С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 ное 2019, 11:05, 2217 прочитания

Google купува Fitbit за 2.1 млрд. долара

Технологичният гигант навлиза и в сферата на умните тракери и часовници

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският технологичен гигант Google ще купи производителя на умни гривни Fitbit срещу 2.1 млрд. долара. Fitbit обяви, че в петък е получила оферта, която оценява фирмата с 20% над борсовата оценка. Сама по себе си цената на Fitbit на борсата към този момент с 40% по-висока, отколкото беше преди медиите да публикуват информация, че Google преговаря за придобиването ѝ, съобщава Reuters.

Fitbit е производител на популярните фитнес тракери и умни часовници и ще запълни една от празнините в технологичното портфолио на Google. През последните години гигантът от Силициевата долина се опитва да диверсифицира източниците си на приходи, като залага на все повече хардуер: от лаптопи и умни колони до смартфоните Pixel. С придобиването на Fitbit Google ще навлезе и на пазарната ниша на умните часовници, където вече от години са нейните конкуренти в смартфон сектора Samsung и Apple.



По-рано през годината Google обяви, че ще закупи технологията за умни часовници на Fossil, срещу 40 млн. долара.

Данни, регулации и цикълът на иновацията

Изпълнителният директор на хардуерното звено на Google Рик Остерло коментира веднага след сделката в пост в блога на компанията, че придобивката ще помогне на фирмата да развие своята операционна система за умни часовници Wear OS. "Ще работим в близост с експертите на Fitbit, за да можем да вкараме в устройствата най-добрият изкуствен интелект, софтуер и хардуер, чрез които да създадем иновации, които да помогнат на дори повече хора по света", написа той.



Според Google компанията няма да използва данните, които ще събира от гривните и часовниците на Fitbit за насочване на реклами. Това обещание изглежда директно насочено към предстоящото убеждаване на регулаторите, които
имат проблем както с масовото събиране на данни от страна на Google, така и с изкупуването на по-малки компании, по който начин според правителствените агенции се спира цикъла на иновацията.

Дори в момента Google, заедно с Facebook, Amazon и Apple, са под разследване дали представляват монопол в
технологичния сектор. Едно от неофициалните към този момент обвинения е, че гигантите "задушават иновациите", като изкупуват всички фирми, които имат възможност да пораснат, преди да са го направили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои са иновативните предприятия на 2019 г. Кои са иновативните предприятия на 2019 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година

5 дек 2019, 1469 прочитания

Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП 3 Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП

Общите приходи на компаниите в сектора за 2018 г. са 3 млрд. лв., а заетите са общо 33 хил. души

5 дек 2019, 1474 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Altria отписа 4.5 млрд. долара от инвестицията си в Juul

Причината за това е увеличаващият се натиск от страна на регулаторите заради ефектите върху здравето от електронните устройства

Още от Капитал
Има ли спасение за "Топлофикация София"

Общинското дружество е в критично състояние, но ръководството му твърди, че има въможноти за стабилизиране

За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

Ново място: Little Bird Place

Галерията е посветена на взаимовръзките между природата и изкуството

Army of K-Lovers

След като покори света, корейската поп музика печели все повече фенове и в България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10