комплексът OKOL Lake Park предлага всички удобства за модерен живот, работа и отдих в близост до природата
от Дневник,4 ное 2019Fiat Chrysler и Peugeot преговарят за сливане
Двете компании могат да създадат гигант за 50 млрд. долара
30 окт 2019Renault отстрани главния си изпълнителен директор Тиери Болоре
Мениджърът напуска управлението, след като не успя да заздрави отношенията с Nissan след ареста на Карлос Гон миналата есен
12 окт 2019
Община Велико Търново създава платформа за електронна търговия, която да улеснява предлагането на занаятчийска и земеделска продукция от двете страни на Дунав
14 дек 2019, 900 прочитания

Сделката е част от стратегията за преструктуриране на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер
14 дек 2019, 1292 прочитания
14 дек 2019, 10505 прочитания
14 дек 2019, 1265 прочитания
14 дек 2019, 1205 прочитания
14 дек 2019, 993 прочитания
14 дек 2019, 966 прочитания
Представянето отразява общата тенденция при технологичния гигант през последната година за увеличаване на приходите от услуги