Alibaba планира второ листване на борсата в Хонконг до края на ноември
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba планира второ листване на борсата в Хонконг до края на ноември

Листването на Alibaba се очаква да се проведе през седмицата, започваща на 25 ноември

Alibaba планира второ листване на борсата в Хонконг до края на ноември

Ритейл гигантът отложи операцията по-рано през годината заради продължаващите протести в азиатския финансов център

Пламена Кацарова
2300 прочитания

Листването на Alibaba се очаква да се проведе през седмицата, започваща на 25 ноември

© Reuters


Най-голямата китайска компания за електронна търговия – Alibaba, предвижда да реализира планираното по-рано през годината второ листване на фондовата борса в Хонконг в края на ноември, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници. Ритейл гигантът цели да набере до 15 млрд. долара, което е знак за връщането на доверието в азиатския финансов център, където в продължение на месеци има протести срещу правителството. Публичното предлагане на компанията, която основно е листната в САЩ, ще се случи в ключов момент за бъдещето на града. То идва и в период на размразяване на отношенията между Вашингтон и Пекин, които са в състояние на търговска война.

Подробностите

Листването на Alibaba се очаква да се проведе през седмицата, започваща на 25 ноември. Преди това обаче компанията трябва да поиска одобрение от Хонконгската борсова комисия по листванията. Ритейл гигантът очаква да набере между 10 и 15 млрд. долара чрез второ листване на борсата в Хонконг, след като през 2014 г. направи рекорден дебют в Ню Йорк и си осигури 25 млрд. долара. Сделката се очаква да бъде най-голямото трансгранично второ листване в света, показват данни на консултантската компания Dealogic.

По-рано през годината листването беше отложено заради липса на финансова и политическа стабилност в Хонконг заради продължаващите вече месеци продемократични демонстрации, които прераснаха в насилие от властите, обясняват източниците на агенцията.

Alibaba не е дала информация за това какво планира да направи с постъпленията от листването. Компанията обаче търси начини да разшири базата си от клиенти в Китай, като извън основния си пазар в големите градове цели да достигне и до по-слабо развитите райони като част от стратегията си за борба със забавянето на растежа на продажбите на дребно. Същевременно китайският лидер се сблъсква с нарастващата конкуренция от страна на конкуренти като Pinduoduo, които печелят клиенти в по-малките градове чрез отстъпки и оферти за групово пазаруване.

Нова надежда

Второто листване на Alibaba би представлявало раздвижване в края на годината на световните пазари на акции. Същевременно саудитското правителство планира на продаде 2% от петролния гигант Saudi Aramco. Първичното публично предлагане може да набере до 30 млрд. долара от инвеститорите и да счупи IPO рекорда на Alibaba.

Ако и двете сделки се случат по план, те биха били добър знак за инвеститорите, които стават все по-скептични към свръхвисоките оценки, търсени от редица технологични стартиращи компании. Пример за това е компанията за споделено пътуване Uber, чиито акции към момента са с близо една трета по-евтини от цената, на която се търгуваха при първичното публично предлагане на компанията през май.

От началото на годината досега компаниите в световен мащаб са продали акции чрез IPO-та и последващи продажби на стойност 429 млрд. долара – значително по-малко от реализираните през цялата 2018 г. 604 млрд. долара, според данни на Refinitiv. За месеците от януари досега компаниите в Хонконг са продали акции на стойност 22.3 млрд. долара по време на първични публични предлагания. За сравнение - резултатите на Nasdaq и NYSE са продажби за съответно 24.5 млрд. долара и 22.6 млрд. долара.

Решението на Alibaba от 2013 г. да отмени плановете за първоначално листване в Хонконг и вместо това да се насочи към Ню Йорк, предизвика страстен дебат между банкери и служители и доведе до промени в правилата за реализирането на сделката. Сега банкери и инвеститори следят отблизо дали други китайски компании като Baidu и JD.com ще последват примера на китайския ритейл гигант.

Най-голямата китайска компания за електронна търговия – Alibaba, предвижда да реализира планираното по-рано през годината второ листване на фондовата борса в Хонконг в края на ноември, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници. Ритейл гигантът цели да набере до 15 млрд. долара, което е знак за връщането на доверието в азиатския финансов център, където в продължение на месеци има протести срещу правителството. Публичното предлагане на компанията, която основно е листната в САЩ, ще се случи в ключов момент за бъдещето на града. То идва и в период на размразяване на отношенията между Вашингтон и Пекин, които са в състояние на търговска война.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK