С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 ное 2019, 13:45, 1342 прочитания

Facebook отбелязва почти 30% ръст на приходите през третото тримесечие

Потребителите на мрежата се увеличават, но с тях и разходите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Социалният гигант Facebook отбеляза силни резултати за третото тримесечие. Приходите на фирмата са нараснали с 29% на годишна база до 17.65 млрд. долара, а печалбата е достигнала 6.1 млрд. долара. По-впечатляващите числа обаче са при броя на активните потребители на мрежата: 2.8 млрд. души всеки месец и 1.62 млрд. души всеки ден. Притеснения биха могли да дойдат от растящите разходи на фирмата, които през това тримесечие достигат 10.5 млрд. долара, и според ръководството ще достигнат общо 46 до 48 млрд. долара за цялата 2019 г. - 55% увеличение спрямо миналата година.

Акциите на компанията повишиха цената си с 5% след излизането на доклада, като в момента те са близо до историческия си връх, постигнат през лятото на 2018 г. Facebook успя малко по малко да си върне голяма част от вярата и на инвеститорите, и на потребителите, след няколко поредни скандала около изтичането на лични данни от мрежата, рекламната политика и контрола на съдържанието.


В името на рекламите

През миналата седмица Twitter, основен конкурент на Facebook на някои пазари като САЩ, обяви, че ще спре да пуска политически реклами в мрежата си. От Facebook обаче ще продължат да публикуват такива, дори когато в тях се съдържат неверни или залъгващи твърдения. Точно това е и една от причините за напрежението върху Facebook, Google и Twitter, които са обвинявани в непряка намеса в американските избори за президент през 2016 г.

Малко след обявяването на резултатите Марк Зукърбърг, изпълнителният директор на Facebook, коментира пред инвеститори и анализатори, че решението на компанията да продължи да публикува политически реклами е свързано с желанието на фирмата да не заема страна и да не регулира политическото слово. Според Facebook политическите реклами отговарят само за 0.5% от приходите на компанията и причината за оставянето им не е финансова. Фирмата потвърди, че вътре в нея има недоволство от страна на служителите заради политическите реклами.



"Очаквам това да бъде трудна година", коментира Зукърбърг относно 2020 г., когато отново ще има избори за президент в САЩ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

На лов за подаръци и награди! На лов за подаръци и награди!

Подгответе се за Коледа и Нова година отрано

21 ное 2019, 507 прочитания

"Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв. "Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв.

Последният голям проект от тригодишната програма е модернизация на завода за санитарна арматура за 22 млн. лв.

20 ное 2019, 1084 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мирослав Вичев: БОРИКА ще предлага платежни услуги за фирми и граждани

Чрез новата услуга InfoPay ще може да се правят безкартови плащания, разказва главният изпълнителен директор на компанията пред "Капитал"

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10