Как Илън Мъск изгради завод в Китай за 168 дни

Model 3 ще бъде първият автомобил, произведен в изцяло чуждестранно предприятие в страната

Създателят и главен изпълнителен директор на Tesla Илън Мъск засега постига успехи в Китай
Създателят и главен изпълнителен директор на Tesla Илън Мъск засега постига успехи в Китай
Създателят и главен изпълнителен директор на Tesla Илън Мъск засега постига успехи в Китай    ©  Reuters
Създателят и главен изпълнителен директор на Tesla Илън Мъск засега постига успехи в Китай    ©  Reuters

Пекин разреши на компанията на Мъск да не плаща данъка от 10% върху продажбата на автомобили.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    emil_ avatar :-|
    emil
    • - 4

    "Мъск уверява, че заводът в Шанхай ще произвежда поне хиляда коли седмично до края на тази година. Tesla от месеци се опитва да постигне същото представяне в САЩ, но резултатите са противоречиви"

    1000 автомобила седмично е нищо по стандартите на световната автомобилна промишленост. Дори заводът на Тесла във Фримонт достигна 6000 на седмица.

    Нередност?
  • 2
    adon avatar :-|
    RUSE
    • - 7
    • + 3

    Поредният самоубиец повярвал във възможностите да спечели в Китай. Сега всичките западни технологии и достижения ще му бъдат копирани от местните компании, ще бъдат построени копия на неговите заводи и обучените от него работници под строй ще се изнесът в клонираните китайски фабрики. С такива равносметки преди него излязоха огромно количество западни предприемачи, които се опитваха да се справят с дъмпинга на китайските бракоделци яко стимулиран от Китай и Русия, и тяхната завоевателна имперска философия.

    Нередност?
  • 3
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor
    • + 4

    До коментар [#1] от "emil":

    1000 автомобила в началото. След няма и една година от първата копка...

    Нередност?
  • 4
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#2] от "RUSE":

    Колко човека ще си купят "нещо, което прилича на Тесла", вместо истинска Тесла.

    Нередност?
  • 5
    emil_ avatar :-|
    emil
    • + 5

    До коментар [#3] от "tie_interceptor":

    Става дума за втората част от цитата - "Tesla от месеци се опитва да постигне същото представяне в САЩ, но резултатите са противоречиви". Имах предвид че да пишат че се опитвали да посигнат същото представяне (1000) при положение че там вече правят по 6000 е нелепо.

    Нередност?
  • 6
    xyha avatar :-P
    xyha
    • - 4

    До коментар [#2] от "RUSE":

    Ако съм китаец ще ви кажа , че вие започнахте - хартията , барута , нефта , чая . Бизнеса е война и там няма нечестно .

    Нередност?
  • 7
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 3
    • + 4

    Първо - браво на Тесла и Мъск. Южноафриканецът доказа, че освен голям визионер е и добър мениджър. С един удар се предпази от търговската война, пласира се на огромен пазар с уклонност към луксозните стоки и приближи производството до азиатските си клиенти.

    Китай със своя прогрес показва, че не само застига, но и надминава технологично западните държави. Хубавото да си догонващ е, че директно можеш да внесеш от най-новите тенденции. Китай освен това са единствената суперсила с голям нефтен дефицит. Възможността да се придвижват масово на ток им създава голямо ниво на сигурност в условия на международно напрежение.

    Нередност?
  • 8
    buran007 avatar :-|
    buran007
    • + 2


    До коментар [#] от "
    RUSE
    ":

    РъБъ експертите от Руси са яката работа

    Нередност?
Нов коментар