Класация на компаниите, приобщаващи ЛГБТ служители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Класация на компаниите, приобщаващи ЛГБТ служители

Константин Кунев и Иван Димов от Single Step

Класация на компаниите, приобщаващи ЛГБТ служители

Индекс ще представи фирмите в България с добри практики към хората от общността

5672 прочитания

Константин Кунев и Иван Димов от Single Step

© Надежда Чипева


Две години след откриването на неправителствената организация в помощ на ЛГБТ младежи (лесбийки, гей, бисексуални, трансджендър) Single Step екипът се обръща към големи компании на пазара с политики в посока корпоративно приобщаване на хора от общността. Основателят на организацията Иван Димов и HR специалистът Константин Кунев разработват авторски ЛГБТ корпоративен индекс, който цели да класира бизнесите с добри практики. В допълнение екипът ще предлага и консултации на тези компании, които имат желание да подобрят представянето си.

От приемственост до успешен бизнес

През март като доброволец във фондацията Кунев започва работа по проекта VentureOUT. Целта му е чрез индивидуални консултации да помогне на хора от общността да си намерят работа в подходяща за тях компания. "Срещнах се с хора с различни проблеми, но по време на разговорите един от най-важните въпроси оставаше каква ще бъде работната среда и обстановка в компанията, така че да могат открито да бъдат себе си", разказва той.

Така от Single Step решават да насочат усилията си и в посока работа с компаниите за приобщаване на ЛГБТ хора. Необходимостта от подобна инициатива се потвърждава и от последното проучване на "Евробарометър", според което 49% от българите се чувстват некомфортно, ако всекидневно работят с гей, лесбийка или бисексуален човек. Освен че това е най-високият процент сред държавите - членки на ЕС, през последните години той се е увеличил.

"Ако усещаш различно отношение, не можеш да бъдеш себе си на работното място, спада продуктивността ти, от което страда бизнесът на фирмата", категоричен е Димов. Така от фондацията започват работа по изготвянето на корпоративен индекс за това доколко големите компании успяват да приобщят служители от общността. По думите на Димов своеобразната класация ще представи добрите примери на пазара и ще служи за ориентир на търсещите си работа.

Методология на класацията

Класацията е насочена както към големи компании, така и към стартъпи на българския пазар. Те могат да се включат в индекса, като попълнят формата за записване на сайта на Single Step. След това ще получат въпросник, на базата на който ще се определи и индексът им. Основателят на фондацията разказва, че някои от включените въпроси са дали имат конкретни политики за привличане на ЛГБТ хора, провеждат ли вътрешни обучения, имат ли канал за подаване на сигнали при тормоз. Индексът ще се изготвя още на база брой служители, сектор и др.

Целта на екипa е класацията да бъде готова следващата година, като броят на компаниите в нея ще зависи от записалите се на сайта. "Така фирмите могат да бъдат конкурентоспособни на пазара, защото при две идентични компании служителят ще избере тази, която може да го приобщи", коментира Константин Кунев. Фирмите, които искат да подобрят представянето си, ще могат да се обърнат към Single Step за консултации. През годините фондацията е работила с компании като VMware, HPE и Financial Times.

Подобни проучвания има правени в САЩ и някои европейски държави, като по думите на Димов българският екип ще използва тези части от методологията им, които са подходящи за нашия пазар. "Крайната ни цел е хората да оценяват на база уменията им, а не на база външен вид, сексуална ориентация или семеен статус", казват в заключение от фондацията.

Две години Single Step

Single Step е основана през декември 2016 г. от Иван Димов, който преди това дълги години работи като инвестиционен банкер и инвеститор в САЩ, Австралия и Аржентина. Фондацията разполага с гореща линия и онлайн чат, където младежи от общността, родителите и приятелите им да получават информация и подкрепа. Екипът работи с мрежа от психолози в 10 града в България, като до момента имат проведени над хиляда онлайн разговора.

През март като част от Single Step започва и програмата VentureOUT, която цели да помогне на младежите от ЛГБТ общността с кариерното им развитие. През програмата са преминали 33 човека, от които 17 са намерили работа, а 8 са продължили обучението си с цел да натрупат допълнителни умения.

Две години след откриването на неправителствената организация в помощ на ЛГБТ младежи (лесбийки, гей, бисексуални, трансджендър) Single Step екипът се обръща към големи компании на пазара с политики в посока корпоративно приобщаване на хора от общността. Основателят на организацията Иван Димов и HR специалистът Константин Кунев разработват авторски ЛГБТ корпоративен индекс, който цели да класира бизнесите с добри практики. В допълнение екипът ще предлага и консултации на тези компании, които имат желание да подобрят представянето си.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    netfocom avatar :-|
    ironhorse

    Хахахха,
    ма дайте списъка на тези компании, защо така ги криете, А ?
    Няма такива компании, а е поредната статия, за да заслужите поредния грант ...

  • 2
    balkantourist avatar :-|
    balkantourist

    Дайте списъка за да знаем къде да не кандидатстване за работа!

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Хубаво е да има такъв списък. Ще знам къде да не работя.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK