С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 дек 2019, 14:15, 1521 прочитания

Tetra Pak: Над 60 години иновации

Каталина Сиритеану - маркетинг директор, за новостите при устойчивите опаковки и присъствието на компанията на българския пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Водещата световна компания за преработка на храни и опаковъчни решения - шведската Tetra Pak, предизвиква истинска революция в световната индустрия на хранителните опаковки през 50-те години на миналия век с изобретяването на асептичната картонена опаковка, която прави възможно за първи път разпространението и съхранението на течни хранителни продукти без охлаждане. Оттогава Tetra Pak продължава да се разраства и да въвежда иновации, предлагайки много повече от опаковъчно оборудване за течни хранителни продукти. Днес компанията вече разполага с технологии за обработка и опаковане на широка гама от продукти в повече от 160 страни, включително България – от мляко и сладолед, през зеленчуци до храна за домашни любимци. Поредното сътрудничество на Tetra Pak в България беше с "Бест Фрутс 17" ЕАД и доведе до представянето на първата негазирана овкусена вода на българския пазар: "Florina Вода", в картонена опаковка – 250-милилитровата Tetra Brik® Aseptic.

Каталина Сиритеану, Маркетинг директор на Tetra Pak

Каталина Сиритеану, Маркетинг директор на Tetra Pak




"Бест Фрутс 17" ЕАД наскоро представи нов за българския пазар продукт: първата негазирана овкусена вода в картонена опаковка Tetra Pak. Разкажете ни повече за това представяне и за партньорството си с "Бест Фрутс 17" ЕАД.

- В основата на това, което правим, е изграждането на силни партньорства и съвместната работа с нашите клиентите, за да отговорим на потребителските нужди и тенденции. Брандът "Флорина" е наш ценен партньор повече от 20 години и за нас беше удоволствие да работим заедно, за да постигнем резултат, с който на практика се открива една нова продуктова категория на българския пазар. През последните години всички сме свидетели на тенденцията да се търсят естествени, здравословни продукти и по-природосъобразни опаковки. В неотдавнашно глобално проучване, проведено от Tetra Pak, открихме, че 2-ма от 4-ма потребители оценяват "натурален" като най-привлекателна продуктова характеристика, а всеки втори от четирима запитани твърди, че екологичната опаковка го прави много по-склонен да предпочете дадена марка. Като естествен продукт в опаковка с минимално въздействие върху околната среда новата овкусена "Florina Вода" е в унисон и с двете тенденции. Опаковката Tetra Brik® Aseptic поддържа свежестта на продукта без необходимост от добавки на консерванти и позволява ефективно разпространение и съхранение, което я прави перфектен избор както у дома, така и в движение. Също така правоъгълната, плоска форма е подходяща за подсилено брандиране, което даде възможност на "Бест Фрутс 17" ЕАД да представи атрактивните и обичани от децата герои от Angry Birds.

Защо тази опаковка е благоприятна за околната среда?



- Tetra Brik Aseptic 250 ml, както и всички други наши опаковки, е направена основно от материали от възобновяеми източници. Над 70% от опаковката е направена от картон от дървесина. Картонът на Tetra Pak е от източници, сертифицирани или контролирани от Forest Stewardship Council™ (FSC™). Това е гаранция, че картонът идва от гори, които се управляват отговорно и продължават да се разрастват. И, разбира се, опаковката изцяло подлежи на рециклиране.

Какъв е подходът на Tetra Pak, когато става дума за устойчивост?

- Устойчивостта е в основата на всичко, което правим, и в обещанието на нашата марка да "запазва доброто". Това обещание се изразява в защита на храните, които пакетираме, но също и на околната среда, в която живеем. Работим на много различни фронтове, за да помогнем в борбата с климатичните промени и да защитим бъдещето на нашата планета. Разработването на природосъобразни продукти и решения е един от начините да реагираме на нарастващата грижа за околната среда. Но това не е всичко, сега правим една по-голяма крачка напред и представяме Planet Positive. Това е нов начин на мислене, който вдъхновява бизнеса да постигне много по-голяма устойчивост, за да може с колективни действия да посрещнем някои от най-големите предизвикателства в околната среда. Чрез това ние се ангажираме да се фокусираме върху устойчивостта по цялата верига, включително с разработване на продукти, отговорен избор на източници на материали и намаляване на въглеродните емисии, наред с всичко останало. И се ангажираме да работим в тясно сътрудничество с всички заинтересовани страни, за да постигнем това. Planet Positive е начин на мислене, при който Tetra Pak и нашите партньори допринасят повече за околната среда, отколкото взимат от нея.

Какво е присъствието на Tetra Pak на българския пазар?

- Присъстваме на българския пазар повече от 25 години и за това време сме изградили дългосрочни партньорства с ключови производители на храни и напитки какъвто е "Бест Фрутс 17" ЕАД. През 2019 г. над 60% от плодовите сокове и над 50% от млякото, консумирани в България, са били пакетирани в опаковки на Tetra Pak. Стремим се към работа в тясно сътрудничество със съществуващите си партньори за разработване на иновативни продукти за българския пазар, но същевременно и да привлечем нови клиенти и допълнително да увеличим пазарния си дял в страната.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 774 прочитания

Бизнесът и следващата рецесия Бизнесът и следващата рецесия

С промените в икономиките се променят и рецесиите. Как ще изглежда следващата?

28 фев 2020, 1170 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 15687 прочитания

28 фев 2020, 5382 прочитания

28 фев 2020, 3021 прочитания

28 фев 2020, 2744 прочитания

28 фев 2020, 2464 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Димитър Маджаров 2" очаква между 3 и 5% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията продължава да инвестира в разширяване на предлаганите млечни и месни продукти

Още от Капитал
Сбогом, Lafka

Очакването на пазара е веригата да заработи като място за продажба на продуктите на държавния тотализатор

Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Борсовата оферта на Eleven

Анализатори смятат, че ще има интерес към акциите на "Илевън кепитъл", но и посочват някои особености заради специфичната й дейност

Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

Фотограф под прикритие

Мартин Пар показва сатиричния си поглед към туризма с изложбата "Този малък свят"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10