Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации.
- Предприятието на Nexans в Плевен и поддоставчикът му в Карлово затвориха, "Аркомат" в Казанлък и Карлово също търси нови клиенти и продукти, "Зенон БГ" в Търговище фалира, а Yazaki свива персонал.
- В България няма хора и заплатите са високи, обобщава собственик на фабрика.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
Как окомплектоването на кабели да е рентабилно, като колонизаторите изнасят от страната ни медни суровини, преработват ги там с машини и ги връщат под формата на тел или кабели, които сръчните ни роми да "окомплектоват" за 500 лева на месец? Обират каймака по веригата, а за България остава евтиният ръчен труд на ишлеме с много ниска добавена стойност. За затвор са всички управлявали през Прехода, допуснали тоя престъпно-неизгоден за страната ни икономически модел.
Ако вместо да се изнася анодна и катодна мед, се превръщаше в кабели и др. продукция тук в България, това щеше да свали себестойността и на много съпътстващи производства и да осигури рентабилност при по-високи заплати.
Това което разбрах, е че заплатите в страната се покачват. Нека да се изнасят кабелите, стига заплатите на работещите бедни да растат. Лека полека мизерията трябва да намалее
До коментар [#2] от "GMO VACCINES CHEMICALS":
Лека полека, след 4 века, заплатите на работещите бедни ще растат. А като се изнесат кабелите, или някои други, кой ще плаща заплатите. ГЕРБ младежи палят гуми и съсипват икономиката на България. А като няма икономика няма кой да плаща заплати. Има само Терминали.
До коментар [#3] от "Uprsport":
2017/04/belgio-circa-1900.jpg
може да не ти се вярва, но ако няма комунизъм, това е възможно,
ето ти снимка на италиански миньори в Белгия от преди век
http://appalachianmagazine.com/wp-content/uploads/
Противоречива новина. Ако можехме да привлечем работници от чужбина, можеше да задържим предприятията, които си тръгват. От демографска и данъчна гледна точка щеше да е добре.
Въпреки това смятам, че положителните ефекти за повече.
Първо - заплатите растат, което безспорно е положително. Повечето от тези заводи плащат над минималната заплата, тоест хората вече търсят масово стандарт над минималния.
Освен това половината компании ще се пренасочат към производство с по-висока добавена стойност, до колкото може да се съди от статията. Това ще доведе до по-високи заплати и по-големи приходи. Ще се освободят няколко хиляди човека - точно когато търсенето за тях ще е високо. Те ще трябва да се научат да работят в по-сложни поточни линии, което е увеличение на квалификацията.
Като цяло - без кабели и без тениски икономиката ни няма да се срине. Дано инвестициите да продължават да растат по сложност на продукцията и тежест на производителя.
До коментар [#3] от "Uprsport":
Ако сме обективни, трябва да кажем 2 неща - най-големите производители никъде не си тръгват, защото не произвеждат на ишлеме, а директно за автомобилостроителя. Половината от "тръгващите" също не си тръгват, защото се пренастройват за друга дейност. Всичко на всичко, за момента приключват дейност 1-2 фирми. Няма повод за притеснение. Важното е икономиката и производството да се развиват.
Само можем да се радваме че си тръгват фирми, даващи космическите заплати от 650 лв....
До коментар [#5] от "Георги Георгиев":
"Ако можехме да привлечем работници от чужбина, можеше да задържим предприятията, които си тръгват. От демографска и данъчна гледна точка щеше да е добре."
Хайде моля, по-добре да ни е зле, отколкото да привлечем мароканци, готови да работят за космическите заплати от 650 лева. Каква демографска гледна точка говориш - като тръгнат децата ти на училище с мароканчетата, както е в Париж и Брюксел, та да се чудиш в кое частно училище да ги запишеш?
Стига само за пари.... колко от вас обърнаха внимание на този текст:
" а за нас добри означава работници, които идват всеки ден на работа."
Това е истината... представете с завод на фолксваген и всеки ден да липсавт 10% от работниците!!!!
Трябва болничните да се намалят до 10 за година. Ако искаш си правиш застраховка която да ти покрива останалите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход