DHL пусна бързата железопътна линия между Китай и Германия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

DHL пусна бързата железопътна линия между Китай и Германия

DHL

DHL пусна бързата железопътна линия между Китай и Германия

Компанията свали дните за доставка от 17 до между 10 и 12 дни

23096 прочитания

DHL

© DHL


Германската компания DHL заедно с китайската International Inland Port Investment & Development пусна в експлоатация новата железопътна линия между Сиян и Хамбург, която скъсява дните за товарни превози от 17 до между 10 и 12 дни, пише Business Insider. Новата експресна линия е първата по рода си с насоченост към намаляване на времето за междуконтинентални търговски доставки. Линията преминава през Казахстан, Русия, Беларус и Литва.

Новата линия е дълга общо 9400 километра. Тя има една начална точка в Китай – Сиян, но две в Германия – Хамбург и Нойс. Досега за железопътна връзка между Китай и Германия се използваше Мамоново – Браниево, път, който преминава през Русия и Полша.

"Сиян е в сърцето на Новия път на коприната - той ще има същата важна роля, която е играл някога икономическият път по времето на Марко Поло", коментира Стив Уанг, изпълнителен директор на китайското звено на DHL Global Forwarding.

В момента търговията между Китай и Европейския съюз възлиза на над 1 млрд. евро на ден, като прогнозите на икономисти и анализатори са, че тази сума ще продължи да расте в бъдеще. Китай е вторият по големина търговски партньор на ЕС, както и вторият по големина партньор по отношение на износа.

В полза на Сиян

Най-големият победител от новата железопътна линия може да се окаже китайският регион на Сиян. Той е един от бързоразвиващите се икономически центрове в страната, като през миналата година износът оттам се е увеличил с 29% заедно с увеличение във външните инвестиции. Сиян произвежда механика, електроника, биофармацевтика и автомобили, като целта на DHL е чрез новата линия да позволи както на региона да се развива по-бързо, така и Европа да не изостава от тенденциите в китайските хъбове.

Сиян е особено важен и заради разработките в сферата на технологиите, които правят града и региона хъб в развитието на изкуствен интелект, 5G инфраструктура, облачни услуги и автоматизация на производството. В Сиян има общо над 100 компании, които специализират само в изкуствен интелект, с приходи от над 1.3 млрд. евро. През следващите години местните и чуждите компании в Сиян са се съгласили да инвестират над 27 млрд. долара в развитието на града.

Германската компания DHL заедно с китайската International Inland Port Investment & Development пусна в експлоатация новата железопътна линия между Сиян и Хамбург, която скъсява дните за товарни превози от 17 до между 10 и 12 дни, пише Business Insider. Новата експресна линия е първата по рода си с насоченост към намаляване на времето за междуконтинентални търговски доставки. Линията преминава през Казахстан, Русия, Беларус и Литва.

Новата линия е дълга общо 9400 километра. Тя има една начална точка в Китай – Сиян, но две в Германия – Хамбург и Нойс. Досега за железопътна връзка между Китай и Германия се използваше Мамоново – Браниево, път, който преминава през Русия и Полша.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    hgg21387465 avatar :-|
    hgg21387465

    А, тиквата строи магистрали. Колко тъп трябва да си, за да не виждаш какво става около теб. Само с книга Винету няма как...

  • 2
    xfh59608894 avatar :-|
    xfh59608894

    Подбрали са възможно най-краткия маршрут, почти по права линия. Проблемът е, че от тия транспортни коридори единствена полза има Китай.

  • 3
    tolex avatar :-|
    tolex

    До коментар [#1] от "hgg21387465"
    Вярно трябва да си много тъп, за да не виждаш.
    Но най-хубавото е, че си го осъзнал за себе си.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK