Facebook отбелязва почти 30% ръст на приходите през третото тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook отбелязва почти 30% ръст на приходите през третото тримесечие

Reuters

Facebook отбелязва почти 30% ръст на приходите през третото тримесечие

Потребителите на мрежата се увеличават, но с тях и разходите

Йоан Запрянов
1855 прочитания

Reuters

© Reuters


Социалният гигант Facebook отбеляза силни резултати за третото тримесечие. Приходите на фирмата са нараснали с 29% на годишна база до 17.65 млрд. долара, а печалбата е достигнала 6.1 млрд. долара. По-впечатляващите числа обаче са при броя на активните потребители на мрежата: 2.8 млрд. души всеки месец и 1.62 млрд. души всеки ден. Притеснения биха могли да дойдат от растящите разходи на фирмата, които през това тримесечие достигат 10.5 млрд. долара, и според ръководството ще достигнат общо 46 до 48 млрд. долара за цялата 2019 г. - 55% увеличение спрямо миналата година.

Акциите на компанията повишиха цената си с 5% след излизането на доклада, като в момента те са близо до историческия си връх, постигнат през лятото на 2018 г. Facebook успя малко по малко да си върне голяма част от вярата и на инвеститорите, и на потребителите, след няколко поредни скандала около изтичането на лични данни от мрежата, рекламната политика и контрола на съдържанието.

В името на рекламите

През миналата седмица Twitter, основен конкурент на Facebook на някои пазари като САЩ, обяви, че ще спре да пуска политически реклами в мрежата си. От Facebook обаче ще продължат да публикуват такива, дори когато в тях се съдържат неверни или залъгващи твърдения. Точно това е и една от причините за напрежението върху Facebook, Google и Twitter, които са обвинявани в непряка намеса в американските избори за президент през 2016 г.

Малко след обявяването на резултатите Марк Зукърбърг, изпълнителният директор на Facebook, коментира пред инвеститори и анализатори, че решението на компанията да продължи да публикува политически реклами е свързано с желанието на фирмата да не заема страна и да не регулира политическото слово. Според Facebook политическите реклами отговарят само за 0.5% от приходите на компанията и причината за оставянето им не е финансова. Фирмата потвърди, че вътре в нея има недоволство от страна на служителите заради политическите реклами.

"Очаквам това да бъде трудна година", коментира Зукърбърг относно 2020 г., когато отново ще има избори за президент в САЩ.

Социалният гигант Facebook отбеляза силни резултати за третото тримесечие. Приходите на фирмата са нараснали с 29% на годишна база до 17.65 млрд. долара, а печалбата е достигнала 6.1 млрд. долара. По-впечатляващите числа обаче са при броя на активните потребители на мрежата: 2.8 млрд. души всеки месец и 1.62 млрд. души всеки ден. Притеснения биха могли да дойдат от растящите разходи на фирмата, които през това тримесечие достигат 10.5 млрд. долара, и според ръководството ще достигнат общо 46 до 48 млрд. долара за цялата 2019 г. - 55% увеличение спрямо миналата година.

Акциите на компанията повишиха цената си с 5% след излизането на доклада, като в момента те са близо до историческия си връх, постигнат през лятото на 2018 г. Facebook успя малко по малко да си върне голяма част от вярата и на инвеститорите, и на потребителите, след няколко поредни скандала около изтичането на лични данни от мрежата, рекламната политика и контрола на съдържанието.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK