McDonald's уволни изпълнителния директор заради връзка със служител

Компанията губи стратегическия си мениджър, който успешно я преструктурира

Стойността на акциите на компанията е нараснала почти двойно, откакто Истърбрук стана главен изпълнителен директор през 2015 г.
Стойността на акциите на компанията е нараснала почти двойно, откакто Истърбрук стана главен изпълнителен директор през 2015 г.    ©  Reuters
Стойността на акциите на компанията е нараснала почти двойно, откакто Истърбрук стана главен изпълнителен директор през 2015 г.
Стойността на акциите на компанията е нараснала почти двойно, откакто Истърбрук стана главен изпълнителен директор през 2015 г.    ©  Reuters

Американската верига за бързо хранене McDonald’s уволни главния си изпълнителен директор Стив Истърбрук, защото е имал връзка със служител на компанията. Така компанията губи стратегическия си мениджър, който успя да възстанови продажбите на част от продуктите и започна трансформация към доставки и онлайн поръчки, съобщава Bloomberg.

Романтична връзка

Бордът на директорите е гласувал за отстраняването на 52-годишния Стив Истърбрук, след като е разследвал връзката му, която нарушава политиките на компанията. Политиките на McDonald’s не позволяват на главните изпълнителни директори да имат връзки с никого в компанията. Временно ръководството на компанията се поема от Крис Кемпчински, който ръководи операциите на фирмата в САЩ.

"Това беше грешка. Като се имат предвид ценностите на компанията, съм съгласен с борда, че за мен е време да се оттегля", казва в имейл до служителите Истърбрук.

Промяната

Истърбрук положи значителни усилия да промени компанията – той се насочи към новото поколение, които използват мобилни приложения за доставки и плащат онлайн. Стратегията му дава резултат, а продажбите в търговските обекти, отворени от поне година, се възстановиха от спада си с предлагането на целодневна закуска. Стойността на акциите е нараснала почти двойно, откакто Истърбрук стана главен изпълнителен директор през 2015 г., а в петък пазарната капитализация е била 147.3 млрд. долара.

В края на септември веригата обяви, че ще тества и веганските бургери на Beyond Meat в Северна Америка. Това ще стане първо в 28 обекта в Канада в продължение на 12 седмици. По този начин веригата се присъедини към свои конкуренти като Tim Hortons, KFC и Dunkin' Donuts, които вече предлагат продукти на Beyond Burger. McDonald's също продава вегански бургери в Германия и Израел, където обаче ги произвежда Nestle.

По-рано през годината компанията купи израелския стартъп за изкуствен интелект Dynamic Yield, за да може да предлага на клиентите си менюта, изготвени на базата на данни. Технологията може автоматично да промени менютата в зависимост от това какви са атмосферните условия, коя част от деня е и какъв е трафикът. Повечето заведения на веригата в САЩ са от типа, при който клиентът може да не напуска колата си при покупката, и точно в такива заведения тя пусна първо технологията.