DHL пусна бързата железопътна линия между Китай и Германия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

DHL пусна бързата железопътна линия между Китай и Германия

DHL

DHL пусна бързата железопътна линия между Китай и Германия

Компанията свали дните за доставка от 17 до между 10 и 12 дни

22298 прочитания

DHL

© DHL


Германската компания DHL заедно с китайската International Inland Port Investment & Development пусна в експлоатация новата железопътна линия между Сиян и Хамбург, която скъсява дните за товарни превози от 17 до между 10 и 12 дни, пише Business Insider. Новата експресна линия е първата по рода си с насоченост към намаляване на времето за междуконтинентални търговски доставки. Линията преминава през Казахстан, Русия, Беларус и Литва.

Новата линия е дълга общо 9400 километра. Тя има една начална точка в Китай – Сиян, но две в Германия – Хамбург и Нойс. Досега за железопътна връзка между Китай и Германия се използваше Мамоново – Браниево, път, който преминава през Русия и Полша.

"Сиян е в сърцето на Новия път на коприната - той ще има същата важна роля, която е играл някога икономическият път по времето на Марко Поло", коментира Стив Уанг, изпълнителен директор на китайското звено на DHL Global Forwarding.

В момента търговията между Китай и Европейския съюз възлиза на над 1 млрд. евро на ден, като прогнозите на икономисти и анализатори са, че тази сума ще продължи да расте в бъдеще. Китай е вторият по големина търговски партньор на ЕС, както и вторият по големина партньор по отношение на износа.

В полза на Сиян

Най-големият победител от новата железопътна линия може да се окаже китайският регион на Сиян. Той е един от бързоразвиващите се икономически центрове в страната, като през миналата година износът оттам се е увеличил с 29% заедно с увеличение във външните инвестиции. Сиян произвежда механика, електроника, биофармацевтика и автомобили, като целта на DHL е чрез новата линия да позволи както на региона да се развива по-бързо, така и Европа да не изостава от тенденциите в китайските хъбове.

Сиян е особено важен и заради разработките в сферата на технологиите, които правят града и региона хъб в развитието на изкуствен интелект, 5G инфраструктура, облачни услуги и автоматизация на производството. В Сиян има общо над 100 компании, които специализират само в изкуствен интелект, с приходи от над 1.3 млрд. евро. През следващите години местните и чуждите компании в Сиян са се съгласили да инвестират над 27 млрд. долара в развитието на града.

Германската компания DHL заедно с китайската International Inland Port Investment & Development пусна в експлоатация новата железопътна линия между Сиян и Хамбург, която скъсява дните за товарни превози от 17 до между 10 и 12 дни, пише Business Insider. Новата експресна линия е първата по рода си с насоченост към намаляване на времето за междуконтинентални търговски доставки. Линията преминава през Казахстан, Русия, Беларус и Литва.

Новата линия е дълга общо 9400 километра. Тя има една начална точка в Китай – Сиян, но две в Германия – Хамбург и Нойс. Досега за железопътна връзка между Китай и Германия се използваше Мамоново – Браниево, път, който преминава през Русия и Полша.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    hgg21387465 avatar :-|
    hgg21387465

    А, тиквата строи магистрали. Колко тъп трябва да си, за да не виждаш какво става около теб. Само с книга Винету няма как...

  • 2
    xfh59608894 avatar :-|
    xfh59608894

    Подбрали са възможно най-краткия маршрут, почти по права линия. Проблемът е, че от тия транспортни коридори единствена полза има Китай.

  • 3
    tolex avatar :-|
    tolex

    До коментар [#1] от "hgg21387465"
    Вярно трябва да си много тъп, за да не виждаш.
    Но най-хубавото е, че си го осъзнал за себе си.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK