🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Китайският доминатор при батериите за електрически автомобили

Пекин оказа натиск на чуждестранните производители да използват батерии, произведени в страната

Едно от предприятията на CATL, което се намира в китайската провинция Джъдзян
Едно от предприятията на CATL, което се намира в китайската провинция Джъдзян
Едно от предприятията на CATL, което се намира в китайската провинция Джъдзян    ©  Reuters
Едно от предприятията на CATL, което се намира в китайската провинция Джъдзян    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

CATL е единствената компания, която може да произвежда батерии в необходимите количества за Китай.

Китай представлява най-големият пазар на електрически автомобили в света и като такъв преди няколко години започна да упражнява натиск върху чуждестранните производители на коли да използват местно произведени батерии. Така една малко известна китайска компания се превърна в най-големия производител на батерии за електрически превозни средства в света, пише Wall Street Journal. Причината за това е, че Contemporary Amperex Technology(CATL) беше единствената, която може да произвежда такива в необходимите количества.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tbs59625460 avatar :-?
    HTA Ltd.

    За мен новината е малко разочароваща, поредното извиване на ръце от Пекин. Обаче... и ножа, и сиренето са в тях, световния автомобилен бизнес няма как да не се съобрази с наложените условия, ако иска да играе на местния пазар...

    Нередност?
Нов коментар