С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 ное 2019, 12:10, 2824 прочитания

(Р)еволюцията в ентъртеймънт индустрията

Тенденциите са потребителите на стрийминг в САЩ скоро да станат повече от абонатите на кабелна телевизия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Телевизионната и филмова индустрия се променя под натиска на външни и вътрешни фактори. Потребителите на поточно видеосъдържание, или така наречения стрийминг, в глобален аспект са повече от милиард, като са нараснали с 5% за година. Приходите в новия сектор са достигнали 25 млрд. долара или с 8% от предходната година. Проучване на Wall Street Journal от тази седмица показва, че средно потребителят заплаща по 22 долара месечни абонаментни такси за доставчици на аудио-визуално съдържание, като се очаква тази сума да нарасне двойно в близкото бъдеще. Това представлява вакуум, който множество компании ще се постараят да запълнят.

Кой е на този пазар


Netflix е от главните външни фактори за подриването на индустрията. Компанията, която започна бизнеса си с предлагането на филми под наем по пощата, сега държи 15% от интернет трафика в света и със своите 160 млн. потребители е в позицията да определя условията и диктува тенденциите в сектора.

Последният филм на Мартин Скорсезе например, продуциран от Netflix, не достигна до голяма аудитория на широкия екран въпреки високия интерес. Множество киноорганизации отказаха да излъчат продукцията поради намеренията на Netflix да качи филма на сайта си само три седмици след премиерата му. Една трета от потребителите на Netflix споделят в проучването на WSJ, че са готови да се разделят с платформата и да преминат на друга. Това обяснява защо Disney изтегли съдържанието си от Netflix, след като закупи 20th Century Fox. Скоро гигантът трябва да пусне Disney+ официално за потребители.

Hulu и Amazon са другите наложени имена в този сектор. Prime Video – стрийминг платформаната на Amazon, е по-скоро бонус за потребителите на Prime услугата за доставки на Amazon и все пак потенциална аудитория от над 100 млн. души не е за подценяване. Disney придоби контролния пакет от акции на Hulu тази година, но предпочита да се фокусира главно върху новата си платформа - Disney+, където ще качва блокбъстър франчайзите като Star Wars и Marvel, както и богата си колекция от анимационни филми и детско ориентирано съдържание. Макар на по заден план, Hulu има своето място в стратегията на Disney, като компанията смята да продължи да създава оригинално съдържание за платформата, целяща се в по-възрастните потребители.



Кой навлиза на пазара

Apple и Disney стартираха своите платформи този месец, опитвайки се да привлекат потребители чрез по-ниска месечна такса от тази на Netflix. След закупуването на Fox и Hulu, Disney се сдоби с огромно количество лицензирано съдържание, както и разработена стрийминг платформа за разпространяването му. Apple от своя страна не разполага със собствено съдържание и е под напрежение да запълни платформата си с качествена продукция от самото начало. Скритият коз в ръкава на технологичния гигант са потребителите на устройствата му, които в настоящия момент са 900 млн. души. Рисков ход за Apple, но очакван, имайки предвид изместването на фокуса на компанията от производството към услугите.

Идеята зад учудващо ниските цени за съдържание на Apple и Disney e, че компаниите сe стремят да наберат колкото се може по-голяма потребителска маса, отколкото бързи печалби. Disney например очаква възвръщаемост на инвестициите си едва след около петата година. Най-големият доставчик на кабелна телевизия в САЩ - Comcast, придържайки се към традиционния си бизнес модел за момента, излъчва поточно видеосъдържание само в Hulu, където все още държи една трета от компанията, за която се очаква да получи около 6 млрд. долара от Disney в следващите пет години. Компанията подготвя и собствена платформа, наречена Peacock, но все още не е ясно дали ще изтегли съдържанието си от другите платформи, или ще го предлага успоредно с тях.

АТ&T пък обяви, че ще се пласира във високия ценови клас новата си платформа HBO Max, която се очаква да бъде наследник на HBO Now и HBO Go, където ще предложи целия арсенал от съдържание на Time Warner. Целта на АТ& Т е постепенно да прехвърли абонатите за ТВ каналите на HBO, които само в САЩ са 50 милиона, в платформата си за стрийминг, като няма намерения да подновява договорите си с кабелните и сателитните оператори за излъчването на каналите й.

Какво означава това за нас

Цялата тази конкуренция за видеосъдържание ще доведе до по-голям избор от качествени продукции за потребителите. В момент, в който всяка една платформа се състезава да създаде свой собствен продукт и да го пласира на пазара, бързо ще доведе до печеливши и губещи. Трябва да се отбележи, че се развиват и нишови доставчици на стрийминг като CuriosityStream за документални филми и Shudder за любителите на хорор жанра, но тепърва ще се види тяхното развитие.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лошите кредити в България намаляват с 21% през 2019 г. Лошите кредити в България намаляват с 21% през 2019 г.

Растежът на жилищните заеми продължава да се ускорява и през декември

25 яну 2020, 16 прочитания

"Булпрос" придобива мажоритарен дял в софтуерния интегратор "Бийм" "Булпрос" придобива мажоритарен дял в софтуерния интегратор "Бийм"

"Бийм" ще запази бранда си и частична автономност

25 яну 2020, 306 прочитания

24 часа 7 дни

24 яну 2020, 8596 прочитания

24 яну 2020, 3572 прочитания

24 яну 2020, 3001 прочитания

24 яну 2020, 2403 прочитания

24 яну 2020, 2145 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Tesla избра Германия за първата си европейска фабрика

Четвъртата Gigafactory ще бъде изградена в Берлин

Още от Капитал
Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10