Alibaba подобри рекорда си по продажби в "Деня на самотните сърца"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba подобри рекорда си по продажби в "Деня на самотните сърца"

За 24 часа оборотът достигна 38.4 млрд. долара

Alibaba подобри рекорда си по продажби в "Деня на самотните сърца"

Темпът на нарастване на оборота обаче продължава да се забавя

2317 прочитания

За 24 часа оборотът достигна 38.4 млрд. долара

© Reuters


Китайският гигант в онлайн търговията Alibaba подобри рекорда си по продажби през традиционния "Ден на самотните сърца", но темпът на нарастване е намалял спрямо миналогодишния. За 24 часа в понеделник оборотът е достигнал 38.4 млрд. долара, повече от продажбите на платформата на конкурента й Amazon.com през последното тримесечие, съобщава Reuters.

Денят на необвързаните е неформален празник, създаден от студенти като алтернатива на Деня на влюбените. Преди 10 години Alibaba присвоява идеята като маркетинг стратегия и избира датата 11 ноември заради четирите единици.

Събитието е равностойно на американските черен петък (Black Friday) и киберпонеделник (Cyber Monday) и е връхна точка на китайската онлайн търговия. Тази година компанията отбеляза продажби за 1 млрд. долара само в първите 68 секунди на събитието.

JD.com, който е основният конкурент на Alibaba в Китай, обяви, че е продал стоки за 26.46 млрд. евро. Това е увеличение с 30% спрямо миналата година. Зад граница денят е не по-малко популярен. Компании като южнокорейската 11thStreet и сингапурската Qoo10 също участват.

По-малък ръст

Тази година ръстът на продажбите продължава да се забавя заради търговската война между САЩ и Китай и намаляването на растежа на втората по големина икономика в света. Alibaba отчита увеличение на оборота на 11 ноември от 26% спрямо миналата година, но за втора поредна година темпът на покачване се забавя (27% през 2018 г. и 39% през 2017 г.).

Над 84 фирми, сред които Apple и L’Oreal, са отбелязали продажби за 100 млн. юана всяка в първия час на събитието. Китайската компания очаква над 500 млн. потребители да са пазарували от платформите й в понеделник, което е със 100 млн. повече от миналата година.

За Alibaba това е първият ден на необвързаните без съоснователя й Джак Ма. Той се оттегли от поста си на президент през септември, за да "започне нов живот".


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK