С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 5 ное 2019, 12:55, 5909 прочитания

Как Илън Мъск изгради завод в Китай за 168 дни

Model 3 ще бъде първият автомобил, произведен в изцяло чуждестранно предприятие в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пекин разреши на компанията на Мъск да не плаща данъка от 10% върху продажбата на автомобили.
Въпреки сложните отношения между САЩ и Китай Илън Мъск успя да построи завод на Tesla в Китай за рекордно кратко време. Освен това създателят на компанията се договори с властите в страната за отстъпки, на които само местните компании може да се надяват, пише Bloomberg.

Срок – спазен


В края на 2019 г. първият Model 3 на Tesla, сглобен в Китай, ще слезе от монтажната линия на завода в Шанхай. Изглежда, че това ще бъде един от редките случаи, когато изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск успява да спази амбициозния срок, който си е поставил.

Мъск прекара последната година като във военно положение. Той спори с представители на Американската комисия по ценни книжа и борси (поради прекалено активната употреба на Twitter) или с британски водолаз (когото Мъск незаслужено обвини в педофилия).

Предприемачът се справи далеч по-успешно в Шанхай. През октомври държавната електропреносна компания на Китай изгради първия електропровод към новия завод. Китайската информационна агенция "Синхуа" съобщи, че на Tesla са били необходими само 168 дни (или под шест месеца) от получаване на разрешения за строеж до осигуряване на електричество за напълно новия й завод. "Дори по стандартите на Китай това е много бързо", каза Айвън Су, анализатор от Morningstar.



Мъск уверява, че заводът в Шанхай ще произвежда поне хиляда коли седмично до края на тази година. Tesla от месеци се опитва да постигне същото представяне в САЩ, но резултатите са противоречиви.

Защо Китай

Компанията с основание обърна поглед към Китай. Въпреки митата от 25% страната остава вторият по големина пазар на Tesla, изоставайки само от САЩ, но пред Норвегия и Холандия. Но в САЩ периодът на държавната подкрепа и по-ниските данъци при покупка на автомобилите на Tesla приключва, което означава, че интересът към тях вероятно постепенно ще намалее. Китай прие закони, които повишиха цената на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Това стимулира търсенето на електрически автомобили още повече.

Друг важен елемент от производството в Китай е, че по този начин Tesla няма да рискува спиране на развитието си в Китай заради търговската война между нея и САЩ, защото продуктите ще бъдат изцяло произведени в страната.

Според Центъра за изследване на слънчевата енергия и водорода в Баден-Вюртемберг продажбите на електрически превозни средства и хибридни автомобили в Китай са достигнали 1.2 млн. през 2018 г. - повече от половината от всички електрически превозни средства, продадени в света през последната година.

Изграждането на фабриката в Китай ще позволи на Tesla да намали транспортните разходи и да избегне вносни мита. Началната цена за седан, произведен в Китай, който ще се продава само на местния пазар, е 328 хил. юана (46.7 хил. долара). Така елитна американска марка ще може да се конкурира дори с производители на евтини китайски автомобили като BAIC Motor Corp. и BYD, предлагайки седани на цена от около 200 хил. юана.

Model 3 ще бъде и първият автомобил, произведен в изцяло чуждестранно предприятие в Китай. В момента страната задължава всяка чужда автомобилна компания да направи смесено дружество с местен партньор, за да развива бизнес в страната. Комунистическата партия обаче предвижда това правило постепенно да отпадне и Tesla е първата голяма американска компания, за която пазарът се отваря без условия за сътрудничество.

Пробивът на Tesla e пример за сътрудничество между САЩ и Китай в разгара на търговската война между тях.

В последно време Мъск често посещава Китай. През август той беше в Шанхай, след което се срещна с членове на правителството (включително министъра на транспорта) в Пекин. Скоро след това китайските власти разрешиха на компанията на Мъск да не плаща данъка от 10% върху продажбата на автомобили. Преди това такова изключение беше направено само за електромобилите, произведени от китайски компании.

Флиртовете на Мъск с Китай го поставят в доста деликатно положение от политическа гледна точка. Особено когато Google и NBA вече бяха критикувани за подобно сътрудничество. Може би затова лидерът на Tesla, който никога не се притеснява да напише нещо неудобно в Twitter, е много сдържан, когато става дума за впечатления от Китай. Но каквато и да е стратегията на Мъск, изглежда, работи.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв. "Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв.

Последният голям проект от тригодишната програма е модернизация на завода за санитарна арматура за 22 млн. лв.

20 ное 2019, 336 прочитания

EasyJet ще стане първата въглеродно неутрална авиокомпания 1 EasyJet ще стане първата въглеродно неутрална авиокомпания

Нискотарифният превозвач ще си партнира с Airbus за разработването на хибриден самолет

20 ное 2019, 799 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Предимствата на телевизор с Android

Навигирате, зареждате приложения и възпроизвеждате видео бързо и интуитивно

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10