С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 ное 2019, 11:25, 1184 прочитания

Alibaba планира второ листване на борсата в Хонконг до края на ноември

Ритейл гигантът отложи операцията по-рано през годината заради продължаващите протести в азиатския финансов център

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата китайска компания за електронна търговия – Alibaba, предвижда да реализира планираното по-рано през годината второ листване на фондовата борса в Хонконг в края на ноември, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници. Ритейл гигантът цели да набере до 15 млрд. долара, което е знак за връщането на доверието в азиатския финансов център, където в продължение на месеци има протести срещу правителството. Публичното предлагане на компанията, която основно е листната в САЩ, ще се случи в ключов момент за бъдещето на града. То идва и в период на размразяване на отношенията между Вашингтон и Пекин, които са в състояние на търговска война.

Подробностите


Листването на Alibaba се очаква да се проведе през седмицата, започваща на 25 ноември. Преди това обаче компанията трябва да поиска одобрение от Хонконгската борсова комисия по листванията. Ритейл гигантът очаква да набере между 10 и 15 млрд. долара чрез второ листване на борсата в Хонконг, след като през 2014 г. направи рекорден дебют в Ню Йорк и си осигури 25 млрд. долара. Сделката се очаква да бъде най-голямото трансгранично второ листване в света, показват данни на консултантската компания Dealogic.

По-рано през годината листването беше отложено заради липса на финансова и политическа стабилност в Хонконг заради продължаващите вече месеци продемократични демонстрации, които прераснаха в насилие от властите, обясняват източниците на агенцията.

Alibaba не е дала информация за това какво планира да направи с постъпленията от листването. Компанията обаче търси начини да разшири базата си от клиенти в Китай, като извън основния си пазар в големите градове цели да достигне и до по-слабо развитите райони като част от стратегията си за борба със забавянето на растежа на продажбите на дребно. Същевременно китайският лидер се сблъсква с нарастващата конкуренция от страна на конкуренти като Pinduoduo, които печелят клиенти в по-малките градове чрез отстъпки и оферти за групово пазаруване.



Нова надежда

Второто листване на Alibaba би представлявало раздвижване в края на годината на световните пазари на акции. Същевременно саудитското правителство планира на продаде 2% от петролния гигант Saudi Aramco. Първичното публично предлагане може да набере до 30 млрд. долара от инвеститорите и да счупи IPO рекорда на Alibaba.

Ако и двете сделки се случат по план, те биха били добър знак за инвеститорите, които стават все по-скептични към свръхвисоките оценки, търсени от редица технологични стартиращи компании. Пример за това е компанията за споделено пътуване Uber, чиито акции към момента са с близо една трета по-евтини от цената, на която се търгуваха при първичното публично предлагане на компанията през май.

От началото на годината досега компаниите в световен мащаб са продали акции чрез IPO-та и последващи продажби на стойност 429 млрд. долара – значително по-малко от реализираните през цялата 2018 г. 604 млрд. долара, според данни на Refinitiv. За месеците от януари досега компаниите в Хонконг са продали акции на стойност 22.3 млрд. долара по време на първични публични предлагания. За сравнение - резултатите на Nasdaq и NYSE са продажби за съответно 24.5 млрд. долара и 22.6 млрд. долара.

Решението на Alibaba от 2013 г. да отмени плановете за първоначално листване в Хонконг и вместо това да се насочи към Ню Йорк, предизвика страстен дебат между банкери и служители и доведе до промени в правилата за реализирането на сделката. Сега банкери и инвеститори следят отблизо дали други китайски компании като Baidu и JD.com ще последват примера на китайския ритейл гигант.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои са иновативните предприятия на 2019 г. Кои са иновативните предприятия на 2019 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година

5 дек 2019, 1407 прочитания

Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП 3 Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП

Общите приходи на компаниите в сектора за 2018 г. са 3 млрд. лв., а заетите са общо 33 хил. души

5 дек 2019, 1423 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Приходите от хотелски нощувки през лятото все пак растат

Увеличението е 4.5% на годишна база и идва основно от българските туристи, показва националната статистика

Още от Капитал
Производители на светове

Българската компания за виртуална реалност ZenArt разработва различни сюжети, включващи истински и легендарни места

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

Новата еврокомисия: по-малко целувки

Климатичните промени ще са основен приоритет на новия председател Урсула фон дер Лайен, което вещае големи промени за енергийната политика на България

Да пишеш в интересни времена

Литовската писателка и носителка на "Златен лъв" Вайва Грайните за нуждата да преценяваме думите си

Army of K-Lovers

След като покори света, корейската поп музика печели все повече фенове и в България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10