Tetra Pak: Над 60 години иновации
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tetra Pak: Над 60 години иновации

Tetra Pak: Над 60 години иновации

Каталина Сиритеану - маркетинг директор, за новостите при устойчивите опаковки и присъствието на компанията на българския пазар

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
2620 прочитания

Водещата световна компания за преработка на храни и опаковъчни решения - шведската Tetra Pak, предизвиква истинска революция в световната индустрия на хранителните опаковки през 50-те години на миналия век с изобретяването на асептичната картонена опаковка, която прави възможно за първи път разпространението и съхранението на течни хранителни продукти без охлаждане. Оттогава Tetra Pak продължава да се разраства и да въвежда иновации, предлагайки много повече от опаковъчно оборудване за течни хранителни продукти. Днес компанията вече разполага с технологии за обработка и опаковане на широка гама от продукти в повече от 160 страни, включително България – от мляко и сладолед, през зеленчуци до храна за домашни любимци. Поредното сътрудничество на Tetra Pak в България беше с "Бест Фрутс 17" ЕАД и доведе до представянето на първата негазирана овкусена вода на българския пазар: "Florina Вода", в картонена опаковка – 250-милилитровата Tetra Brik® Aseptic.

Каталина Сиритеану, Маркетинг директор на Tetra Pak

"Бест Фрутс 17" ЕАД наскоро представи нов за българския пазар продукт: първата негазирана овкусена вода в картонена опаковка Tetra Pak. Разкажете ни повече за това представяне и за партньорството си с "Бест Фрутс 17" ЕАД.

- В основата на това, което правим, е изграждането на силни партньорства и съвместната работа с нашите клиентите, за да отговорим на потребителските нужди и тенденции. Брандът "Флорина" е наш ценен партньор повече от 20 години и за нас беше удоволствие да работим заедно, за да постигнем резултат, с който на практика се открива една нова продуктова категория на българския пазар. През последните години всички сме свидетели на тенденцията да се търсят естествени, здравословни продукти и по-природосъобразни опаковки. В неотдавнашно глобално проучване, проведено от Tetra Pak, открихме, че 2-ма от 4-ма потребители оценяват "натурален" като най-привлекателна продуктова характеристика, а всеки втори от четирима запитани твърди, че екологичната опаковка го прави много по-склонен да предпочете дадена марка. Като естествен продукт в опаковка с минимално въздействие върху околната среда новата овкусена "Florina Вода" е в унисон и с двете тенденции. Опаковката Tetra Brik® Aseptic поддържа свежестта на продукта без необходимост от добавки на консерванти и позволява ефективно разпространение и съхранение, което я прави перфектен избор както у дома, така и в движение. Също така правоъгълната, плоска форма е подходяща за подсилено брандиране, което даде възможност на "Бест Фрутс 17" ЕАД да представи атрактивните и обичани от децата герои от Angry Birds.

Защо тази опаковка е благоприятна за околната среда?

- Tetra Brik Aseptic 250 ml, както и всички други наши опаковки, е направена основно от материали от възобновяеми източници. Над 70% от опаковката е направена от картон от дървесина. Картонът на Tetra Pak е от източници, сертифицирани или контролирани от Forest Stewardship Council™ (FSC™). Това е гаранция, че картонът идва от гори, които се управляват отговорно и продължават да се разрастват. И, разбира се, опаковката изцяло подлежи на рециклиране.

Какъв е подходът на Tetra Pak, когато става дума за устойчивост?

- Устойчивостта е в основата на всичко, което правим, и в обещанието на нашата марка да "запазва доброто". Това обещание се изразява в защита на храните, които пакетираме, но също и на околната среда, в която живеем. Работим на много различни фронтове, за да помогнем в борбата с климатичните промени и да защитим бъдещето на нашата планета. Разработването на природосъобразни продукти и решения е един от начините да реагираме на нарастващата грижа за околната среда. Но това не е всичко, сега правим една по-голяма крачка напред и представяме Planet Positive. Това е нов начин на мислене, който вдъхновява бизнеса да постигне много по-голяма устойчивост, за да може с колективни действия да посрещнем някои от най-големите предизвикателства в околната среда. Чрез това ние се ангажираме да се фокусираме върху устойчивостта по цялата верига, включително с разработване на продукти, отговорен избор на източници на материали и намаляване на въглеродните емисии, наред с всичко останало. И се ангажираме да работим в тясно сътрудничество с всички заинтересовани страни, за да постигнем това. Planet Positive е начин на мислене, при който Tetra Pak и нашите партньори допринасят повече за околната среда, отколкото взимат от нея.

Какво е присъствието на Tetra Pak на българския пазар?

- Присъстваме на българския пазар повече от 25 години и за това време сме изградили дългосрочни партньорства с ключови производители на храни и напитки какъвто е "Бест Фрутс 17" ЕАД. През 2019 г. над 60% от плодовите сокове и над 50% от млякото, консумирани в България, са били пакетирани в опаковки на Tetra Pak. Стремим се към работа в тясно сътрудничество със съществуващите си партньори за разработване на иновативни продукти за българския пазар, но същевременно и да привлечем нови клиенти и допълнително да увеличим пазарния си дял в страната.

Водещата световна компания за преработка на храни и опаковъчни решения - шведската Tetra Pak, предизвиква истинска революция в световната индустрия на хранителните опаковки през 50-те години на миналия век с изобретяването на асептичната картонена опаковка, която прави възможно за първи път разпространението и съхранението на течни хранителни продукти без охлаждане. Оттогава Tetra Pak продължава да се разраства и да въвежда иновации, предлагайки много повече от опаковъчно оборудване за течни хранителни продукти. Днес компанията вече разполага с технологии за обработка и опаковане на широка гама от продукти в повече от 160 страни, включително България – от мляко и сладолед, през зеленчуци до храна за домашни любимци. Поредното сътрудничество на Tetra Pak в България беше с "Бест Фрутс 17" ЕАД и доведе до представянето на първата негазирана овкусена вода на българския пазар: "Florina Вода", в картонена опаковка – 250-милилитровата Tetra Brik® Aseptic.

Каталина Сиритеану, Маркетинг директор на Tetra Pak

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK